Strekkmerker

Lille sol

Betatt av forumet
Hei!

Hva gjør du for å forebygge strekkmerker??

Jeg er kun i uke ni, og har ikke fått mage ennå. (Bare fiskebollene som viser..) Men jeg ønsker jo helst ikke å få strekkmerker, og lurer på om det finnes noe som kan forebygge det??

Jeg har forresten fått littegranne på siden av puppene, som forøvrig er blitt gigasvære de siste to ukene!! Au-au....[X(]

Smøre en tykk fin krem på bagen hver dag... gikk fint med de andre to mine.. husker ikke hva kremen heter.. har kjøpt det på apoteker. Du kan velge melloem to.. Den ene var en stor rød tube med hvit skrift,den andre var blå med hvit skrift... ska skrive tilbake om jeg kommer på navnet.. [;)]

Ja kom på det. heter APOBASE [:)]

Jeg kjøpte krem på Bodyshop, en feit krem som lukter kjempe godt. Forhindrer ikke strekkmerker (det er jo hormonbetinget) men det hjelper til å holde magen og pupper og hva det måtte være mykere. Jeg hadde også en roll-on i samme merke som jeg eller samboeren rullet over magen på kvelden når vi hadde lagt oss. Gjett om den lille likte dette! Masse aktivitet!

Jeg bruker en krem fra Bioterm som får på parfymeri koster 280,- men det er kjempe bra :)
Mange bruker spenol her inne som sikkert også er veldig bra, men det er en vanlig fuktighets krem som jeg synes blir alt for tjukk krem, jeg liker ikke denne. Men vi alle er forskjellige.

Jeg har virkelig tro på den kremen jeg bruker og den er vært pengene :) Jeg synes den funker....
Men nå har jeg dilla på kremer osv... hehehe
Kremen jeg bruker står det med stor skrift: for å forbygge strekkermerker. De som har laget kremen annbefaller deg å starte med den i 3mnd.

Lykke til i hvretfall...

jeg bruker aloe vera gel. etter en ukes bruk var de blitt halvparten så mørke. kjempe fornøyd!

Hei! Jeg får sambo til å masere meg med søtmandel olje "hver" kveld, kjøpt på Bodyshop [:D]

Toveli6: kan jeg spørre hva den heter den kremen fra yves rocher, jeg er inne å kikker på de sidene der nå[:)]
har pleid å bruke noe der fra før av ser du[:)]

klem

Det beste er å gi huden mye fuktighet..i form av hva slags krem du liker best...
Da blir huden mer elastisk...å man får ikke så lett strekkmerker...
Smør på mage og brystene ivertfall en gang om dagen..
Det gjorde mamma da hun gikk gravid, å hun har ett strekkmerke på puppen...hihi
Så det funka ivertfall på henne[:D]

Tror ikke det er noen kremer som fungerer. Det er vel underhuden som sprekker?

Jeg har ikke smurt meg en eneste gang, og har ikke fått et eneste strekkmerke (bank i bordet!!)[:D]

Jeg har smurt meg som en gal men har så fantastisk lite strekkbar hud så
jeg har en masse strekkmerker jeg....

Det motvirker ikke strekkmerker å smøre seg inn med masse kremer... Strekkmerkene kommer i underhuden... får en det, så får en det... Men det er uansett godt for huden med en god krem - så det skader jo ikke... Jordmoren min anbefalte Spenol... Den er kjempebillig og veldig god! Bedre enn de fleste svindyre kremene [;)]

Strekkmerker er hormonelt betinget, og er vanskelig å forebygge.
Det som skjer er at når huden strekkes, klarer ikke underhuden å følge med, er ikke like elastisk.
Og desverre er det ingen krem som klarer å trenge så dypt ned i huden.
Strekkmerker kan også være arvelig betinget... og ikke bare gravide får strekkmerker.
Også de som går fort opp i vekt kan oppleve dette.

Selv smurte jeg meg ikke en gang ved første graviditet, og fikk ikke et eneste strekkmerke.
Ved nr. 2 smurte jeg meg hyppig, morgen & kveld, men fikk masse...
Om ikke annet hjelper iallefall en god krem for vellværet:o)

Har ikke hørt om noe vidundermiddel som kan forhindre strekkmerker.
Men for all del.... alt er verdt å forsøke. Ikke kjekt med masse strekkmerker på mage,
lår, eller bryst.

Lykke til videre i graviditeten, og håper du slipper å få så mange strekkmerker!

Med vennlig hilsen
Lechar

Syns dere bør smøre i vei med kremer. Det kan ikke skade i hvertfall. Kansje dere får strekkmerker alike vel men da har dere i hvertfall prøvd å unngå dem. Er ikke så veldig kjekke å ha akkuratt.

Jeg brukte bare litt vanlig bodylotion som jeg smurte på bryst og mage også "strekte" i skinne liksom,hvis du skjønner.......

Er det slik at det er umulig og gjøre noe med de når de allerede har komt?
Har fått masse på lårene[:'(]

Nope,det er ikke noe tull! Var min svigermor som tipsa om det og hu visste av mange som det hadde fungert for! Desuten er det ikke snakk om å bruke masse penger på en krem,den jeg brukte kostet 15 kr[:D]

strekkmerkene mine ble lysere etter at jeg begynte og smøre... men du må smøre minst to ganger om dagen. jeg smører med aloe vera....

Jeg har brukt Biotherms dyre med andre mann, Body shops rimeligere med førstemann, men uten at det hjalp... Dette er dessverre ikke opp til oss, det er underhuden som "sprekker" og ingen kremer kan forhindre dette. Noen har mer elastisk hud enn andre og slipper, mens noen, som jeg, er mer disponert og får fortere strekkmerker. Så ingen kremer hjelper for annet en at man føler seg bedre der og da, og det er jo i grunnen en god nog grunn i seg selv

Husk og ikke bare smøre men strekk gjerne litt i huden din når du smører! Det gjør undereverker,det er min erfaring værtfall[;)] Er du langt påvei?

Back
Topp