Stress

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
Hei
Jeg jobber på en skole og er student i tillegg. Hjemme har jeg to barn på 2 og 4. Jeg mistrives veldig på jobb, stresser mye og får ikke ro til å slappe av når jeg har pauser. Så når jeg kommer hjem fra jobb er jeg helt utslitt og må ha minst 1 time hvor jeg bare ligger. Dette synes jentene mine er sårt, jeg liker det ikke selv heller. Jeg klarer ingenting etter jobb annet enn å legge meg på sofaen sette på tven til barna og lage middag. Jeg føler meg død etter jobb.

Det jeg lurer på er om alt stresset på jobb er farlig for fosteret? Jeg er ca 9+6 i dag. Jeg liker ikke å be om sykemelding fra lege men når jeg ikke klarer å passe på og leke med jentene mine hjemme får jeg så dårlig samvittighet :(
 
Hei!

Det høres ut som du bør ta en samtale med legen eller jordmoren din om dette. Dette er en periode av livet der en må prioritere, og hva er det viktigste? Det er ikke sikkert at sykemelding er svaret, mulig du kan få noe tilrettelegging. Det bør vurderes om det skal søkes svangerskaps penger, tilrettelgging eller reduser jobb mengden en periode. Denne vurderingen må du ta med de som følger deg opp.

Spørsmålet om stress kan påvirke forsteret er svaret både ja og nei, da det kommer ann på hvilket type stress. Det er viktig å kjenne etter, trenger du en pause må du tillate deg selv at du må slappe av selv om barna synes det er rart. Det er for en periode, og du gjør en fantastisk jobb.

Ønsker deg masse lykke til!
 
Back
Topp