Streptokokk b spor i urinen

nnugni

Glad i forumet
Noen som vet noe om det , jordmor ringte meg å sa ifra at ting kanskje ble litt annerledes under fødsel denne gangen i å med at jeg har dette og da jeg leste om det stod det at jeg måtte ta intravenøst antibiotika under fødsel så babyen ikke blir smittet , huff dette er ikke noe morro . Gruer meg jeg nå

oi.. Dette har jeg ikke noe erfaring med. høres ikke særlig kjekt ut, men jeg tror ikke du skal bekymre deg.. Leger er veldig dyktige i arbeidet de gjør.. Det hadde hvertfall gjort meg mer trygg på situasjonen! 

Ønsker deg hvertfall all lykke til:D

Jeg hadde det sist.. GBS infeksjon, eller gruppe B streptokokker som det heter. Det var helt uproblematisk. Kjempebra at det ble oppdaget! Det er en
av grunnene til at man tar urinprøver under svangerskap. Det kan smitte baby under fødsel gog føre til hjernehinnebetennelse dagene etterpå. Men med antibiotika under fødselen skjer ikke dette.

Jeg fikk to doser med antibiotika intravenøst. Med 6 t mellomrom. Og så tok de en ekstra temp på baby dagen etter. Jeg tenkte ikke noe særlig over det.
Veneflon får du uansett og en liten pose antibiotika merker du ikke.
Ikke la det ødelegge noe for deg...

Bare vær OBS! på at du får denne antibiotika kuren på sykehuset!
Svigerinnen min hadde også fått dette da hun var gravid, hun hadde fått streng beskjed om antibiotika kuren av legen, men når hun kom på sykehuset, nektet de å gi henne det... Hun sa hun skulle ha, men de nektet... Så konsekvensen av det er at tante barnet mitt holdt på å dø, sluttet å puste. Han ligger nå på sykehuset, ustabil... Men ser ut som det skal gå greit. Men det var bare tilfeldig at han lever, for han hadde begynt å bli litt slapp og til han sluttet å puste gikk det mindre enn ein time... Bare flaks at det var på dagtid og at hun holdt ham da det skjedde...

Dette er på ingen måte for å skremme deg, beklage vis det gjør det!!!!!
Bare pass på selv at du får den antibiotika kuren!
Sånn at ingen ting skummelt må skje me det dyrebare nurket ditt!

Huff så forferdelig!! Men bra det gikk bra. Dette håper jeg de legger seg fullstendig flate for! Hvilket sykehus er det snakk om?

Back
Topp