Stress!

Honningblomsten

Forumet er livet
Det er så stress med flasker, babymat, osv.. Kunne nesten ønske jeg fortsatt fullammet! Bortsett fra det at jeg ikke fikk tatt medisinene mine.. Er det dumt å fullamme mer enn 6 måneder? Har planer om å fullamme neste til h*n er 6 måneder hvertfall.. Om det er mulig selvsagt.. Jeg har jo melk enda, men jeg slutta å amme fordi Daniel ikke ville mer..

Siden jeg har gjort det fra dag 2 så merker jeg ikke at jeg gjør det jeg .. [8D]
Hvordan var det å begynne på medisinene igjen?[:)]

Ja, jeg begynner å bli vant til det[:)] Det som er mest kjedelig er å pakke flasker og pulver når vi skal noe.. hihi.

Det gikk helt greit egentlig[:)] Bortsett fra at dem første dagen tok jeg 2 stk, som er vanelig dose for meg.. Jeg tenkte jo ikke på at man skal trappe forsiktig opp med de medisinene[&:] Så jeg ble dårlig! Skalv og kaldsvettet..
Var kvalm i et par uker da[&:] Det er det som er så teit med å begynne på de medisinene.. Man blir jo så dårlig i tilvenningsfasen[&:]
Pappa trodde jeg var gravid igjen[:-]

Skjønner godt hva du mener! Angående stress altså... det var utrolig lettvint å bare ha med seg puppen når man skulle ut før :) Nå må jeg liksom huske på mat og smekker og skjeer og... ja. Jeg ammer jo litt enda da, så småen får bare vann på dagtid når vi er ute, men likevel.

Angående amming så KAN du fullamme lenger enn 6 måneder, men det er anbefalt at de får noe mat i tillegg. Først og fremst fordi jernlagrene som de er født med tømmes i løpet av det første halve året, så da må de begynne å spise jern. I tillegg trenger de å starte med spisetrening, har lest at rundt 6 mnd er på tide.

Vet ikke om det var et seriøst spm jeg, men jeg har tenkt på det samme selv :) For jeg har en som IKKE digger mat i det hele tatt, han kunne sikkert spist bare pupp i eeeevigheter enda!

Nå er det jo faktisk en artikkel på babyverden som går på at de ikke anbefaler nødvendigvis å fullamme mer enn 4 måneder mer da. For å introdusere fast føde mens man fortsatt får mye pupp er visst det som er best nå. Hvem vet hva de sier ved neste svangerskap og baby? Man kan fullamme frem til 6 måneder, men etter det må man begynne å introdusere fast føde for at magen skal ha det bra rett og slett. Det er jo ikke sagt at man skal ha flere grøtmåltider og middag hver dag for det.

Her får lillemann svært sjelden melk i det hele tatt nå. (Selv om min produksjon har kommet tilbake for fullt! Herremin!) Her går det i brød, grøt, frukt og middag. [;)] Synes ikke det er så mye styr å drasse med middagsglass da, var mer stress med flasker!

Leste om ei i Foreldre & Barn (tror jeg det var), hun hadde fullammet begge barna til de var ETT ÅR! Null fast føde før da, så det er nok alt etter barnet og mora [:)]
Så det sto en artikkel om dette med introduksjon av fast føde på fremsiden av BV i dag, men har ikke lest det.
Har "bare" fullammet begge mine i 3 mnd før jeg introduserte kveldsgrøt [:)]

Er såå glad for at fullamminga er ferdig jeg [:D] Synes ikke det er noe stress å ta med ei flaske vann og litt frukt og brød.
Og har heller ikke tro på at fullamming til 6 måneder er bra for barnet. Ser venninna mis om fullammet til 8 måneder får ikke i sønnen noe som helst fast føde nå...

Jeg har dratt rundt på babymat, flasker, grøtpulver i boks, skje, smekke osv..
Og det utenom bleier osv :P

Det er kun vanesak.. ^^
Vaske flasker hverkveld.. Lage melk til å ha i kjøleskapet, slipper du mikse melk for hvergang osv

Back
Topp