Streptokokker i halsen

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Noen som har hatt det?

Har fått antibiotika nå, når kan jeg forvente å være bedre?
Nå holder jeg på å dø hver gang jeg svelger...

Og hvor lenge er jeg smittsom?

ja, fikk det på julaften... Beste julegaven man kan få, sant?? Begynte med penicillin 1 juledag og greide å svelge normalt 2 juledag.. 3 juledag var smertene i halsen helt vekke!!  

Føler med deg!! For det der er vondt!!!!!! God bedring!!!

Du vil nok føle deg bedre allerede i morgen:)
God bedring! Det er sykt vondt!

Oh, så fort. Det kan jeg like =)

Smitten da? Er jeg smittefri når jeg begynner å bli bedre?

Du er smittsom noen dager til, men ikke smittsom lenger når du nærmer deg slutten på kuren.
Jo lenger ut i kuren, desto mindre smittsom.

smash skrev:
Du er smittsom noen dager til, men ikke smittsom lenger når du nærmer deg slutten på kuren.

Okei, tusen takk for svar =)

chinchillaen skrev:
ja, fikk det på julaften... Beste julegaven man kan få, sant?? Begynte med penicillin 1 juledag og greide å svelge normalt 2 juledag.. 3 juledag var smertene i halsen helt vekke!!  

Føler med deg!! For det der er vondt!!!!!! God bedring!!!

samme her.

smash skrev:

Legen sa til meg at så lenge kuren var begynt på så var man ikke smittsom lenger.. så jeg var på jobb 1,2 og 3 juledag jeg.. Det var helt greit sa legen, og da jobber jeg på sykehjem. Han mente at jeg ikke kunne smitte pasientene der

Jeg har hatt streptokokker i halsen flere ganger, og når jeg har følt meg bedre har variert alt etter hvor fort jeg kom i gang med behandling. Sist gang endte jeg med en treukers sykemelding fordi jeg kom meg så sent til lege... :-/ Fikk et råd fra en lege en gang om å spise mye is mens det sto på som verst, men det måtte være fløteis, uten nøtte- eller krokanbiter. Dette fordi jeg slet med å få i meg mat, og fløteis inneholder tross alt en del næring (bedre en ingenting...). God bedring!

Så greit å lese dette, lillemor på 1 år fikk det lillejulaften, og jeg har lurt litt på når det event blir bedre, hun får liksom ikke sagt så mye om det selv. Hun startet på antibiotika 1 juledag og har første feberfrie dag i dag og har spist litt mat! God bedring!;)

Jeg har hatt det. Mener at jeg ble ganske raskt bedre etter å ha begynt på antibiotika.

chinchillaen skrev:

smash skrev:

Legen sa til meg at så lenge kuren var begynt på så var man ikke smittsom lenger.. så jeg var på jobb 1,2 og 3 juledag jeg.. Det var helt greit sa legen, og da jobber jeg på sykehjem. Han mente at jeg ikke kunne smitte pasientene der

Jeg googla, og da kom det svaret opp...

det har jeg hatt mange ganger og det er forferdelig å svelge og spise :(
så jeg tror jeg må fjerne mandlene mine siden jeg er mye plaget med det, men nå har jeg ikke hatt det på et par år tror jeg.
når jeg fikk antibiotika, så merket jeg bedring nesten med det samme, mandlene ble mindre og jeg kunne spise igjen. var vel etter 1 eller 2 tablett runden jeg merket betraktelig bedring.

god bedring da.

Årh..stakkars deg.. har hatt tre omganger med streptokokkhalsbetennelse bare i år.. Fysjameg!Jeg har merka bedring etter en dag som regel...så går det sakte men sikkert mot full svelgings igjen!
Har vært mye plaga med det de siste årene, og hver gang jeg har vært på legevakta eller hos legen så sier de at jeg er smittsom i cirka 2 døgn etter påbegynt medisinkur.

Gooood bedring!!

Ene gangen jeg hadde det gikk det så lang tid føre jeg kom meg til legen at jeg klarte ikke å komme meg på jobb før etter 7 dager på antibiotika. Holdt og på med vondt og hoven i 6 uker at jeg fikk medisiner, så var hos legen 1 gang i uka for sjekk..

men de andre gangene har gått fort over, hvert på jobb etter 2 dager på antibiotika siden jeg ikke drar på jobb så lenge jeg er smittsom.

Back
Topp