Stresser på puppen.

Helmog

Blir kjent med forumet
Har ammet lillegull fra starten av men har måttet gi henne tillegg denne uken pga at melkeproduksjonen gikk ned noe ekstremt pga stress, jeg og samboer skal sannsynligvis gå fra hverandre og det følelsesmessige har nok gått ut over melken... Men har nå fått den opp igjen, men virker som at mini har forstått at det finnes noe som går raskere enn pupp for når vi gir henne flaske kommer jo melken mye fortere. Så når jeg legger henne til nå blir hun så utålmodig så hun ligger bare å hyler, spiser i 2 sekund også hyler hun igjen og sånn går hele ammingen og hun får jo ikke i seg så mye selv om jeg har masse melk. :p Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få henne til å ta puppen? :)

Trist å høre :(

Kanskje du kunne prøvd nesesprayen? Da kommer melka fortere, så kanskje knøttet ikke blir så utålmodig.:)

Så trist:-(

Sånn er mi også.. Prøv nesespray og om det ikke funker kan du kanskje vurdere hjelpebryst?

Huff slikt er slitsomt :( anbefaler nesesprayen! (Må fås på resept da...) ellers har det hjulpet her å la lillegull bli skikkelig sulten og ha det helt rolig rundt oss ved matetid. Lykke til :)

Sniker litt. Jeg brukte medela calma smokker til frøkna og da tok hun puppen uten tull. Men så fort hun fikk fra avent flaske ble det tull på puppen med en eneste gang.

Ja, er jo trist men får fokusere på å gjøre det som er best for veslejenta.
Ja, er avent flasker jeg har brukt, så får prøve medela carma! Er det en type flaske eller noe? Skal på 6ukers kontroll neste uke så får høre om jeg kan få resept på nesesprayen :) Takk for hjelpen jenter :)

Sniker litt jeg også;)
Mi tulle begynte på samme viset da hun var ca 6 uker, begynte da å amme konsekvent når hun var søvnig. Passet på å legge henne til rett før hun våkna, hadde hun sovet i vogna tok jeg henne rett inn på soverommet og ammet henne i mørket og kledde av uteklærne etterpå;) på kjøpesenter o.l. fant jeg en kafé og tok henne opp og amma mens hun sov, gjorde det i mange uker og plutselig ville hun ta i våken tilstand og igjen! :) lykke til!

...kan jo slenge med at da hun passerte 3 måneder blånekta hun plutselig å ta puppen uansett og da gikk jeg over på fullpumping og mm på flaske:p men ammer enda på natta:)

Det gjør hu her også, og hu har aldri fått noe flaske så hu vet ikke om den verdenen. Jeg prøver å legge henne til før hun blir for sulten for da er hun som regel mer tålmodig. Heldigvis tåler puppene mine en del så hu får stresse i vei :p (går som regel over bare melka kommer altså...)

Back
Topp