"Stresser" dere?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Med graviditeten? Husker med vesla så hadde jeg ståålkontroll på hvor langt jeg var på vei, og hva som ikke skulle spises, hva som skulle spises osv. Hadde bestemt meg for vogn i uke 12, og guttenavn var klart samtidig. Tiden gikk aaaaaalt for seint og virka som jeg gikk gravid i flere år!

Denne gangen? Hah! Har en app på tlf som jeg er inne og sjekker engang innimellom, vet som regel hvilken uke jeg er i, men ikke peiling på hvor mange dager uten og sjekke appen. Tiden raser avgårde, er i allerede i uke 17 og noe! Vogna aner jeg ikke, navn aner vi ikke. Må stadig sjekke hva som er fyfy mat. Har ikke kjøpt noe enda. Og nå skal vi snart på UL! Er snart halvveis! Hvor blir tiden aav?

Hvilken av disse kjenner du igjen? Og er det ditt første barn, eller har du flere? :)

Jeg og var slik med førstemann. Da hadde jeg alt kjøpt vogn og seng når jeg var tidlig i svangerskapet. Veeeeldig opptatt av hva jeg kunne og ikke kunne spise. Navn var delvis valgt. Men med andre og dette svangerskapet så tar jeg det veldig med ro. Andre gangen fant vi navn ganske fort etter ul. Nå, så har vi snakket så vidt om det, sånn at vi har noe klart. Men alt anna stresser jeg ikke med. Har jo alt fra seng til barneseter etter de to andre. Og syns det er veldig godt, å slippe det maset :)

stresser ikke nei...synes tiden går seeent hehe... min(e) første :)

0 stress på denne kanten. Har alt klart siden jeg har 2 små fra før. Navn er klart. Var vel egentlig klart før jeg var gravid :rolleyes:
Hvor mange uker på vei har jeg ikke kontroll på. Sjekker her på babyverden en gang i blant.
Ellers syns jeg det går kjempefort...og samtidig litt for sakte. Skulle gjerne hatt lillevennimagen her nå, så kunne jeg slippe hele graviditeten.

Ikke helt stress, nei. Husker ikke alltid hvor langt jeg har kommet heller... Sist tok jeg magebilde hver uke - har ikke tatt et eneste denne gangen. Må begynne å ta. Denne babyen kommer jo til å få fotobok som storebroren, jeg vil ikke at den skal føle seg utelatt :(

tvert imot! første var alt klart ganske tidelig og veldig spent på alt det nye som skjedde :) men nå har jeg en liten en som må tas vare på, da går jo dagene og jeg "glemmer" mange ganger at jeg er gravid.. blir noe annet etter UL og begynner å kjenne litt liv kanskje?
tok jo magebilde hver uke også med første, nå har jeg ikke tatt noen.. angrer litt på det!

Med førstemann telte jeg vel omtrent timer ;) Stesset med alt egentlig og engstet meg for det meste. Denne gangen syntes jeg de første 12 ukene har gått veldig fort, men ikke like fort etter det egentlig. Er typen som engster meg litt så er bekymret for å gjøre "noe farlig" denne gangen også og er ganske nøye med mat. Likevel er jeg mer avslappet på akkurat det området enn sist.
Utstyrsmessig stresser jeg faktisk litt denne gangen og det gjorde jeg vel egentlig ikke første gangen. Da handlet vi jevnt hele svangerskapet og formen var bra hele veien.
Nå er formen skikkelig dårlig, vært utrolig trøtt og kvalm til uke 12 og nå har bekkenløsning meldt seg for fullt. Jobber mer nå (merkelig nok) OG har jo en 2-åring. Siden vi har så mye så vil jeg vente med klær til jeg vet kjønnene på ordinær. Vi må jo også ha dobbelt av alt utstyr så da hjelper det lite at vi har tatt vare på alt fra førstemann. Og slikt dyrt utstyr vil jeg vente litt med til alt føles litt mer sikkert denne gangen. Sist kjøpte vi utstyr fra uke 12 for vi tenkte at går det galt skal vi jo forhåpentligvis prøve igjen. Nå tenker jeg at går det galt sitter vi med dobbelt av alt og det ønsker jeg ikke - så blir nok noen uker til vi begynner med shoppingen. Og da håper jeg ikke bekkenløsning og en altfor stor mage stopper meg!

