Stressrier

Dunja

Forelsket i forumet
Er det noeb som har hatt det nå eller i tidligere svangerskap. Er jo ikke sikker på at det er stressrier jeg har, men hadde flere ganger i natt og i løpet av dagen idag rielignende smerter. Har hatt mye kraftige kynnere i det siste også, men dette er noe helt annet og smertene ligner på riene fra forrige fødsel.

De er kortvarige, fra bare noe sekunder til ett minutt, men gjør vondt som en rie. Ikke regelmessige.
Noen som har tips til hva jeg bør gjøre? Eller har opplevd det samme? Er i uke 36.

Kanskje ta det rolig?

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Har hatt noe liknende, men lurer på om det kanskje har vært lyskestrekk. Har også vært mye plaget med rygg og bekkensmerter, har titt og stadig murringer i korsrygg og nedre mage som kan virke som kynnere/ rier. Jordmor sier at det er kroppen som gjør seg klar til fødselen. Siden jeg nå er andregangsfødende vil nok fødselen gå mye fortere denne gang. Dette fordi kroppen vet hva den skal igjennom og begynner å forberede seg tidligere. Det er disse forberedelsene vi kjenner. Maserier/ kynnere tror jeg hun kaller dem. Stressrier har jeg ikke hørt om. Jeg sluttet å jobbe i februar, så mine smerter kommer ikke av at jeg er for aktiv eller noe. Høres dette noenlunde likt ut?

Back
Topp