Stress på jobben - sykmelding?

MissMoneypenny

Flørter med forumet
Jeg er nå 4+5 og overlykkelig for å være gravid, å få barn gir så mye verdi til livet. Og da betyr jobb, karriere osv så utrolig lite. Spesielt etter et utrolig tøft år på jobben der selskapet har slitt økonomisk og vært så og si konkurs. Nå er det kommet inn nye eiere og nye ledere. De pusher pusher og pusher... Aldri et pusterom, og vi får hele tiden høre hvor dårlig det står til...

Dette gir selvsagt et høyt stressnivå. Jeg har mange ganger blitt bedt om å jobbe kvelder og helger i tillegg til 8-5 man-fre.

Jeg er så redd forå miste pga stress, men samtidig har jeg ikke samvittighet til å sykmelde meg... Hva tror dere? Er jeg feig om jeg sykemelder meg, eller er det for det beste for meg og barnet?

Syns bare det er så altfor tidlig at sjefen skal få vite det...

Ta det opp med legen din fortell hvordan du har det på jobb, kanskje kan en sykemelding i en viss prosent være aktuelt.

Sjefen har taushetsplikt så det skal ikke komme videre fra sjefen dersom du snakker med sjefen din om dette.

Sykemeld deg du, så får du litt pusterom. Kanskje det hjelper masse, og du får ny energi? Hadde sagt det til sjefen din om jeg var deg. Ingen andre på jobb trenger vite noe. Da jeg var gravid med min første, ble jeg tidlig sykemeldt. Jeg var hjemme en dag i uken noen mnd, det funket bra. Jeg slappet av og hadde mer energi da jeg var på jobb. Lykke til![;)]

Back
Topp