Strepsils?

- Amy -

Gift med forumet
Jeg fikk en pakke med Strepsil av sjefen min, han hadde kjøpt i Thailand.. Vondt i halsen som jeg hadde tok jeg 5-6 stk av disse. Men i dag hørte jeg de inneholder pencilin..[:-] (Jeg trodde det var Repsil jeg hadde fått...)

Jeg var hos jordmor i går og fikk høre hjertelyden og alt. Men klarer ikke helt roe meg ned. Kan jeg ha skadet babyen med å spise disse? Pencilin er vel ikke akkurat godt for han...[&o][&o]

ta dem med deg til legen din du, eller til apoteket, og hør hva de sier. Nå har du jo ikke tatt mange, og om de inneholder penicilin så er det helt sikkert ikke store doser - men det er greit å få det bekreftet så du kan slappe helt av

penisillin er ikke farlig selv om du er gravid! så du kan ta det helt med ro..[;)]

Alt stod på thai, derfor jeg trodde det var Repsils...så helt like ut.. men bra jeg fant det ut før jeg tok for mange i hvertfall..

Jeg fikk penicillin av legen min igår pga.urinveisinfeksjon, og han sa at det kunne jeg trygt ta, det var ikke farlig fot baby'n min.

antibiotika (penicilin feks..) er ikke skadelig for fosteret.
Men bør vel uansett ikke tas i unøde, gravid eller ei. For mye kan føre til at bakteriene tåler det, og blir værre å bli kvitt ved en senere anledning. Derfor leger er (skal være) restriktive med å gi det til folk som ikke trenger det.

Håper du kan slå deg til ro[;)]

Back
Topp