Streptokokker i urin

gutt11og?

Elsker forumet
Fikk tlf av legen min i dag om at jeg har streptokokker i urinen :o
Jeg var hos jm på tirsdag, og urinprøven da viste +2 på leukocytter, så ble sendt til dyrking..
Så da har jeg visst GBS, som det forkortes... Skal levere ny urinprøve på mandag, som skal dyrkes, og er der fortsatt GBS, så blir det penicillinkur på meg...

Noen som har hatt dette før? Erfaringer mottas :)

Hmm er vel bare farlig for fosteret dersom det utvikler seg til infeksjon? Også var det fare for fosteret å få det ved fødsel. Bare kjapp søk på Google. Går nok bra skal du se. Greit legen behandler det da med antibiotika :)

Viktig å ta prøver før fødsel. Dersom du har det når fødselen starter så må du ha antibiotika under fødselen for at barnet ikke får infeksjon. 30 % av oss har beta streptokokker i oss og 70 barn blir født med infeksjon i året så ikke så mange som har det under fødsel, men det kan være dødelig for babyen så viktig at legen er nøye med urinprøver mot slutten. Streptokokkene gir vanligvis blærekattar og er da ikke farlige, men er farlige å ha under fødsel. Tantebarnet mitt ble født med det i desember og da ble det kritisk. Har selv mye uvi som også min søster og mor har hatt så kommer til å være nøye på at dette følges opp nøye denne gangen.

Har ingen erfaringer med det, men håper det forsvinner (iallfall ved behandling) og at du ikke trenger å tenke noe mer på det. Men jeg lurer på noe. Jeg fikk ikke jordmor time før i uke 25. Tilhører Blindheim helsestasjon, de har egen jordmor der noen dager i uken. Hvilken helsestasjon tilhører du? Tenkte over det i et annet innlegg du skrev at du hadde timer hos jordmor mye før meg.. :) :) jeg vil også til jordmor!!!

D kan være farlig om man ikke får behandlet det... Kan gjøre at du føder for tidlig osv... Mye for tidlig... Ei veninne av meg fikk det,å det gikk ikke så greit!
Dette er ikke for å skremme deg i det hele tatt altså. Går nok bra når man får behandling for det. Noe ho ikke gjorde for de fant d uke ut før etterpå!

Jeg hadde dette sist svangerskap og jeg fikk antibiotika under fødsel :-)

Takk for svar alle sammen! Har jo som sagt lest mye om det, blant annet at det ikke er vits å behandle det nå, fordi det kommer til å blomstre opp igjen... Men som legen min sa, så kan det føre til for tidlig fødsel, og lav fødselsvekt, så da må en jo behandle det, for å forhindre tidlig fødsel... Æsj, hater å få sånne beskjeder på tlf, for det er jo så mange smp som dukker opp etterhvert... Men skal levere ny prøve på mandag, og da tror jeg at jeg skal be om enten en legetime eller aller helst en time hos jm. Hun vet nok mye mer om dette en legen...

Blei du behandlet for det tidligere i svangerskapet også?
Beklager litt sent svar.. hmm. Det husker jeg faktisk ikke, men tror ikke det altså.. mener å huske at jeg bare måtte ha det under fødsel, men husker ikke dessverre. Hukommelsen er som en gullfisk om dagen ;-)

Har lest det, og googla i flere timer;) men urinprøva var din igjen nå :-) så da er det bare å levere urinprøve som vanlig ved hver kontroll :)

Hei vennen! GBS er noe dritt, for du kjenner ikke noe særlig til oppblomstringen av streptokokkene:) Men nå knasker jeg furadatin da oppblomstring er stor hos meg:) det kan hende jeg må gjennom flere kurer underveis, slik som i mitt forrige svangerskap :( men alt gikk supert forrige gang:) Du må dra til døden med en gang vannet går da, for veslingen skal ikke ligge så lenge når fostersekken har sprukket, så da setter de deg igang ;) Du kan heller ikke føde i vann :) de passer på deg :)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Hei vennen! GBS er noe dritt, for du kjenner ikke noe særlig til oppblomstringen av streptokokkene:) Men nå knasker jeg furadatin da oppblomstring er stor hos meg:) det kan hende jeg må gjennom flere kurer underveis, slik som i mitt forrige svangerskap :( men alt gikk supert forrige gang:) Du må dra til døden med en gang vannet går da, for veslingen skal ikke ligge så lenge når fostersekken har sprukket, så da setter de deg igang ;) Du kan heller ikke føde i vann :) de passer på deg :)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app
Takk takk! Håper det går bra! Skal reise til føden isteden for døden hvis vannet går :p
Begynte med rier med førstemann, og de måtte ta vannet, men vet jo aldri med denne;)
Det går nok bra! Fått snakka med legen en del, så nå er jeg ikke bekymra lenger :D
Takk for gode ord :)

Takk takk! Håper det går bra! Skal reise til føden isteden for døden hvis vannet går :p
Begynte med rier med førstemann, og de måtte ta vannet, men vet jo aldri med denne;)
Det går nok bra! Fått snakka med legen en del, så nå er jeg ikke bekymra lenger :D
Takk for gode ord :)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HERREGUUUUD!!! Autokorrektur er noe dritt altså!!!! :) :) :) :) Er det mulig!!! HIHIHI :) Selvfølgelig mente jeg føden. :)

Vi er vel ca 40 - 50 % av alle kvinner som er bærere av dette, så de er godt informert på sykehusene. Godt du har en fin lege som er lett å snakke med :)

Lykke til :)

hadde L+3 sist nå.. ble sendt til dyrking..ikke hørt noe enda.

Kan være utflod som gir utslag og..som har kommet med i urinen.

Back
Topp