Stress er ikke bra?

*MammaTonje*

Gift med forumet
Mathias er så vanskelig for tiden, å jeg kjenner jeg blir skikkelig stresset av det!![:o] Hver gang jeg stresser blir jeg dårlig, får hodepine og kynnere. Er så redd for at det kan være skadelig for babyen?[:(] Jeg kjenner jeg blir skikkelig utslitt av det!!

Det er vistt såpass "ikke bra" at enkelte leger anbefaler
stressede gravide som har lagt bort røyken, om å ta den frem
hvis stresset blir for ille...[8|]

ORIGINAL: Kermit

jeg måtte oppsøke lege pga stress. det bør du gjøre også. stress kan utvikle mye rart.

Hva gjør de med det da?

Ja, de skal ikke være bra med stress. Klart, litt stress går nok bra, og babyer blir jo født friske selv om moren er stressa, men har hørt det kan påvirke babyen. Uansett er det jo viktig å ta vare på seg selv. Har du mulighet for barnevakt innimellom? Det er god nok grunn å komme seg ut litt eller bare hvile litt hjemme...

ORIGINAL: Melancholia

ORIGINAL: *Zizza~81*

Det er vistt såpass "ikke bra" at enkelte leger anbefaler
stressede gravide som har lagt bort røyken, om å ta den frem
hvis stresset blir for ille...[8|]

What???!!!! [8|]

Du hørte riktig, stress er iallefall ikke bra...
Vanskelig å komme utenom til tider, og litt stress
er nok ikke så farlig, det er vel i ekstreme tilfeller det jeg nevnte
over gjelder.

ORIGINAL: Alive and kicking

Ja, de skal ikke være bra med stress. Klart, litt stress går nok bra, og babyer blir jo født friske selv om moren er stressa, men har hørt det kan påvirke babyen. Uansett er det jo viktig å ta vare på seg selv. Har du mulighet for barnevakt innimellom? Det er god nok grunn å komme seg ut litt eller bare hvile litt hjemme...

Har jo KUN svigermor, og hun jobber jo hele dagen og når hun kommer hjem så blir det kanskje en liten time med fri.. Men han skal bare være med meg, så ender opp med at han kommer ned igjen ganske kjapt. Så blir liksom ikke noe serlig avlastning da..

Og når sambo er hjemme så er han bare på farten hele tiden, selvom jeg er dødssliten å trenger hjelp fra han!! (Han er jo flink til tider også da)

Hva med å henge opp en lapp på nærbutikken og spørre etter barnevakt? mnge unge jenter som kunne tenke seg å være barnevakt + tjene en liten slant...

Back
Topp