Stresser ikke, gjorde forsåvidt ikke det med nr 1 heller, men var mer opptatt av å ha alt klart da. Denne gangen kan jeg jo det meste fra før siden jeg leste så mye om graviditet sist gang. Venter til ordinær ul før vi begynner å handle inn noe som helst :)

Med graviditeten? Husker med vesla så hadde jeg ståålkontroll på hvor langt jeg var på vei, og hva som ikke skulle spises, hva som skulle spises osv. Hadde bestemt meg for vogn i uke 12, og guttenavn var klart samtidig. Tiden gikk aaaaaalt for seint og virka som jeg gikk gravid i flere år!

Denne gangen? Hah! Har en app på tlf som jeg er inne og sjekker engang innimellom, vet som regel hvilken uke jeg er i, men ikke peiling på hvor mange dager uten og sjekke appen. Tiden raser avgårde, er i allerede i uke 17 og noe! Vogna aner jeg ikke, navn aner vi ikke. Må stadig sjekke hva som er fyfy mat. Har ikke kjøpt noe enda. Og nå skal vi snart på UL! Er snart halvveis! Hvor blir tiden aav?

Hvilken av disse kjenner du igjen? Og er det ditt første barn, eller har du flere? :)

Har en gutt på 1 år. når jeg hadde han i magen så viste jeg altid hvilken uke jeg var i å kor mangen dager. å ka så skjedde med fosteret uker for uke. Nå er jeg 17 uker på vei i morgen, å jeg teller ikke dagene, å fuller ikke så mye m på ka så skjer for hver uke , tia går kjempe fort :O får jo nesten ikke tid til å nyte svangerskapet, for det bare flyr av gårde . jeg har heller ikke funnet vogn eller navn enda XD :P

Stressa ikke så mye med 1 heller, men var vel mer bevisst på ting. jeg merker å andre hsr sagt til meg, at jg er mere layd back denne gangen, helt til jeg kommer til uke 30, for da ble jeg lagt inn med premsture rier sist, så kommer nok til å "våkne" rundt de tider.

Hva jeg kan spise har jeg kontroll på, men ingenting annet. Har to små på snart 2 og 4 år, jobber fullt og har hund. Så denne gang er det ikke noe venting liksom.. :) Med eldste kjøpte jeg vogn i uke 8 :P

Null stress her. Glemmer hvilken uke jeg er i, og må sjekke appen jeg har om det.
Har ikke kjøpt en eneste ting, men har bare bestemt meg for å kjøpe bag til Mountain buggy vogna vi har.
Bilstol skal jeg også kjøpe ny, men har veldig gooood tid. Blir nok litt shopping fra februar og utover.

Har mye gutteklær fra førstemann, så blir det gutt, så trenger jeg ikke å kjøpe så veldig mye heller. :)

Stresser ikke, men vet alltid hvilken dag jeg er på ;) Navn er klare, tenkt litt på utstyr, men ikke kjøpt noe. Er jo ikke så mye mat vi ikke kan spise, så har kontroll tror jeg. Er nr en, surprise, surprise ;)

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Kan signere alt du skriver:) Er ikke stressa i det hele tatt. Har en fra før av på 6 år. Passer litt på hva jeg spiser, men utenom det tar jeg ting med knusende ro. Sist gang jeg var gravid var jeg virkelig SUPER gravid. Når jeg var 3 mnd på vei gikk jeg rundt å pressa ut magen for at folk skulle se at jeg var gravid. Haha:P Alt som stod i hodet mitt var baby baby baby. Nå er jeg sååå mye mer avslappa.Heldigvis:)

Back
Topp