Strekmerker i dette svangerskpet?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Jeg har noen usynlige strekmerker som jeg fikk i tenårene. Plager meg ikke noe. Tror derfor jeg er genetisk anlagt til å få strekmerker under svangerskapet, men foreløpig ser jeg ingen. Hva med dere? Hvis dere har fått noen nye, i hvilken uke fikk dere? Smører dere dere? Hva bruker dere?

Hei!

Jeg venter på de, for å si det sånn. Har gått opp 18 kg allerede, og er i uke 27.. Så er spent på om de kommer snart Hehe :-)

Begynner å få noen nye her og der :-) har masse ifra forrige svangerskap for 9 år siden som er godt synlig, så tar det ikke så tungt :-P
Smører ikke, gjorde det ikke sist heller. Jeg har fått barn, det gjør ingenting at det ser slik ut også ;-)

ingen strekkmerker de forrige tre svangerskapene og ingen har dukket opp enda :-). Krysser fingrene for at de ikke dukker opp denne gangen heller;)

Ingen ennå, men fikk ikke før passerte 30+ uker sist. Da kun noen få på magen.

Uke 28, tre stk på undersiden av magen, de samme fra forrige svangerskap som har blusset opp.

Fikk mange med nr 1 ( fra uke 28), med nr 2 kom det vel knapt 1, og nå håper jeg det holder ;)

Fikk mange med nr.1 men ikke så tidlig.
Kom på slutten. Noen syntes ikke før etter fødsel..
Men ingen nye med nr.2 og ingen nye enn så lenge :)

Fikk bare på brystene i forrige svangerskap (ikke så veldig mange) og disse ble større ved amming. Denne gangen er det foreløpig ikke noe nå i uke 25:) Har ikke brukt noe oljer eller spesielle kremer hverken nå eller i forrige svangerskap, bare fuktighetskrem;)

26+0 i dag. Som ts har jeg noen på hoftene/innsiden av lårene fra ungdomsåra. Gikk fra ganske spinkel til litt mer former :) Har kun fått et par små på sidene/hoftene til nå, og ingen antydninger til noe på magen enda :) Men større skal jeg vel bli, så vi får se :P Smører ikke med noen ting annet en fuktighetskrem :)

Jeg fikk også strekkmerker fordi jeg vokste fort i ungdommen. Var derfor sikker på at jeg kom til å få når jeg var gravid:) men dette er 4 mann og har ingen strekkmerker etter graviditetene:) Så du kan slippe unna:)

Ingen strekkmerker i forrige svangerskap og ingen foreløpig nå. Smører meg etter hver dusj som jeg gjorde før svangerskapet også med økologisk kokosolje og i forrige 9svangerskapet smurte med med sheabutter fra bodyshop. Men forskning sier at du unngår ikke strekkmerker med å smøre seg. Det avhenger vel av hudtypen

Har fått 3 tydelige og 2 nesten usynlige rundt navlen. Ingen barn fra før.

25+2 og har ikke fått noen strekkmerker enda. Sist fikk jeg kun strekkmerker på undersiden av brystene :p

Edit: Eller jeg fikk et der piercingen i navlen har vært, mellom hullene der :p

Jeg fikk masse strekkmerker i tenårene, på rumpe, lår og pupper [emoji50] men de ser du ikke lenger med mindre du leter.
Fikk to små strekkmerker rundt de gamle piercinghullene i navelen i forgje svangerskap ellers ingenting [emoji4] foreløpig ikke noen denne gangen heller, er 27+4 idag [emoji4]

Sist gang var jeg så fornøyd at jeg ikke hadde noen strekkmerker i uke 34. Bare synd at en hel armé kom bare en uke etterpå :P
Har ingen nye enda, men de kommer vel. 29+4 nå

Med førstemann våknet jeg opp i uke 37 med strekkmerker. Ble veldig lei meg den gangen. Men i ettertid kunne de ikke brydd meg mindre. Med 2.mann kom det ingen nye tilskudd i strekkmerkefamilien. Ventee nå nummer 3 og det har ikke dukket opp nye hittil [emoji4]

Back
Topp