Stressa urolig

S

Stressa1000

Guest
Jeg hadde sex med ein først to dager før eggløsning og så igjen med en annen 7 dager etterpå da eggløsning var helt ferdig.
Da er det nummer en som i så tilfelle har gjort meg gravid?
Jeg hadde spurt her tidligere men den har blitt slettet..
 
Om det er helt sikkert at eggløsning var da du tror, så er det nok størst sannsynlighet for at du ble gravid med han første ja.

Men husk at om du får positiv eggløsningstest i dag, så kan eggløsning skje om 0-48 timer etterpå, og så kan egget leve i opptil 48 timer. 4 dager etter positiv el test altså. Så lenge du ikke hadde sex med han andre før ETTER de fire dagene, så er nok ikke han faren.
 
Jeg svarte deg i den andre tråden, men kan skrive igjen: hvor sikker er du på når eggløsning var? Har du tatt graviditetstest nå? Eggløsningstidspunktet kan variere mye, så det er vanskelig å vite om dette skjedde ganske tilfeldig... Sædceller kan leve opp til en uke i eggleder og vente på egget, men har man sex flere dager etter faktisk eggløsning er det lite sjanse for å bli gravid.
 
Siden du ikke fikk mensen to uker etter du trodde du hadde el og ikke har positiv graviditetstest har nok ikke eggløsning skjedd når du trodde. Dermed kan du heller ikke vite når den evt skjedde og hvem som evt gjorde deg gravid. Ta en g test to uker sex med nr to. Er den negativ er sjansen lav for at du er gravid i det hele tatt.
 
Om det er helt sikkert at eggløsning var da du tror, så er det nok størst sannsynlighet for at du ble gravid med han første ja.

Men husk at om du får positiv eggløsningstest i dag, så kan eggløsning skje om 0-48 timer etterpå, og så kan egget leve i opptil 48 timer. 4 dager etter positiv el test altså. Så lenge du ikke hadde sex med han andre før ETTER de fire dagene, så er nok ikke han faren.
Ja jeg har ikke tatt, el test men bruker en app der jeg registrer når jeg har hatt menstrasjon.
Nei hadde sex med han andre 7 dager etterpå.
 
Siden du ikke fikk mensen to uker etter du trodde du hadde el og ikke har positiv graviditetstest har nok ikke eggløsning skjedd når du trodde. Dermed kan du heller ikke vite når den evt skjedde og hvem som evt gjorde deg gravid. Ta en g test to uker sex med nr to. Er den negativ er sjansen lav for at du er gravid i det hele tatt.
Ja okei, forstod ikke hva du mente med denne meldingen.
 
Ja jeg har ikke tatt, el test men bruker en app der jeg registrer når jeg har hatt menstrasjon.
Nei hadde sex med han andre 7 dager etterpå.
For å kunne hjelpe deg trenger jeg litt mer her :p

1. har du tatt graviditetstest og den er positiv? Altså du er gravid?
2. du prøver å finne ut av om første eller andre gjorde deg gravid?
3. har du regelmessige sykluser, hvor lange isåfall (hvor mange dager er det fra første dag du får mensen til neste gang du får mensen?)?
4. hvilken dato hadde du sex med første og andre
5. hvilken dato sier appen din at du hadde eggløsning?

Regner med at du ikke går på prevensjon, correct me if I’m wrong
 
Ja okei, forstod ikke hva du mente med denne meldingen.
Altså hvis man har en eggløsning kommer alltid mensen ca 2 uker etterpå. Plus/minus.
Hvis mensen er forsinket og du ikke er gravid så har eggløsning vært senere enn du tror. Eller evt uteblitt helt.
Slik jeg skjønte deg i ditt forrige innlegg er mensen din forsinket men graviditetstesten er negativ ? Men du er redd du er gravid siden mensen er forsinket ?
Siden mensen er forsinket så tyder det på at eggløsningen din var forsinket. Dvs den ikke kom når du trodde. La oss si at eggløsning da kom feks dagen før du hadde sex med nr to. Da kan du i prinsipp være gravid med enten den ene eller den andre siden spermen til den ene kan leve noen dager. Og egget lever en dag. Så ikke godt å vite.

Hvor lenge siden er det du hadde sex med nr to? Hvis du tar en test to uker etter sex med nr en og den er negativ er du sannsynligvis ikke gravid med nr en. Hvis du venter to uker etter du hadde sex med nr to og så tar en graviditetstest og denne er negativ er du sannsynligvis ikke gravid med nr to heller.
 
Altså hvis man har en eggløsning kommer alltid mensen ca 2 uker etterpå. Plus/minus.
Hvis mensen er forsinket og du ikke er gravid så har eggløsning vært senere enn du tror. Eller evt uteblitt helt.
Slik jeg skjønte deg i ditt forrige innlegg er mensen din forsinket men graviditetstesten er negativ ? Men du er redd du er gravid siden mensen er forsinket ?
Siden mensen er forsinket så tyder det på at eggløsningen din var forsinket. Dvs den ikke kom når du trodde. La oss si at eggløsning da kom feks dagen før du hadde sex med nr to. Da kan du i prinsipp være gravid med enten den ene eller den andre siden spermen til den ene kan leve noen dager. Og egget lever en dag. Så ikke godt å vite.

