Stresset over testene

Leari

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Septemberlykke 2021
Flere som får forskjellige styrker på testene etter uke 4? Jeg er 4+3, å klarer jo selvfølgelig ikke å legge fra meg testingen. Har så mange tester igjen. Men ene gangen er de sterk, så svak igjen. Blir helt stresset av det.
Så har jeg ikke så mange symptomer. Kun øm/mensensmerter. Og jeg pleier å være kvalm i graviditeten mine. Så jeg er jo helt sikker på at jeg kommer til å miste :(
 
Flere som får forskjellige styrker på testene etter uke 4? Jeg er 4+3, å klarer jo selvfølgelig ikke å legge fra meg testingen. Har så mange tester igjen. Men ene gangen er de sterk, så svak igjen. Blir helt stresset av det.
Så har jeg ikke så mange symptomer. Kun øm/mensensmerter. Og jeg pleier å være kvalm i graviditeten mine. Så jeg er jo helt sikker på at jeg kommer til å miste :(
Beste er vel å ta en digital test også kontakte lege og bli henvist til UL og JM også heller måle med hcg hvis du er bekymra testing vill ikke være til stor hjelp
 
Flere som får forskjellige styrker på testene etter uke 4? Jeg er 4+3, å klarer jo selvfølgelig ikke å legge fra meg testingen. Har så mange tester igjen. Men ene gangen er de sterk, så svak igjen. Blir helt stresset av det.
Så har jeg ikke så mange symptomer. Kun øm/mensensmerter. Og jeg pleier å være kvalm i graviditeten mine. Så jeg er jo helt sikker på at jeg kommer til å miste :(
Du kan ikke bruke strimmeltestene til å måle økning i hcg, skaper bare unødvendige bekymringer. Mange faktorer kan påvirke styrken på streken. Jeg trodde jeg mistet 4+3 (17 dpo), men er nå 30+1. Mitt tips: kast resten av testene og innse at du er gravid!
 

Vedlegg

  • IMG_0151.jpeg
    IMG_0151.jpeg
    799,1 KB · Visninger: 25
Beste er vel å ta en digital test også kontakte lege og bli henvist til UL og JM også heller måle med hcg hvis du er bekymra testing vill ikke være til stor hjelp

Legen min har ferie og jordmoren her pleier ikke å ta blodprøver. Tok en digital på tirsdag og den var 2-3 men føler testene blir litt svakere.
 
Legen min har ferie og jordmoren her pleier ikke å ta blodprøver. Tok en digital på tirsdag og den var 2-3 men føler testene blir litt svakere.
Hmmm, de har vel vikar leger? Eller så kan du alltids høre med resepsjon om de kan sende rekvisisjon te sykehuset det fikk jeg når legen var på ferie!
 
Hmmm, de har vel vikar leger? Eller så kan du alltids høre med resepsjon om de kan sende rekvisisjon te sykehuset det fikk jeg når legen var på ferie!

Ja det kan godt være. Har vært på tanken å ringe resepsjonen men de har ikke åpent alle dager så må vente til over helgen.
 
Du kan ikke bruke strimmeltestene til å måle økning i hcg, skaper bare unødvendige bekymringer. Mange faktorer kan påvirke styrken på streken. Jeg trodde jeg mistet 4+3 (17 dpo), men er nå 30+1. Mitt tips: kast resten av testene og innse at du er gravid!

Takk for tips :Heartred Vet jo egentlig at jeg burde slutte å teste men er så vanskelig når man ikke har så mange symptomer og man har de i hus :laughing002
 
Ja det kan godt være. Har vært på tanken å ringe resepsjonen men de har ikke åpent alle dager så må vente til over helgen.
Gjør det, ville værtfall jeg gjort og prøv å nyt tiden det går veldig fort, jeg ble gravid i desember og er 2 uker fra høygravid, og skal mest sannsynlig føde om 4-5 uker hvis ikke før grunnet komplikasjoner, men tiden flyr alt for fort laughing6 :Heartred
 
Flere som får forskjellige styrker på testene etter uke 4? Jeg er 4+3, å klarer jo selvfølgelig ikke å legge fra meg testingen. Har så mange tester igjen. Men ene gangen er de sterk, så svak igjen. Blir helt stresset av det.
Så har jeg ikke så mange symptomer. Kun øm/mensensmerter. Og jeg pleier å være kvalm i graviditeten mine. Så jeg er jo helt sikker på at jeg kommer til å miste :(
Pleier du alltid være kvalm så tidlig? 4+3 er fortsatt utrolig tidlig, det er jo nesten på ikm dato. Jeg var også bekymret da jeg ikke enda var kvalm, men i dag 5+2 begynner kvalmen å slå inn. Ville også kastet testene og tatt det med ro enn så lenge :)
 
Jeg er 5+6 og har ikke merket noe særlig til graviditeten før i natt. Var også overbevist for en uke siden at dette gikk galt, siden jeg ikke kjente så mye. Jeg måtte avslutte testing helt etter positiv test. Det gav meg rett og slett bare stress å skulle tolke stigning på egenhånd med bare graviditetstester som ikke gir noen konkret verdi. :happy: Dette går helt sikkert bra. Husk at graviditeter ikke er like :happy:
 
Back
Topp