Stridig hund!!

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Hva skal jeg gjøre?

Har en tibetansk spaniel hann som er verdens herligste, utenom at han er så ufattelig STRIDIG!!

Han er syvsover deluxe, og har aldri behov for å gå ut å tisse, spesielt ikke om morgenen og formiddagen! Idag fikk han første tilbud kl.10.30. Men ingen respons. Når jeg prøver å få tak i han for å bære han ned, løper han å gjemmer seg (!)

Nå fikk han tilbudet igjen for 10 min siden, men han skal IKKE ut. Tenker jeg venter en god halvtime igjen og gir han tilbudet da. Vet ikke om den slags "oppdragelse" funker på en hund, men jeg finner meg ikke i å løpe galmann rundt i huset for å få tak i han. Da får han heller bli skikkelig trengt og ta i mot tilbudet da. Det er lenge siden han var ute sist, så på do må han nok nå også da.

Det sludder så det holder ute, så har nok muligens sett været an....

Men er det vanlig? Han forstår veldig godt hva "ut å tisse" betyr, så det er ikke det det går på[:@]

Tips for stridig hund, som bare ikke vil gjøre som du sier?

Samme er vår hund. Når vi står opp i 8 tida går han rett å legger seg i korga si. Maser ikke om ut før i 12-13 tia[:-]

Og hvis det regner skal han for alt i verden IKKE ut[8D]

Skrekken her vil egentlig bare ut å tisse max 2 ganger nå for tiden, hvorfor? Jo fordi han HATER snø og kulde[;)]
Jeg drar han likevel med meg ut på en liten tur morgen og kveld, selv om han egentlig ikke vil.

Og når jeg klarer å få min 50kg tung uvillige hund ut døra, klarer du også det med din lille dott. Bruk godbiter, så får du nok lurt han[:)]

Men så lenge han ikke tisser inne, eller har noen spesielle helseplager kan det jo ikke være noe galt i det ?! [:)] Skjønner godt han ikke vil ut i slikt vær [:D]

[:)]Min voff kan fint vente med å gå ut for å tisse til 16-17 tiden... Han vil virkelig ikke ut når det er dårlig vær[:D]. Lurer på om han tror han krymper av litt vann...
Men han kommer som et lyn om han hører lyden av båndet sitt ,for han vil jo være med oss.
(Og nå som det snør her vil han være ute så mye som mulig ,han elsker å ligge å snø ned.)

ORIGINAL: Gitte__

Samme er vår hund. Når vi står opp i 8 tida går han rett å legger seg i korga si. Maser ikke om ut før i 12-13 tia[:-]

Og hvis det regner skal han for alt i verden IKKE ut[8D]

Samme her..
når være er på det verste så ser han ut terrassedøra å finner ut han ikke vil ut i det så tisser han foran døra inne heller!

ORIGINAL: Kranglefanten

Skrekken her vil egentlig bare ut å tisse max 2 ganger nå for tiden, hvorfor? Jo fordi han HATER snø og kulde[;)]
Jeg drar han likevel med meg ut på en liten tur morgen og kveld, selv om han egentlig ikke vil.

Og når jeg klarer å få min 50kg tung uvillige hund ut døra, klarer du også det med din lille dott. Bruk godbiter, så får du nok lurt han[:)]

Hehe, skulle tro det ja[:D] Men han er jo så rask, og jeg blir så siiiint når jeg ikke får tak i han. Hvem er det som må løpe etter hunden sin, liksom. Og han er smartere enn at godbiter hjelper du[;)] Skal vi ha tak i han må vi fange han...Trodde han skulle elske å gå ut jeg[8|] Jaja, skal snart tilby han igjen nå, så får vi se[:)]

ORIGINAL: ~September~

Men så lenge han ikke tisser inne, eller har noen spesielle helseplager kan det jo ikke være noe galt i det ?! [:)] Skjønner godt han ikke vil ut i slikt vær [:D]

Neida, har aldri tissa inne og er frisk som en fisk[:D] Men saken er at han klynker aldri eller gir beskjed når han vil ut. Vi må liksom bare gå ut med han regelmessig... Og han tisser jo ei gru når vi først har komt ut.

Men jeg forstår også egentlig godt at han ikke vil ut i dette været[:D]

Back
Topp