Stresset!! Hvordan skal jeg ha råd til dette....

øyensten

Flørter med forumet
Kontoen tar et hardt slag etter lønna har kommet inn, og regningene er betalt... Jeg er alene, så jeg må handle inn alt/låne/arve som trengs til vetlas ankomst, barnefaren er ikke no hjelp, ikke enda.. han bidrar ikke med noe før etter fødselen(barnebidrag), og han må fikse ting klart hjemme hos seg til når jenta er stor nok til å være der o!
Neste måned har jeg litt over 2000kr å leve på, så det blir ikke no babyting handling då.. gleder meg faktisk til at jul kommer, så får eg værtfall litt ekstra ting i hus da o:-) Jeg har full jobb, men ikke den best betalte jobben, desutten er det lånekassen som ødelegger litt ekstra for kontoen neste måned..
Det går rundt, men det sliter at hver måned er det trangt for penger..
Håper bare eg kan gi denne lille frøkene alt hun trenger, og ønsker...  Det skal nok gå..  Må bare blåse ut bekymringene mine en plass:-)

Heldigvis er det mange ting på f.eks finn.no som gis bort, kanskje du kan finne noe av det du trenger der? Ofte er barneklær som gis bort veldig fine og nesten ikke slitt.

Eller kjøpe noe brukt, som f.eks vogn og seng.

Så går det an også å ønske seg litt til jul av utstyr fra familie, evt penger til dette

Signerer den over! Finn er supert! I tillegg er det mange grupper på facebook der folk legg ut barneting.

Jul er og ei super tid til å ynskja seg ting til babyen, eller pengar til h*n. Det ordnar seg skal du sjå.

Det finnes jo endel billige løsninger, og du kan kjøpe brukt eller arve :)

Det ordner seg sikkert, kanskje du får masse fint i julegave.....

Hvis lånekassen er et probelm så kan man søke utsettelse på avdraget :) Det kan jo hjelpe noen ganger :)

Kan du ikke høre etter med lånekassen om noen utsettelser? Og om du ikke har noen snille venner som har vært gravide som har noen klær eller diverse og låne bort?
Håper du finner en løsning. Det skal ikke være enkelt, men håper det ordner seg for deg.

Her kommer det meste fra finn.no. Eneste vi kjøpte nytt er sengen fra ikea, da kom seng - madrass - overmadrass - kant - tisselaken på 1088,- Ble nesten billigere enn brukt. hehe

Samme med ull og poser, det er brukt fra finn. Det er også en del ubrukte ting til salgs der. Feks den ubrukte vippestolen fra babybjørn jeg kjøpte. Den var fortsatt i esken med kvitteringen teipet fast. Ellers har jeg strikket en del allerde - alt fra sokker til pledd.
I tillegg arvet en del brukt fra venner, og til bursdagen min i oktober ble det nesten kun babyting, samme med til jul.

Dette fikser du! :)

Det så ut som om at jeg også skulle bli alenemor en god stund, jeg var jo faktisk det. Men nå har bf bestemt seg for å prøve å bo her med meg og magen en stund for å se hvordan det går. Kan ikke si ting er på skinner helt enda, men vi får hjelp fra fvk - så jeg håper at uansett utfall så blir det til det beste.

Det kommer til å gå heeeelt fint! Tenk alt du kan selge fortløpende, og babyen er ikke så dyr de første årene. Mange av luene og sparkebuksene jeg har kjøpt har kostet 20-30kr på finn og er nesten ikke brukt.

Det ordner seg for snille jenter :)

Masse billig på finn.. :) Jeg har til og med tenkt og kjøpe noe brukt denna gangen.. Er student denna gangen og har ikke så mye ekstra penger i mnd.. Barnetstyr har blodpriser.  Det er jo noe man må ha..

Ellers er jo ikea billig da.. Hva med å ønske seg gavekort fra ikea til jul?

Tenkte å ta sjansen på å handle alt i januar jeg. Kanskje det er litt salg også :) Har jo mye fra før jeg da.. Åsså får vi litt av mammaen min.  Svigermor kjøper sikkert også gledelig hvis vi spør..

Back
Topp