Hvor lenge siden er det du hadde sex med nr to? Hvis du tar en test to uker etter sex med nr en og den er negativ er du sannsynligvis ikke gravid med nr en. Hvis du venter to uker etter du hadde sex med nr to og så tar en graviditetstest og denne er negativ er du sannsynligvis ikke gravid med nr to heller.
Jeg har ikke tar g test, det er jo ikke sikkert eggløsningen er forsinket da. Nå er det 26 dager siden så langt over 3 uker siden. Men menstrajsonen min er uregelmessig pga jeg har endometriose.
 
Eggløsning kommer jo ikke alltid to uker før mensen. Jeg har 8 dager fra eggløsning til mens, før eksempel. Hvis man ikke har noen flere parametre enn mensen å gå etter, er dette helt umulig å gjette sikkert!
 
Jeg har ikke tar g test, det er jo ikke sikkert eggløsningen er forsinket da. Nå er det 26 dager siden så langt over 3 uker siden. Men menstrajsonen min er uregelmessig pga jeg har endometriose.
Men da må du jo nesten teste? Det er jo kun da du vil få det riktige svaret.
 
En app vil kun  beregne mulig eggløsning, etter snittet. Men du kan godt ha eggløsning enten før eller etter dagen appen beregner.

Det er heller ikke uvanlig at eggløsning utsettes eller uteblir av diverse årsaker. Noen ganger uten kjent årsak. Da vil man gjerne få menstruasjon senere.

Hvis du skulle ha blitt gravid, så kan det være vanskelig å beregne 100% hvem som evt er faren, ettersom ultralyd kan bli flere dager feil, uten at noe er galt.
Forøvrig, det er lettere å svare deg om du
1. Tar en graviditetstest!!
2. Legger ut et screenshot av appen din/evt forteller datoene som gjelder. Både med siste mens, EL, forventet mens og samleie.
 
Hvis jeg har hatt eggløsning uken senere da er det jo med nummer to da .. for jeg er gravid og termin ble 12 august og sist sa jordmor at jeg var kommet litt mindre på veg sist da jeg var hos henne da jeg var på tidlig ul i uke 12.

Siste menstrasjon var 22 oktober
Samleie 6 og 12 oktober
Forventer el fra 4 til 7 oktober
Og jeg har også prøvd og regne ut unnfangelse ut i fra termin men det ble bare rot
 
Hvis jeg har hatt eggløsning uken senere da er det jo med nummer to da .. for jeg er gravid og termin ble 12 august og sist sa jordmor at jeg var kommet litt mindre på veg sist da jeg var hos henne da jeg var på tidlig ul i uke 12.

Siste menstrasjon var 22 oktober
Samleie 6 og 12 oktober
Forventer el fra 4 til 7 oktober
Og jeg har også prøvd og regne ut unnfangelse ut i fra termin men det ble bare rot
ca Uke 12 er som regel mest nøyaktig ift unnfangelse..

Uansett, med termin 12. August ville eggløsning ha vært ca 16. November. Da er nok fyr nr2 pappaen. Men ville nok gått for farskapstest etterhvert likevel.
 
Hvis jeg har hatt eggløsning uken senere da er det jo med nummer to da .. for jeg er gravid og termin ble 12 august og sist sa jordmor at jeg var kommet litt mindre på veg sist da jeg var hos henne da jeg var på tidlig ul i uke 12.

Siste menstrasjon var 22 oktober
Samleie 6 og 12 oktober
Forventer el fra 4 til 7 oktober
Og jeg har også prøvd og regne ut unnfangelse ut i fra termin men det ble bare rot

Hei! Jeg forstår det er en vanskelig situasjon å stå i:Heartred

Er 12 august terminen du har fått etter ultralyd? Jeg var faktisk gravid med termin( beregnet etter første mens) akkurat 12 august( mistet dessverre). Jeg fikk positiv eggløsningstest d. 17 november, men etter menstermin skulle eggløsning vært 16 november. Jeg tror derfor det er mer sannsynlig at eggløsning hos deg har kommet litt seinere enn forventet.


Ettersom du har uregelmessige sykluser og ikke testet etter eggløsning er det jo umulig å vite når den faktisk var. Men jeg vil også tippe nr.2 er faren.
Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til disse som du har hatt sex med. Om det er vanskelig å kontakte for farsskapstest kan du jo eventuelt starte med nr. 2, da slipper du kanskje å kontakte nr.1.

Tror dessverre ikke det er mulig å finne ut hvem som er faren uten en slik test. Ønsker deg masse lykke til:Heartred
 
Jeg har ikke hatt uregelmessige sykluser nå siste to tre månedene .. så jeg håpet sånn at det var med nummer 1.. ikke nummer to
Jeg er i forhold med nummer en nå eller vi holder på. Så jeg håper så inderlig at det nummer 2
 
Back
Topp