stress..stress..og baby..? :-O

lysengeln

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei alle sammen :)
Som dere ser på tittelen så har jeg mye stress for tiden, så nå fant jeg ut at jeg måtte inn å lufte ut litt :P

Jeg er gravid... IGJENN..!
Vi venter visst ett sommerbarn, uten at vi har fått noen dato enda da. Jeg friket ut litt da det ble oppdaget, selvsagt. Mannen min begynte å lete ny bil, igjenn :P
Jeg hadde jo spiral, så skulle være ganske sikker, men neida..
Så i disse juletider har jeg funnet ut at alt skal skje på engang:
Skole prosjekter hit og dit, syke barn, ordnings til jul, salg av hus, skikkelig uplanlagt graviditet, samt det verste, operasjon av hodet på minste mann :(

Så den 17.des, så reiser vi med fly til St.Olavs, og skal være der til den 23.des..
Lille elgen min skal få omformet hodet sitt, samt tatt bort en smal "lapp" fra panna til bakhodet.
Selvsagt så er jo jeg vettskremt, siden vi har fått så lite info, men nekter å la de gjennomføre denne operasjonen uten mer info først. Så her skal hjernekirurgene få sitte å forklare hver minste detalj ;)

Grunnen til operasjonen var som vi ble fortalt av kirurgen "det er jo ikke så fint med å avlangt hodet"
MEN, fastlegen vår forklarte at de tok ikke sånn operasjon bare på grunnlag av det kosmetiske.
Så hun undersøkte litt for oss, siden vi ikke fikk mer info(..!?), og forklarte at de er redde for trykk på hjernen når den vokser seg større. Og det er jo en forklaring som vi hadde kunnet forstått.. altså, hvorfor det var så hastverk og MÅTTE gjøres før jul liksom. Var ikke akkurat informativ den kirurgen der. Men men, viktigheten er at alt går bra, og at vi får hjem til jul, siden vi har 2 til, som vi har bare annen hver jul :) Og iår er det vår jul med alle barna :)

Barnas reaksjoner på graviditen var: "vi vil ha ei lita jente nå, mamma" :D
Så det gikk jo over all forventning :)
Reaksjonen deres på operasjonen var at de spurte mye om hvorfor, hvor, og når.
Samt at gutten min på 6 spurte "var det de doktorene som laget hodet til lillebror sånn, nå han var i magen din".
Han vet å få frem smilet mitt, og si de rette tingene, som alle 6'åringene kan ;)

Nå ble det litt som kom ut her altså, men det føles godt å få noe ut til andre enn bare familien.
Så sånn går det her, i begynnelsen/midten av den 11.mnd til elgen :)

Käre dig!

Förstår väldigt gott att du är stressad och har mången tankar i huvudet!

Du får pröva att ta en ting i gången - och ha allt fokus på lille elg när det väl blir operaration.
Ni får allesammans jul ilag - och det är ju en fantastisk ting att se fram till:-)

Ett till litet mirakel till sommaren blir helt säkert flott:-) Då är vi två från januarforumet som väntar igen;-)

Sänder dig alla goda och varma tankar och en stooooor kram!

Takk, LottaH :)
Varme ord som varmet skikkelig :)
Jeg ser veldig frem til jul ja, har alt planlagt på innkjøp, rydding/vasking, pynting av tre, julegaver ++ :)
Dette blir første år vi feirer jul her hjemme, og ikke til min mor, eller min svigermor :)
Så det gleder vi alle oss til.
Jeg ser mirakelet i magen som en positiv ting, men mannen min er ikke helt der enda, men regner med han er der, når han får holde nurket i hendene. Han tenker kun på beskymringer som ny bil, mer saker til barna og det økonomiske utenom. Men det er bare mannen min, han tenker veldig på alt sånt :)

Men jeg tror jeg kommer til å drive alle til vannvidd, og jeg vet ikke om det er hormoner i ubalanse, eller nervøsiteten for operasjonen, eller litt begge deler... Men jeg har vannvittige humørsvigninger for tiden :/
jeg kan være hoppende glad, for så å gråte, for så å kjefte, så glad igjen.. Og det bare på 30 minutter..
Stakkars familien min :P Prøver å styre meg, men ikke alltid like lett :/

Gratulerer til deg og, med nytt nurk i magen :D
Det er så morsomt :D

Sender en klem i retur til deg og :)

Først og fremst, gratulerer med ny spire:D håper graviditeten går fint framover, uten alt for mye hormoner;)

Lykke til med operasjon!! Kanskje det skjer litt fort for at de plutselig har fått ledig kapasitet..? Det går nok fint skal du se;)
Legene vet nok hva de gjør, men jeg skjønner godt at du blir stressa og nervøs.
Pust ut, fokuser framover, senk skuldrene og tenk på at det kommer til å gå bra ♥

