Streptokokker og halsbetennelse

Babi

Elsker forumet
Januarskatter 2015
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Det startet med forkjølelse for ei ukes tid siden. Utviklet seg så til grusomme halssmerter (har måttet ty til Ibux og paracet), og smertestillende hjelper ikke. Opplever også en følelse av feber om kvelden og er generelt slapp og sliten om morgenen. Midt på dagen fungerer jeg helt greit. Våkner om natta av smerter, orker nesten ikke mat eller drikke pga det :( Vurderer å gå til legen imorgen, da jeg ikke blir noe bedre og har fått mistanke om streptokokkinfeksjon. Hvor farlig er dette? Noen av dere som har hatt det?

Har forresten fjernet mandlene for nøyaktig 23 år siden, om det har noe å si?

Gå til legen. Høres ut som du har en veldig vondt halsbetennelse. Hadde det for et år siden og det er helt grusomt. Du trenger sikkert antibiotika.

Råder deg til å ikke ta ibux når du er gravid ♡
Halsbetennelse er Ikkeno farlig, bare veldig ubehagelig for deg ♡ god bedring

Det verste er vel feber, så det er nok lurt å holde den nede med Paracet. Har hatt feber selv i helga og brukt Paracet. Ibux er ikke anbefalt i svangerskapet. Sikkert lurt å sjekke med lege i morgen iht evt infeksjon, han/hun kan nok gi de beste svarene. ;-) Masse god bedring :-)

Du bør absolutt gå til legen ja. Og hold deg unna Ibux.

Zyx sugetabletter skal være bra har jeg hørt :) men vet ikke om gravide kan bruke dem

Så rart at når jeg sjekket dette med smertestillende så fikk jeg opp motsatte råd - Ibux er bedre enn paracet...

Det er bare å google det. Ibux frarådes på det sterkeste ved graviditet. Kan føre til spontanabort.

Så rart at når jeg sjekket dette med smertestillende så fikk jeg opp motsatte råd - Ibux er bedre enn paracet...
Hmm, det var merkelig. Ibux er nok bedre på slike smerter, men kun Paracet i svangerskapet har jeg fått veldig tydelig beskjed om fra flere ulike leger og jordmødre

Det står på pakken til Ibux også. Masse god bedring - håper du blir bedre snart :)

I følge pakningsvedlegget på ibux kan det brukes frem til 5. svangerskapsmåned. Ibux skal derimot IKKE brukes de siste 3 mnd av svangerskap, da det øker faren for komplikasjoner og blødninger før/under/etter fødsel. Ibux fører IKKE til spontanabort som noen skrev over her, det var en direkte teit ting å skrive!!
Snakk med legen din, og følg hans råd. Det er uansett det mest riktige å gjøre:)

Takk for forklaringen. Paracet skal heller ikle brukes de siste 3 mnd har jeg lest.

I følge pakningsvedlegget på ibux kan det brukes frem til 5. svangerskapsmåned. Ibux skal derimot IKKE brukes de siste 3 mnd av svangerskap, da det øker faren for komplikasjoner og blødninger før/under/etter fødsel. Ibux fører IKKE til spontanabort som noen skrev over her, det var en direkte teit ting å skrive!!
Snakk med legen din, og følg hans råd. Det er uansett det mest riktige å gjøre:)
Det står flere steder at ibux dobler risikoen for spontanabort.
http://www.nrk.no/livsstil/ibux-kan-fore-til-spontanabort-1.7780902

Sånn sett, så er det mye som øker/dobler sjansen for både det ene og andre. I følge slike artikler er også paracet farlig å bruke under svangerskap.
Men som jeg skriver til ts, snakk med legen og følg legens råd:) Det er uansett det mest riktige å gjøre hva angår medisiner under svangerskap.
Det er jeg helt enig i.

Måtte bare svare ettersom du skrev følgende til meg "Ibux fører IKKE til spontanabort som noen skrev over her, det var en direkte teit ting å skrive!!"
Synes det var en unødvendig ting å skrive, ettersom jeg aldri ville sagt noe uten å ha sjekket det opp. Jeg skriver aldri ting for å være slem eller teit.

Det er jeg helt enig i.

Måtte bare svare ettersom du skrev følgende til meg "Ibux fører IKKE til spontanabort som noen skrev over her, det var en direkte teit ting å skrive!!"
Synes det var en unødvendig ting å skrive, ettersom jeg aldri ville sagt noe uten å ha sjekket det opp. Jeg skriver aldri ting for å være slem eller teit.
Sign. Ufint å kalle noen teit og å bite etter andre. Dette skal være et trivelig forum ;-)

Det er jeg helt enig i.

Sign. Ufint å kalle noen teit og å bite etter andre. Dette skal være et trivelig forum ;-)
Nå har jeg vel ikke kalt noen teit heller, jeg skreiv at det var en teit ting å skrive. I allefall uten å linke til noe som "styrker" påstanden :)

Back
Topp