streptokokker i halsen. trenger hjelp.

Tittenteia

Elsker forumet
samboer har streptokokker i halsen nå. vært hos lege å fått konstantert det, og påbegynt antibiotikakur idag. den ellers så tøffe og sterke mannen har blitt til en sengeliggende gutt som nesten gråter i smerte når han svelger. han vil jeg skal være hjemme i tilfelle det skjer noe med han.

noen som har hatt dette, og er dette sykdomsforløpet normalt? hvordan opplevde dere det, og hvor langt tid tok det før det ble bedre?

ORIGINAL: trine2007

samboer har streptokokker i halsen nå. vært hos lege å fått konstantert det, og påbegynt antibiotikakur idag. den ellers så tøffe og sterke mannen har blitt til en sengeliggende gutt som nesten gråter i smerte når han svelger. han vil jeg skal være hjemme i tilfelle det skjer noe med han.

noen som har hatt dette, og er dette sykdomsforløpet normalt? hvordan opplevde dere det, og hvor langt tid tok det før det ble bedre?

Jeg har hatt det, og jeg føler med han.. Det er VONDT! Jeg fikk så vidt til å drikke vann.. Og nesten ikke til å snakke.. Var opphovna osv.. Men det ble bedre etter jeg fikk antibiotika.. Gi det et par dager, så kjenner han seg nok LITT bedre.. [:)]

Jeg har hatt det, og det er helt grusomt.. Jeg hadde så masse at han trengte ikke å ta noen prøve av det pga det var så tydelig. Jeg trengte smertestillende bare for å svelge mitt eget spytt, drikke og spise kunne jeg glemme.. tok litt tid føre jeg ble bedre, og et par uker føre jeg var helt fin igjen.

uff ja, stakkars mann, det er fælt. Men etter påbegynt kur tar det ikke mange dagene før han føler seg bedre. Tok to netter med meg, så kunne jeg spise og drikke - og svelge mitt eget spytt - igjen.

Sist jeg hadde det, for noen år siden, fikk jeg spysjuka samtidig. Det var så jæævlig!! Hadde så vondt i halsen at jeg ikke kunne svelge mitt eget spytt, men mengder med spy pressa seg oppover gjennom halsen [X(] det var så vooondt!! [:(] grein og spøy om hverandre - har seriøst aldri hatt det verre i hele mitt liv. [&:]

uff da! mannen min har akkurat det samme! [&:] han er på 4 dagen med antibiotika nå.. han ble mye bedre etter 2 dager! [:D] god bedring til samboeren din! [;)]

Jeg hadde kronisk halsbetennelse og streptokokker i nesten 5 år.. Endte med at jeg ble resistent mot nesten all antibiotika, men nå har jeg fjernet mandlene og hverdagen har blitt en helt annen heldigvis..

Men at du skal være hjemme fra jobb[&:] Øhhh..

HEHe.  kommer IKKE til å skje noe med han[8D][8D][8D]

Gi han en stor dose med smertestillende så får han en avslapping.

Jeg fikk paralgin forte og antibiotika når jeg hadde det, men var så sløv at jeg tok parlgiforten når jeg egentlig skulle tatt antibiotikan, var litt på en snurr før jeg skjønte hva jeg drev med. hehe..

Hadde streptokokker i halsen igjennom et helt år. Kom stadig tilbake. ARTIG

ORIGINAL: Lady Dada

Jeg hadde kronisk halsbetennelse og streptokokker i nesten 5 år.. Endte med at jeg ble resistent mot nesten all antibiotika, men nå har jeg fjernet mandlene og hverdagen har blitt en helt annen heldigvis..

Men at du skal være hjemme fra jobb[&:] Øhhh..

ikke hjemme fra jobb [:)] hadde planer med ei venninne [8D]

d har jeg og hatt[:'(] klarte så vidt å amme liksom(selv omd ikke har noe med halsen å gjøre[8D])
dagen etter jeg starta antibiotika begynte jeg og ble bedre.

Jeg har hatt det, men jeg hadde ikke å fryktelig vondt. Var bare litt vondt idet jeg skulle svelge. Fikk antibiotika og var bedre dagen etter.

Han dør ikke! Så du kan trygt dra på jobb [:)]

Hadde to runder med streptokokker i halsen i våres, det var vondt ja!

Det tar en 2-3 dager, hvertfall, før penicillinen hjelper. Tok lengre tid enn jeg forventet faktisk. Få han til å ta ibux el noe lignende, slik at han får i seg mat og drikke de første dagene.

Bare det å svelge er vondt bare å tenke på, drikke og spise er noe man definitivt ikke vil.. [:)]

Back
Topp