Sender deg en god juleklem ☆

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Kjære vene <3

Dette var mye på en gang! Ikke rart du blir stressa- det skjønner jeg godt!
Huff og huff. Operasjon og alt.. fy søren så dårlig pasient behandling. Man trenger virkelig mer informasjon enn som så altså.. Jeg skal krysse alt av fingre og tær! Dette kommer til å gå bra:)

Også en liten en i magen! Hohoho- herlighet- GRATULERER:) :)

Ønsker dere alt godt og lykke til. Håper dere får god hjelp og at dere kan senke skuldrene lillejulaften og få en fredelig julefeiring:)

StOOr klem :)

Takk for gode ord :)
Og takk for gratulasjoner :)

God jul til dere alle, viss jeg skulle glemme å si det senere, eller ikke får tid til å si det senere :)

Gratulerer til hele familien! Spennende dager! ! Masse lykke til i trondheim..uffameg..ikke lett med de minste♥ stooor klem♥

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Hvordan går det i trondheim? Tenker på dere innimellom juleforberedelser:)

Hoppas allt går bra med er!<3

Hei :-)
Idag ble elgen operert, og det gikk KJEMPE BRA! ;-)
Han ligger å sover stortsett nå, og får ganske mye morfin. Men vi fikk vite at operasjonen var absolutt nødvendig. De oppdaget at søkket han hadde midt oppå kom til å skape skikkelig press på hjernen etterhvert.
Så jeg og pappan slapper av nå og er ganske så lykkelige over at alt gikk bra! ;-)
Nå skal vi sove litt inatt, mens elgen ligger på intensiven, siden det sikkert bi like lang dag imorgen :-)
Så med dette sier jeg godnatt :-)

P.S: Her er han rett etter operasjonen :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1387486769265.jpg
    1387486769265.jpg
    43,5 KB · Visninger: 61
Hei :-)
Idag ble elgen operert, og det gikk KJEMPE BRA! ;-)
Han ligger å sover stortsett nå, og får ganske mye morfin. Men vi fikk vite at operasjonen var absolutt nødvendig. De oppdaget at søkket han hadde midt oppå kom til å skape skikkelig press på hjernen etterhvert.
Så jeg og pappan slapper av nå og er ganske så lykkelige over at alt gikk bra! ;-)
Nå skal vi sove litt inatt, mens elgen ligger på intensiven, siden det sikkert bi like lang dag imorgen :-)
Så med dette sier jeg godnatt :-)

P.S: Her er han rett etter operasjonen :-)

Å lille gulle gode!
God bedring :)

Så fantastisk at alt gikk så bra. For en lettelse. Ønsker dere alt godt fremover og håper at lille kommer seg raskt uten for mye smerter.

Så gott att höra, lysengeln!
Blir helt på gråten av lättelse för er skull - lille söta elgen!

God återhämtning nu å allt av goda tankar å massa energi till er!

Da er dagen kpmmet for hjemreise :-D
Vi gleder oss masse, men er ett lite skår i gleden. Jeg sitter nå til en gynekolog, og skal sjekkes opp, siden jeg begynte å blø igår :-/
Men jeg krysser fingrene for at alt er bra :-)
Uansett så skal jeg hjem idag, og d skal bli så godt å få feiret jul med familien :-)

Så da sier jeg bare god jul til alle :-)

Hoppas ni haft en flott jul!
Hur går det med dig å lille elgen?

Lille elgen har hatt en flott jul ;-) Han har kommet seg raskt heldigvis ;-)
Jeg dessverre ha en spontanabort dessverre, så jeg har hatt ei jul med mye mage smerter :-/ Så på Torsdag var vi på sykehuset, for de var redde for at jeg holdt på å forblø, men så galt var det heldigvis ikke, selv om jeg blødde forferdelig mye. Men fikk bekreftet aborten da vertfall.
Ellers så har storesøskene ligget hver sin dag med omgangsyken, så nå venter jeg på den :-P

For noen dager dere har hatt..så leit det ikke gikk bra med spiren..stor klem. .men jeg er sååå glad for at det gikk bra med Lille-elgen:) tøft å se bilde etter operasjonen da..uff de skulle slippet sånt de små men jammen bra det ble gjort også da! Håper det nye året blir litt roligere for dere:)

For noen dager dere har hatt..så leit det ikke gikk bra med spiren..stor klem. .men jeg er sååå glad for at det gikk bra med Lille-elgen:) tøft å se bilde etter operasjonen da..uff de skulle slippet sånt de små men jammen bra det ble gjort også da! Håper det nye året blir litt roligere for dere:)

Må jo bare signere denne :)

Takk :-)
Vi og håper det nye året blir roligere og mindre action fylt ;-)
Nå har vi alle hatt omgang syken i huset her, og er på bedringens vei ;-)
Så imorgen skal jeg lage hjemmelaget honning marinade til kalkunen, steke kalkunen, lage potetsalat, blomkåålsalat og waldorfsalat, samt appelsinsaus :-D
Mmmm, som vi gleder oss ;-)

Back
Topp