Strikk til maigullene

Mini Marihøna

Forelsket i forumet
MayDay2021
Hei
Har flere tanker om strikk til lille bebisen som kommer i mai.
Har strikket en olavas sommerdrakt til hen nå og vil begynne på neste prosjekt.
Jeg er relativt newbie på strikk og har just kommet i gang med å strikke på settpinner.

Lurer på om dere har tips på dresser, jakker, luer og selebukser som kan passe mot sommeren.
Ønsker helst å strikke i minste størrelse eller eventuelt 6mnd per nå så jeg er sikra å fullføre:hilarious: klarer ikke å se lyst på å strikke til snart 2åringen i hus foruten en romper...

Om dere har tips på jakke og lue som passer til olavas sommerdrakt setter seg også stor pris på det! Romperen skal være hentesett og vet ikke hvor jeg skal lete etter fin, men ikke for avansert jakke og lignende.

Har veldig lyst å strikke en heldress og om dere har tips på noen fine heldresser dere har strikket/kunne tenkt dere å hatt mot sommeren/sensommeren håper jeg dere vil dele! Har bare én heldress i liten størrelse til førstemann og den er strikket i tykk ull (vinterbarn) så tror den blir for varmt for når lille vil passe den..

Jeg syntes denne jakken var veldig fin, og vurderer dette til jenten i magen: https://www.hoy.no/p/255-396-03/dg-...3V5qZLBt0ATxVdQWT9liaA_TphEzbJeG5xZdC_YcW2qc8

Men har akkurat kjøpt garn til tre andre plagg, så må kanskje begynne med de :rolleyes:

Ellers har også strikkemekka, garnstudio, garnmagasinet mye fint å velge mellom i ulike vanskelighetsgrader. Raverly er også et alternativ, men man må være litt obs på uttrykk (spesielt hvis det er hekling) hvis man velger engelske oppskrifter.

På garnstudio finner du også mange gode videoer som viser ulike teknikker dersom du vil utfordre deg selv på noe nytt :)

Lykke til!

Jeg skal strikke minstenjakke fra Klompelompe til hentesettet i mørk blå, syns den er enkel men fin :happy:
083372F5-F8D8-477D-A631-869FFC981D82.jpeg

og når hentesettet er ferdig tenker jeg strikke Sundaysuit fra PetitKnit i beige :happy::happy:
2F0C4ED2-CE47-4F67-9398-74F612889E82.jpeg

Begge bildene er lånt fra nettet :happy:

Willums selebukse! Den er jeg ferdig med i morgen og har aldri strikka bukse før. Kjempe enkel! :D
Sundaisuit fra petite knit er også veldig fin. Ellens hentesett fra petite knit. Ellers er kyser veldig greit å prøve seg på om man vil ha kjappe prosjekt :D ankerskysecer også veldig enkel :D

Willums selebukse! Den er jeg ferdig med i morgen og har aldri strikka bukse før. Kjempe enkel! :D
Sundaisuit fra petite knit er også veldig fin. Ellens hentesett fra petite knit. Ellers er kyser veldig greit å prøve seg på om man vil ha kjappe prosjekt :D ankerskysecer også veldig enkel :D

Skal prøve meg på eukalyptus kyse, men med mønsteret til olavas sommerdrakt istedenfor, er én maske mindre i mønsteret så blir jo bare å strikke en ekstra omgang oppover på kysa. Prøve å lage meg et lite sett, eller iallfall litt match:happy:

Er så mye fint å finne, men ikke alt jeg føler passer til romperen haha

Hei
Har flere tanker om strikk til lille bebisen som kommer i mai.
Har strikket en olavas sommerdrakt til hen nå og vil begynne på neste prosjekt.
Jeg er relativt newbie på strikk og har just kommet i gang med å strikke på settpinner.

Lurer på om dere har tips på dresser, jakker, luer og selebukser som kan passe mot sommeren.
Ønsker helst å strikke i minste størrelse eller eventuelt 6mnd per nå så jeg er sikra å fullføre:hilarious: klarer ikke å se lyst på å strikke til snart 2åringen i hus foruten en romper...

Om dere har tips på jakke og lue som passer til olavas sommerdrakt setter seg også stor pris på det! Romperen skal være hentesett og vet ikke hvor jeg skal lete etter fin, men ikke for avansert jakke og lignende.

Har veldig lyst å strikke en heldress og om dere har tips på noen fine heldresser dere har strikket/kunne tenkt dere å hatt mot sommeren/sensommeren håper jeg dere vil dele! Har bare én heldress i liten størrelse til førstemann og den er strikket i tykk ull (vinterbarn) så tror den blir for varmt for når lille vil passe den..

Har sett på maaange oppskrifter, og i hovedsak på strikk som passer i mai. Er fryktelig ubestemt, men har selv falt på bladrumper. (link nederst) Hvordan var olavs sommerdrakt å strikke? Gikk det greit og hvilket garn valgte du? Jeg har også sett på den, men er såååå ubestemt.

Har som sagt sett på mange, følger endel strikkekontoer på insta, er litt enklere å få inspirasjon der syns jeg.

Har sett på blonde body fra knitting for olive, men vet ikke hvor vanskelig den er. Fant litt bedre bilder av den på Google enn på nettsida, men link er her https://knittingforolive.dk/collections/alle-opskrifter/products/blondekjolebody

Syns dette settet er litt søtt: https://www.sandnesgarn.no/1618-liljekonvalljakke-buse-kyse

I tillegg følger jeg bl.a.hoppestrikk_ knitsdunord og becharmedknitwear på Instagram. Der er det mange søte kjoler, rompere og jakker.

