strekkmerker

Jeg har strekkmerker som en tiger.. mamma var helt sjokka da jeg viste dem til henne, og sa at alle de rødeste var kommet nå på et par måneder[8|] og mamma har født 5 barn[8|]

Men jeg liker uttrykket jeg lærte her inne.. ÆRESMERKER! for det er jo det de er! -merker etter noe så ærefullt som å ha bært fram et lite menneske![:D]

Hei du! Neida, puppene dine trenger faktisk ikke bli større, mine føltes helt sprengte de 3 første månedene, men de siste 2-3 ukene har det blitt mye bedre, og de kjennes ikke så ømme lengre. Strekkmerker kommer av at underhuden strekker seg, det som kan være lurt er å smøre magen, jeg smører meg med søtmandel olje som du får kjøpt på Bodyshop.. men noen sier at det er hormonellt også.. Ville bare si Lykke til! [:D]

er i uke 38 nå å har ikke fått et strekk merke,har smørt meg med cacao butter fra body shop å alovera fuktighets krem... litt usikker på om det er grunnen til at jeg ikke har fått noen,da jeg tror det er veldig individuelt fra person til person om de kommer eller ikke,min mor har heller ikke fått strekk merker etter å ha født 5 unger så kanskje det ligger litt i genene også?? aldri godt å vite,men lykke til :)

Jeg fikk heller ikke strekkmerker under svangerskapet, men fikk på puppene etter fødselen da melkeproduksjonen kom igang. Da ble puppene veldig store (er normalt ganske små). Skulle nesten tro jeg hadde kjøpt meg nye pupper og ikke født et barn. hehe.
Min mor har født 6 barn og har heller aldri fått strekkmerker.

Har heller ikke fått strekkmerker. Det sies at det er hormonelt og at man i utgangspunktet ikke kan gjøre noe med det. Sikkert lurt og godt å smøre seg med en fet krem slik at man slipper å være tørr. Hvem vet kanskje det uansett, hva som blir sagt, det hjelper. [:)]

Jeg har kjøpt en aloe vera krem som er utmerket for å hindre eller bedre på strekkmerker. Ble betydelig bedre bare etter 2 uker og ingen nye har dukket opp[:)]

DET FINNES DESVERRE IKKE NOE SOM KAN FOREBYGGE STREKKMERKER (SELV OM REKLAMEN SIER NOE ANNET)[8|] NÅR DU FÅR STREKKMERKER ER DET UNDERHUDEN SOM SPREKKER OG DA KAN DU IKKE UNNGÅ DET VED Å SMØRE NOE PÅ OVERHUDEN.[&:]
DET ER HELT VANLIG AT PUPPENE BLIR SVÆRE TIDLIG I SV.SKAPET, MEN DE TRENGER IKKE BLI SÅ VELDIG MYE STØRRE[:)]
JORDMORA MI SA TIL MEG AT STREKKMERKER VAR NOE AV DET VAKRESTE HUN VISSTE, FORDI DE VAR FYSISKE TEGN PÅ AT DU HAR GJORT NOE HELT FANTASTISK, NEMLIG BÅRET FRAM ET BARN[:)]
JEG FIKK NOEN STREKKMERKER PÅ UNDERSIDEN AV MAGEN, MEN BRYR MEG IKKE SÅ VELDIG OM DET, FORDI JEG FIKK JO EN SKJØNN GUTT "I BYTTE"[:D]

Hei hei[:)]
Jeg går til spesialist nå i svangerskapet og han sa til meg at han hadde ingen tro på at det nytte og smøre seg med kremer. Enten er du heldig og slipper eller så får du noen. Jeg trodde lenge på at jeg slapp unna de merkene men har dessverre begynt å sprekke litt nå. Det er nok pga at den har vokset mye og raskt i det siste. Det er jo ikke kjekt i det hele tatt fordi om at det ikke viser sånn kjempe mye men det kommer noe godt utav det[:)][:)]

Rart at strekkmerkene jeg har har roet seg betraktelig etter at jeg begynte med Aloe vera salven[8|] Strekk merkene er der, men ikke slik som de var før jeg begynte å smøre meg...

Noen snakker om at det er arvelig.. men mamma har ingen, og hun har født 5 barn[8|]
Jeg ser ut som en klovn på magen, men er stolt av de jeg har fått nå, for de er tegn på at jeg har bært fram et barn[:D]

Back
Topp