Stressende jobb

Fru Januar&August

Andre møte med forumet
Jeg jobber som leder på en avdeling med stort sykefravær. Før jeg ble gravid måtte jeg jobbe flere ekstravakter per måned på grunn av manglende personell. Dette har tært veldig, og jeg har egentlig vært på randen av utmattelse. Har dog ikke vært sykemeldt eller borte fra jobb. Nå som jeg er gravid er jeg livredd for å måtte jobbe ekstravakter, og generelt redd for å måtte stresse på grunn av jobben og manglende personell. Har snakket med min leder, informert om graviditeten, og ble lovt at dette skulle jeg slippe.

Problemet er at jeg nå tenker at jeg ikke klarer å jobbe slik jeg har gjort til nå. Hva bør jeg gjøre?

Last edited:
Hei.
Er nå endelig gravid 5+4, etter 3-4 år som prøvere og fem runder ivf behandling (der kun to regnes som fullverdig forsøk).
Har kvalme daglig, både på morgenen og kvelden. Hatt det i snart to uker nå. Er også veldig trøtt, og er ofte og tisser. Men nyter symptomene egentlig, liker å tenke at det er gode tegn.

Problemet er jobben. Jeg jobber som leder på sykehjem med blant annet personalansvar. Jeg merket under ivf forsøkene at jeg ble mindre tålmodig, og egentlig en litt dårligere leder, som jeg har så dårlig samvittighet for. Sykehjemmet er vel som sykehjem flest, det er stort sykefravær. Før jeg ble gravid måtte jeg jobbe flere ekstravakter per måned på grunn av manglende personell. Dette har tært veldig, og jeg har egentlig vært på randen av utmattelse. Har dog ikke vært sykemeldt eller borte fra jobb. Nå som jeg er gravid er jeg livredd for å måtte jobbe ekstravakter, og generelt redd for å måtte stresse på grunn av jobben og manglende personell. Har snakket med min leder, informert om graviditeten, og ble lovt at dette skulle jeg slippe. Har enda ikke hørt noe mer etter samtalen.

Problemet er at jeg nå tenker at jeg ikke klarer å jobbe slik jeg har gjort til nå. Hva bør jeg gjøre?
Sniker! Jeg jobber som spl på bofelleskap for tunge psykisk utviklingshemmede.. stort sykefravær og masse ekstravakter.. ingen tilrettelegging fra leder :meh:

gjør det som passer deg best, jeg er i uke 31+0 nå og kjenner det godt i kroppen :wacky:♥️

Snakk med legen, kanskje du kan få en avtale om tilrettelegging, noen som kan avlaste deg på noen områder? Evt, kanskje du kan bli 20% sykemeldt, og få langhelg og god tid til å hente deg inn til ny uke? :Heartpink

Min leder er gravid (sykehjem), og hun jobber derfor gradert og mye hjemmefra. Hun synes det er bedre hvertfall, kanskje det kan være noe for deg?

Back
Topp