Her er link til bladromperen: https://www.ravelry.com/patterns/library/bladromper

Har sett på maaange oppskrifter, og i hovedsak på strikk som passer i mai. Er fryktelig ubestemt, men har selv falt på bladrumper. (link nederst) Hvordan var olavs sommerdrakt å strikke? Gikk det greit og hvilket garn valgte du? Jeg har også sett på den, men er såååå ubestemt.

Har som sagt sett på mange, følger endel strikkekontoer på insta, er litt enklere å få inspirasjon der syns jeg.

Har sett på blonde body fra knitting for olive, men vet ikke hvor vanskelig den er. Fant litt bedre bilder av den på Google enn på nettsida, men link er her https://knittingforolive.dk/collections/alle-opskrifter/products/blondekjolebody

Syns dette settet er litt søtt: https://www.sandnesgarn.no/1618-liljekonvalljakke-buse-kyse

I tillegg følger jeg bl.a.hoppestrikk_ knitsdunord og becharmedknitwear på Instagram. Der er det mange søte kjoler, rompere og jakker.

Her er link til bladromperen: https://www.ravelry.com/patterns/library/bladromper

Så mange skjønne! Har lett meg gal på google etter forskjellige oppskrifter på alt, svigermor har noen strikkebøker, og 4 fra klompelompe. Er så mye fint, men tror jeg fant jakka jeg vil ha til olavas sommerdrakt nå, for synes det blir for mye med masse mønster foran på jakka når romperen er så mye mønster på.
Blir jakke med bobler

https://www.ravelry.com/designers/grethe-almas
Fant den her inne, sammen med flere andre fine oppskrifter.

Olavas sommerdrakt var overraskende lett og kjappstrikket, foruten når man er trøtt for da må man jo strikke tilbake noen omganger:hilarious::hilarious: ikke barebare å rekke opp med hullmønster. Fikk litt hjelp hos moren min når hun var på besøk, men startet rundt 10. Desember og er ferdig nå på under en mnd med flere strikkefrie dager i romjula. Er første gang jeg strikker med hullmønster, nærmeste jeg har kommet tidligere er løvhjerte bloomer fra lillemiriam.
Anbefaler sommerdrakten på det varmeste, er helt nydelig! Hadde ikke "kravet"mitt vært å strikke et hentesett hadde jeg strikket iallfall 2 til, en til lille i større størrelse og en til storebroren.

Har strikket i dale lerke (eller lille lerke husker ikke nå, men iallfall lerke. Er et garn jeg har falt veldig for å strikke med)

Jeg syntes denne jakken var veldig fin, og vurderer dette til jenten i magen: https://www.hoy.no/p/255-396-03/dg-...3V5qZLBt0ATxVdQWT9liaA_TphEzbJeG5xZdC_YcW2qc8

Men har akkurat kjøpt garn til tre andre plagg, så må kanskje begynne med de :rolleyes:

Ellers har også strikkemekka, garnstudio, garnmagasinet mye fint å velge mellom i ulike vanskelighetsgrader. Raverly er også et alternativ, men man må være litt obs på uttrykk (spesielt hvis det er hekling) hvis man velger engelske oppskrifter.

På garnstudio finner du også mange gode videoer som viser ulike teknikker dersom du vil utfordre deg selv på noe nytt :)

Lykke til!
Holde på med bodyen nå og den e veldig lettstrikka ❤️

Gjorde denne ferdig 5.Januar
Det er feil i mønsteret foran, men synes den ble så søt sånn så ville ikke rekke den opp. Har en venninne som strikker "lik" til meg i annen farge, der er mønster riktig. Så da blir det en liten forskjell på de. :rolleyes:

Nå prøver jeg meg på "Ready to play romper" fra Drops design. (gratis mønster) :hilarious:

Vedlegg

• Snapchat-649982555.jpg
    Snapchat-649982555.jpg
    25,9 KB · Visninger: 23

Hvordan er den iforholdtil magic loop? Er ikke kjent med det og ble litt usikker pga den delen.
Står man kan bytte til 40cm etter 7cm, men 7cm magic loop høres mye ut når man ikke kan haha.

Eventuelt noen andre kloke, er det et must å strikke magic loop på denne.

Hvordan er den iforholdtil magic loop? Er ikke kjent med det og ble litt usikker pga den delen.
Står man kan bytte til 40cm etter 7cm, men 7cm magic loop høres mye ut når man ikke kan haha.

Magic loop er en revolusjon når du kan det! Jeg lærte meg det via youtube for noen år siden og nå bruker jeg aldri settpinner lenger :) men alternativt kan du jo bruke settpinner!

Magic loop er en revolusjon når du kan det! Jeg lærte meg det via youtube for noen år siden og nå bruker jeg aldri settpinner lenger :) men alternativt kan du jo bruke settpinner!
Jeg bruker heller ikke settpinner etter jeg lærte meg magic loop, det er jo så mye bedre :D

Jeg pleier å bytte mellom settpinner og magic loop etter hva som passer meg. Og orker jeg ikke dra rundt på tråden med magic loop strikker jeg bare med tre settpinner :angelic: Blir på en måte det samme da man "deler" strikketøyet opp i to deler med magic loop, på samme måte som du deler strikketøyet opp i fire når du strikker med settpinner :rolleyes:

Back
Topp