Streptokokker type B

MaritaElida

Flørter med forumet
Noen med erfaring?
Legen ringte meg før i dag og sa jeg hadde streptokokker i urinen. Han sa de ikke ha noe behandling men at det måtte føres opp på helsekortet. Leste om det og ble egentlig ganske bra redd. Selv om det vissnok bruker og gå bra. Men likevel Tante ungen til bestemoren min sitt barn døde av dette. Men da visste de ikke at hun hadde det før det var for seint. Står jo at man må få antibiotika intravenøst 4 timer før man føder for at ikke fosteret skal bli smittet. Men leste også at ved keisersnitt kunne ikke barnet bli smittet. Skal altså til legen i morgen og bestemor ville være med. Fordi hun vil at jeg skal ta keisersnitt. Men det er vel ikke noe som er så lett og få det?
Noen som har erfaring? :(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikk samme beskjeden selv på fredag å sitter like blank jeg å :-( skal til jm på onsdag så håper på litt info da :)

Fikk samme beskjeden selv på fredag å sitter like blank jeg å :-( skal til jm på onsdag så håper på litt info da :)

Åh :(
Er visst ikke så farlig da man vet om det fikk jeg høre. Siden om unge evt blir smittet får den antibiotika med engang. Men blir likevel usikker. Skal høre med legen om mulighet for keisersnitt fordi da er det null sjanse for at ungen blir smittet. Men er nok ikke så lett å få keisersnitt!

Jeg har født begge gangene med streptokokker, gr B. Første gang for 10 år siden, ga de antibiotika i tablettform noen dager før fødsel. Men for 7 år siden hadde de stoppet med det. Gikk fint begge gangene:-) Jeg fikk ikke ligge i badekar etter at vannet var gått. ellers ingen regler.

Jeg har født begge gangene med streptokokker, gr B. Første gang for 10 år siden, ga de antibiotika i tablettform noen dager før fødsel. Men for 7 år siden hadde de stoppet med det. Gikk fint begge gangene:-) Jeg fikk ikke ligge i badekar etter at vannet var gått. ellers ingen regler.

Åh, så betryggende å høre! :D

Back
Topp