Stressa

Lillegull-2012

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen. Jeg er ny her og veldig stresset. Har tatt hele åtte positive tester, den siste for to dager siden. Jeg er i dag 5+6. Det som stresser meg er at jeg leser om alle som er kvalme til tusen osv når jeg selv ikke merker en dritt :s Jeg har hatt veldig ømme bryster men dette har roet seg litt, ikke vært kvalm i det hele tatt, er noe mer trøtt enn vanlig. Ikke er jeg hormonell heller :s Ellers merker jeg ingenting til graviditeten og frykter jo at noe er galt eller har gått galt. Noen som har noen synspunkter? Noen andre som merker lite til graviditeten?

D er like vanlig m masse symptomer som med ingen/lite. Så lenge du har fått positiv test så nyt dagene uten de plagsomme symptomene. Hør om du kan få tidlig UL om du er veldig bekymret. Og gratulerer m lille spiren:)

Gratulerer med 8 positive tester ;)

Jeg hadde og lite symptomer fram til uke 8, men da satte det inn for fult. Nå angrer jeg på at jeg "savnet" symptomer ;) Ikke kjekt å henge over doskåla og sove hele dagene..he he. 

Nyt dagene og gled deg over at du ikke har vondt noen steder. Plutselig kommer symptomene som perler på en snor. 

Kan jo også vurdere tidlig ultralyd for å se at alt er i orden. Hadde min ultralyd i uke 6+6. Utrolig beroligende å se at hjerte slo :)

Ja, er vel egentlig å nyte dagene jeg burde gjort men blir bekymret av den minste ting kjenner jeg. Er første gang jeg er gravid så har null erfaring. Får høre med legen hva han mener Ang tidlig UL. For meg hadde det vært det beste så jeg forhåpentligvis fikk bekreftet at alt var bra og jeg slapp å bekymre meg sånn.

Hehe ikke sant. Ja bør vel bare være glad for at jeg ikke henger over doskåla ja. Får bare prøve å overbevise meg selv om at alt er bra og krysse fingrene:) Hadde vært helt fantastisk med tidlig UL og få se hjertet slå. Da hadde man blitt rolig gitt :) håper så inderlig at alt er bra!

Hadde ingen symptomer sist annet enn trøtthet og ingen denne gang :) helt normalt det og :)

Jeg har heller ikke merket noe særlig! Hadde mensmurringer de to første ukene, og etter det merket jeg så og si ingenting før jeg var i uke 8. Da hadde jeg 4 dager hvor jeg var kvalm i 30 minutter til sammen hver dag, og så ble den borte igjen og. Så ble jeg trøtt, og var stuptrøtt i 2 uker, og nå er det så og si borte og.

Men for 3 dager siden hørte jeg hjertelyd, så da er jo alt i orden! Jeg har også brukt utrolig mye tid og energi på å bekymre meg, og det var jo helt bortkastet. Men alle gravide er bekymret, hele tiden. Men jeg fikk time til tidlig UL, fordi jeg var så bekymret. (Har hatt en SA tidligere, derfor var jeg veldig bekymret i starten) fikk ikke time før den 16. Januar, men nå er det jo snart! :D

Prøv å slapp av. Man får prøve å tenke på at man ikke får gjort noe fra eller til de første ukene uansett! :)

Det er sant. Prøve å tenke positive tanker og håpe på at lille nurket er der enda :) Tusen takk for svar alle sammen. Veldig godt å høre at det er fler i samme båt :) Håper det går bra med dere alle :)

Veldig flott skrevet, MissAugust :)
Signerer denne! :)

MissAugust skrev:
D er like vanlig m masse symptomer som med ingen/lite. Så lenge du har fått positiv test så nyt dagene uten de plagsomme symptomene. Hør om du kan få tidlig UL om du er veldig bekymret. Og gratulerer m lille spiren:)

Jeg hadde som deg ingen symptomer i begynnelsen. Men etter noen uker, kom både kvalme, vonde bryst, trøtthet å hele pakka. Så nyt tiden uten noen plager ;)
som sies her: positiv test, er positiv test ;D

Hehe får prøve å nyte dagene og slutte å engste meg. Er syv uker på vei i dag og får prøve å tenke positive tanker :)

Jeg er snart 7 uker på vei og har nesten ikke symptomer. Litt svimmel og trøtt, og ømme bryst. Engster meg også veldig for at det ikke er som det skal. Er gravid med første.
Dere som har vært på tidlig UL, var dere på privatklinikk?
Har veldig lyst å gjøre det selv.

Huff, det er ikke bare bare å være engstelig. Det er helt sikkert ikke nødvendig men det er jo lettere sagt enn gjort. Etter det jeg har forstått oppsøker noen private klinikker, men andre kontakter fastlege og får henvisning derfra om tidlig UL. Krysser fingrene for at alt går bra med seg og, høstkos2012

jeg merker heller ikke noenting. har litt ømme bryster noen gange. men ellers fint lite. er like normalt å lite symptomer som mange. er bare glad jeg slipper kvalmen jeg. kan hende jeg blir litt sjøsyk på kvelden. men d er ikke hver dag en gang.

Alt går nok bra..men det er vanskelig å vite hva som er normalt når du ikke har vært gravid før. Men har hørt at det er normalt at symptomene dabber litt av og. Har legetime om to uker så da skal jeg proppe legen med spørsmål :) Er kjempespent og gleder meg til jeg kan fortelle hele verden!! Håper lykken varer! :D
Vet dere når det er normalt å gå til privatklinikk for UL?

Hehe ja er bare å fyre løs med alt man lurer på når man skal til kontroll:) det går sikkert bra, og det er sikkert som du sier ja, at symptomene kan dabbe av litt! Håper kontrollen går knall bra om to uker og at du kan rope ut til hele verden at du skal bli mamma til et lite nurk! :)

Back
Topp