Strikk til baby

Rena

Betatt av forumet
Hva ønsker dere av strikk til babyen (e)? :)
Til vanlig strikker jeg hele tiden men nå er det fullstendig stopp! Vil jo gjerne ha et babyteppe som bare er til babyen og ikke arvet ette storesøsken. Føler jeg har dårlig tid og er ikke over den magiske grensen enda engang :)

Til datteren min fikk jeg en nydelig og varm dress som er perfekt å ha på i bilen for kalde dager. Jeg ønsker meg en slik til babyen ☺ blir så mye med full dress i bilsetet.

Har en mamma som strikker hele tiden:) så her er ønskelisten full:)
Hentesett, babyteppe, marius dress ,tøfler , ååå det er så mye fint

Er heldig som har en mor og svigermor, samt venninne som strikker.. De er allerede i gang med sparkebukse, teppe osv.. Er jo så mange fine oppskrifter der ute :-)

Kunne tenkt meg å strikke teppe og et sett men har ikke bestemt meg for hva enda

ImageUploadedByBV Forum1456691911.015474.jpg
Jeg kjøpte dette til babyen :-D klarer ikke å strikke så fint selv :o

Hel ulldress står øverst på ønskelisten her. Genialt til septemberbarn. Det holder jo gjerne med det i vogna langt utover høsten. Brukte også mye ullcardigans til storesøster, og gjør det forsåvidt fortsatt. Gensere føler jeg ikke er så aktuelt når de er helt små, da det er upraktisk med ting som må trekkes over hodet.

Er det noen som har tips til fine hentesett? Svigermor vil gjerne strikke til babyen, men jeg har ikke funnet et som jeg liker enda.

Har strikka heldress av Nøstebarn-type strl 0-6mnd, som jeg tror blir kjekk å bruke. Tenker også omslagsjakke, div luer, ribbukse, og div søte pynteplagg (romper fra Klompelompe f.eks). Har mange tepper, holder på med et i Kauni flerfargegarn nå.

0073950c311b2c1645b2f3fa96ccee41.jpg

Jeg har begynt på en Goklompen-jakke fra klompelompe. Synes den er så enkel og fin :-) skal strikke samme bukse, lue og votter også :-) ønsker meg også et godt og mykt pledd :-)

Har lyst å strikke hjerteteppe, strikket det til forrigemann. Så fint! Bare å google så kommer oppskriften opp. Ellers blir det vel diverse små plagg :)

Her har allerede mamma strikke ferdig jakke til hentesettet:p ganske så ivrig! Har både mamma, tante og bestemor som både strikker og hekler masse så storesøster har masse fint:)

Her er det tre bestemødre som strikker, så her har vi vært rimelig bortskjemte med strikket tøy til de små. Elsker egentlig det meste av det, men favorittene er babypleddene, luer med god fasong (mange er håpløse på baby, men de med lignende fasong som disse; http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=595&cid=1 har vært storfavoritt her ), heldress i ull (minstemann fikk en fanadress som var nydelig og ble kjemepmye brukt - her har vi bare brukt ulltøy på dem i vogn og bilstol, aldri bobletøy o.l. før de ble større), strikka votter og ullsokker. Minstemann fikk også noen ribbestrikka sparkebukser i babyull som vi elska.

Om det skulle bli jente nå, kommer jeg til å ønske meg strikkakjoler......

Vedlegg

• Fanadress.GIF
    Fanadress.GIF
    193,3 KB · Visninger: 49
Jeg strikker ikke selv da :p men er så heldig å ha en mamma som er kjempe flink og en venninne. Synes klompelompe har veldig mye fint, så tenkte å kjøpe den boken til mamma som mormor gave :) så har venninnen min strikket dette babyteppe. Synes det ble kjempe fint ImageUploadedByBV Forum1456735051.199202.jpg

Her skal enten jeg eller noen andre strikke vognteppe, hentesett, lue, "sko", bilpose :-)

Jeg har strikket en gullungenromper fra Klompelompe i merinoull. Kjøpte garn samme dagen vi fant ut av vi var gravide! Kommende mormor har allerede strikket et babyteppe og holder på med sett med bukse og jakke.

Noe jeg har fått beskjed om når det gjelder strikk til baby er at mønsteret ikke går over veldig mange masker, da det er lett å dra ut tråder med små babyfingre :-)

Gleder meg til å ta ting i bruk! :-D

Back
Topp