Strikk til aprilbaby

Småsnakk

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
JuniJubel2021
Det er sikkert mange ivrige strikkarar i gruppa. Eg elskar å strikke, og vil gjerne lage ALT til babyen. Men kva treng ein aprilbaby av strikketing? Kva vil dei erfarne mammaene anbefale ? Kva har du tenkt å strikke og i kva for storleik? Veldig nysgjerrig på dette og liker å planleggje [emoji4]
 
Jeg har ihvertfall tenkt til å strikke en dress. Også kom jeg over en kosepose på bluum.no som jeg bare måtte bestille :D

Ellers vet jeg ikke helt enda. Har vognpose som jeg strikket til lillegutt. Storesøster bruker fortsatt sin i bhg :)
 
Jeg vet ikke helt om jeg hører til mars eller aprilgruppa enda, men terminen blir nok i månedsskiftet. Jeg hører gjerne fra mer erfarne mammaer - har allerede strikket noen tynne ullplagg i str 3mnd. Lurer på å strikke i blandingsgarn merino/bomull for sommerbruk. Jeg har strikket Nordic fall cardigan, 2 babytepper i ull (ett tynt og ett tjukt), stjernebukse i str 3 mnd, Olives rib drakt str 6 mnd, men den er så tøyelig så tror den kan brukes før. Har også strikket miniselbu fra Strikkezilla og Birkelue.
 
Skal strikke Embladress i str 9 mnd i ull til vinterbruk og snorkedressen fra Pickles - tror jeg stikker den i omtrent samme str. Hva har dere andre på strikkelisten? [emoji4]
 
Så mange gode ideer! No blei eg veldig inspirert, de dressene var jo så søte. Har strikket mye fra nøstebarn så langt, men må utvide repertoaret
 
Teppe i myk babyull er deilig året rundt. Klumpelumpe har mye fine babyklær [emoji4]
 
Har en laang liste fra alle tre klompelompe bøkene som jeg har lyst å strikke :) Heldress brukte jeg mye sist til kortere bilturer, ullteppe, og luer. Nå har jeg strikket mye pene hverdagsklær som rompere og shortser med strømpebukse under så det blir nok mye pynteplagg og :) Begynte ikke å strikke plagg før han var 9mnd så gleder meg veldig til å strikke mye smått <3 Strikker for det meste i tynn eller vanlig merinoull fra Sandnes garn
 
Bodyer, pledd, luer, bukser, jakker... alt kan strikkes :)
 
Eller du kan kjøpe Holstgarnet (Tides) som koster 1/5 del av prisen :)
Hvordan holder det seg i forhold? Syns ikke jeg har funnet noe som kan måle seg med Nøstebarn sin, kanskje bortsett fra Bånsullgarnet. Liker at det er litt blankt :) men det meste fra Holst pleier jo å være god kvalitet altså.
 
Hvordan holder det seg i forhold? Syns ikke jeg har funnet noe som kan måle seg med Nøstebarn sin, kanskje bortsett fra Bånsullgarnet. Liker at det er litt blankt :) men det meste fra Holst pleier jo å være god kvalitet altså.
Har ikke testet det lenge nok, men det kjennes ganske likt ut spør du meg. 50 g koster 25 kr og veldig mange fine farger å velge i :)
 
Har ikke testet det lenge nok, men det kjennes ganske likt ut spør du meg. 50 g koster 25 kr og veldig mange fine farger å velge i :)
Takk for tips! Bestiller du direkte fra hjemmesida da eller? Fargene er definitivt bedre hos Holst enn Nøstebarn.
 
Ser jeg skal sjekke ut Holst her ja :D
 
Takk for tips! Bestiller du direkte fra hjemmesida da eller? Fargene er definitivt bedre hos Holst enn Nøstebarn.
Direkte hos Holst ja - frakten er ca 30 kr så du får endel nøster under tollgrensa. Om du skal ha vanlig ullgarn går det som regel 12 nøster under 350,-
 
Direkte hos Holst ja - frakten er ca 30 kr så du får endel nøster under tollgrensa. Om du skal ha vanlig ullgarn går det som regel 12 nøster under 350,-
Takk! Er så lenge siden jeg har bestlilt noe derfra.
 
Back
Topp