STRESS!

Thesso_88

Forelsket i forumet
Arg! Skal gifte meg 30. juli og trodde at det ikke skulle bli noe problem mht navnendring. Jeg ville hete Therese Haugland (kun hans etternavn) og ikke Therese Alvheim Haugland. For jeg kommer ikke til å bruke Alvheim navnet uansett, selv om jeg liker det.

Så jeg sendte inn navnendring for 2 uker siden og igår og en annen dag siden sier min far at han håper at jeg har med Alvheim navnet og ikke skyver det vekk for da blir han så skuffet og bla bla. Så idag måtte jeg ringe Folkeregisteret og ba dem på mine knær om å enten slette søknaden eller skrive Alvheim som mellomnavn. Jeg bare HÅPER,HÅPER det ordner seg=( Skulle få vite det om noen dager.. Huff vil ikke gifte meg og vite at min far er lei seg...Om det blir endret skal jeg likevel forandre det igjen..

Litt syteinnlegg fra meg idag...

Så koselig at du gjør sånn for pappan din, da :-) Folkeregisteret bør jo kunne hjelpe deg, er lettere for dem å ordne opp i det med det samme enn å skulle første innvilge søknaden din nå, og så måtte innvilge en ny en om bare en liten stund....

Håper de kan hjelpe deg! Ellers er det jo bare å sende inn på nytt:-) (puh!) Husker ikke om det er noe ventetid før du kan endre igjen jeg, mulig det er på fornavn:-) Men du kan jo bare bruke begge navnene alikevel inntil det er i orden, og ordne de formelle tingene når alt er som det skal..(pass, bankkort, førerkort o.l), så du i hvertfall slipper å gjøre alt det to ganger, for det blir jo mye styr.. Pappaen din trenger jo ikke å få vite at du forkastet hans navn i utgangspunktet:-) Da unngår du i hvertfall å såre noen:-)

Ja nå har jeg fått slettet min søknad... Det var virkelig ikke lett med alle hormoner i sving! Gråt i tlf til min mor, gråt i tlf til min mann=p Nei huff føler for å gråte igjen hehe.

Det var ikke en lett bestemmelse, faktisk ett STORT dilemma. Men nå blir det foreløbig Alvheim, så får jeg sende inn ett nytt skjema etter bryllupet, tilfelle vi skal på reise etterpå. Litt dumt å stresse med pass og bankkort. At det blir Alvheim Haugland etter evt. reise..

Og jeg skal ikke si til min far at jeg forandret det i utgangspunktet.. Vil ikke såre unødig.

Back
Topp