Streptokokker i underlivet

beibi08og11

Gift med forumet
Vet dere om vi blir skyllet i underlivet, før fødselen, for å unngå at babyen får streptokokker???

nei, er ikke vanlig det. Har aldri blitt det. Vet du at du har det? kan hende du må gå på antibiotika kur da før fødsel, iallefall om det er farlig for barnet.

Jeg har streptokokk B. Har gått på antibiotika, men det nyttet ikke.
Skal derfor ha antibiotika intravenøst under fødselen har jeg fått beskjed om.
Er farligere desto mindre barnet er sa de til meg, og jeg har en liten baby i magen...

Nei tror ikke jeg har d... men lurte bare på om d ble gjort i forkant av fødselen eller om vi kan si fra at vi ønsker d... d er jo ganske så farlig for babyen om de får d.

lurer eg og på... ?[8|]

Jeg ble undersøkt pga ekstreme kynnere, så derfor tok de en bakterieprøve fra underlivet.. Fikk kur for det og ble undersøkt 2 eller 3 uker etterpå, men hadde de fortsatt.. Er vanskelig å bli kvitt når man er gravid..
I andre land er det vanlig praksis å bli undersøkt for denne infeksjonen, men ikke i Norge [8|] 
Er farlig for babyen dersom den blir smittet og man ikke er klar over det..

Vet ikke om dere hørte at de snakket om d på nyhetene for noen år siden, at så mange babyer døde av denne infeksjonen... derfor de gikk ut og testet alle gravide, men de har gått bort fra denne testingen nå.

Back
Topp