Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: mitt eget firkløver
Man kan ha streptokokker i underlivet uten å ha noen symptomer. Er derfor det tas streptokokkprøver i svangerskapet. For om man har det når man skal føde skal man ha intrvenøs antibiotika for å unngå å smitte babyen.
ORIGINAL: Moffe79
Jeg hadde null symptomer og aldri utslag på urinprøvene..
For oss fikk det katastrofale følger..dessverre..
Blir fulgt opp neste svangerskap med bakterieprøver og urinprøver til dyrkning
hver 14 dag..
ORIGINAL: HanneHM
Man kan ha streptokokker i underlivet uten å ha noen symptomer. Er derfor det tas streptokokkprøver i svangerskapet. For om man har det når man skal føde skal man ha intrvenøs antibiotika for å unngå å smitte babyen.
Det tas ikke streptokokkprøver i svangerskapet vel? Har ikke blitt gjort på meg hvertfall, det kan jeg garantere! Fikk også beskjed om at slike prøver ikke blir tatt av gravide..?!
ORIGINAL: Moffe79
Jeg hadde null symptomer og aldri utslag på urinprøvene..
For oss fikk det katastrofale følger..dessverre..
Blir fulgt opp neste svangerskap med bakterieprøver og urinprøver til dyrkning
hver 14 dag..
Hadde heller ikke symptomer eller utslag på urin, gikk heldigvis bra her da, men lå på intensiven da jeg leste historien din, og gråt og gråt for deg!

Det tas ikke streptokokkprøver i svangerskapet vel? Har ikke blitt gjort på meg hvertfall, det kan jeg garantere! Fikk også beskjed om at slike prøver ikke blir tatt av gravide..?!
Her jeg bor tar de det heldigvis på 1.svangerskapskontrollen, og det føles betryggende[:)] Og dersom man har hatt det tar de ny prøve når det nærmer seg fødsel.