Streptokokker i underlivet??

Anagilce

Betatt av forumet
Hvordan merker man det egentlig??Symtomer??Visste faktisk ikke at det gikk ann til å få det der nede jeg da!!

En del gråaktig, litt blodblandet utflod og sårhet der nede.. [8D]
Er nå halvveis i antibiotikakur, og ja... det går faktisk an[&:] Jeg hadde også litt sår hals

Jeg har ikke peiling....men visste ikke at det gikk ann jeg.....Man lærer så lenge man lever[;)]

Jeg hadde null symptomer og aldri utslag på urinprøvene..

For oss fikk det katastrofale følger..dessverre..

Blir fulgt opp neste svangerskap med bakterieprøver og urinprøver til dyrkning
hver 14 dag..

ORIGINAL: mitt eget firkløver

Man kan ha streptokokker i underlivet uten å ha noen symptomer. Er derfor det tas streptokokkprøver i svangerskapet. For om man har det når man skal føde skal man ha intrvenøs antibiotika for å unngå å smitte babyen.

Det tas ikke streptokokkprøver i svangerskapet vel? Har ikke blitt gjort på meg hvertfall, det kan jeg garantere! Fikk også beskjed om at slike prøver ikke blir tatt av gravide..?!

ORIGINAL: Moffe79

hver 14 dag..

Hadde heller ikke symptomer eller utslag på urin, gikk heldigvis bra her da, men lå på intensiven da jeg leste historien din, og gråt og gråt for deg!

ORIGINAL: HanneHM

Man kan ha streptokokker i underlivet uten å ha noen symptomer. Er derfor det tas streptokokkprøver i svangerskapet. For om man har det når man skal føde skal man ha intrvenøs antibiotika for å unngå å smitte babyen.

Det tas ikke streptokokkprøver i svangerskapet vel? Har ikke blitt gjort på meg hvertfall, det kan jeg garantere! Fikk også beskjed om at slike prøver ikke blir tatt av gravide..?!

Det er ikke vanlig praksis at det blir tatt prøver av gravide her i landet.. Så hvis man ikke
har symptomer el det slår ut på urinprøver ,så finner man det ikke ut...[:(][:(]

Er veldig viktig å bli fulgt opp under et svangerskap og man må ha antibiotika under fødsel.

Hos meg kom det mest sannsynlig oppblomstring veldig fort og de var hissige.. derfor utfallet..

Noen jm sender inn prøver til dyrkning, men det er ikke vanlig..
Det kan være kjempeskummelt og man bør ta det på alvor..

ORIGINAL: Moffe79

hver 14 dag..

Hadde heller ikke symptomer eller utslag på urin, gikk heldigvis bra her da, men lå på intensiven da jeg leste historien din, og gråt og gråt for deg!

Hvordan gikk det med lille etter fødselen din da?

Her jeg bor tar de det heldigvis på 1.svangerskapskontrollen, og det føles betryggende[:)] Og dersom man har hatt det tar de ny prøve når det nærmer seg fødsel.

Det er kjempebra[;)] Skulle vært slik overalt.

Back
Topp