Strekkmerker

Ilona85

Glad i forumet
Hei alle sammen!!
et halvt år etter fødselen føler jeg meg enda ikke tilfreds med kroppen min.[:(] Jeg er 20år men føler meg som en 80 åring. Jeg har så mye strekkmerker at det er helt kriminelt!! Er det noen andre mødre som sliter med det samme??? Jeg blir helt deprimert når jeg ser magen min.. Å det går sterkt utover sexlivet. Men samboeren skjønner ikke det! Han blir bare sur når jeg aviser han. I tillegg nekter han meg å gå på treningsstudio fordi han mener det er for dyrt.[:'(]

Er det noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre i hvertfall for å redusere strekkmerkene og den slappe huda????
 
Ønsker du å gå på treningsstudio, så må du få lov til det - koste hva det koste vil....du bar fram barnet hans og det kostet deg kroppen din og går utover sexlivet og selvtilliten. Trening er det beste, og merkene forsvinner ikke helt - men de blekner etter en stund.

Vil du på treningsstudio - gå dit! Jeg må på et studio for å få trent. Orker ikke jogging eller noe slikt - innmari kjedelig! Og det er viktig å kan jobbe med kroppen og få føle seg vel etter ni mnd....
 
Hei du.
Jeg har også masse strekkmerker og jeg syntes det er helt forferdelig, men det er en del av meg. Jeg har en sønn på to år og har fremdeles ikke kommet tilbake slik jeg var. Nå er jeg gravid igjen så jeg gjør ikke noe for øyeblikket, men så fort småtten er ute skal jeg begynne på noe som heter Bailine. Det er figurforming for kvinner. Det koster noen kroner, men er virkelig verd pengene. Jeg gikk ned 10 kg da jeg prøvde det for 4 år siden og gikk ned ihvertfall to buksestørrelser. Venninda mi gikk ned 4 kg, men tok av 36 cm rundt livet og det syntes. Bailine er en form for trening, men istedet for å løpe får man elektroder festet på kroppen som gir strøm i små doser. Dette simulerer en treningsøkt. Funket for meg, men jeg kan ikke garrantere for andre.
Det finnes også et sted du kan søke om å få magen din opperert. Dette er noe jeg har hørt av min mor og det er lang venteliste på det. Det er for de som har fått de barna de skal ha og vil fjerne overflødig fett og mage. Det er visstnokk gratis og jeg tror du må søke igjennom legen din. Er veldig usikker på dette, men man kan jo sjekke det opp.
Det at han ikke lar deg trene syntes jeg er dårlig gjordt. Barnet ditt er ikke gangnet med at du ikke føler deg vel. Syntes at dette er noe du burde få bestemme selv. Det er jo kroppen din det er snakk om. Jeg har sagt til samboeren min at Bailine er noe jeg kommer til og unne meg og det for at jeg skal føle meg bra.
Kan ikke gi deg annet råd enn dette.
Jeg er ikke fornøyd med meg selv jeg heller, men skal ta trening o.l meget seriøst etter dette svangerskapet.
 
Takk for svarene[:)]
Jeg har snakket med samboeren min. Heldigvis har han såpass respekt for meg at han lar meg trene..på treningstudio. Har tatt veldig mye sit ups,men funker dårlig når man ikke har helt teken på det. Litt har det jo funket,men jeg tror det må større aparater til. Hva koster sånn Bailine?? Kanskje jeg skulle prøve det..
 
Hei igjen.

Sjekk ut denne linken. http://norge.bailine.biz/web/salonger.php

Alle som ringer bailine får en gratis prøvetime.
Står ikke hvor du er ifra, men de har også lister over salongene sine der så du kan sjekke hvor din nærmeste ligger.
Priser må du ringe og spørre om for det varierer litt fra sted til sted.

Lykke til vennen...
Klem
 
stekkmerker og slapp hud er noe som ikke forsvinner. er hudens elastitet ødelagt vil ikke trening virke. strekkmerker det er noe du alltid vil ha. beklager å si det men det er sant. har ei på ni jeg og har måttet lært meg at det ikke forsvinner. jeg var 18 da jeg fikk henne. en må under kniven for å få bort ødelagt hud. beklager
 
strekkmerkene blir lysere med tiden og stram hud kan du trene bort, i tillegg kan du jo hjelpe til med en krem. Jeg har hele låra, magen og brystene fulle med strekkmerker, men det er så vidt de syns, så gi det litt tid så blir de lysere, men forsvinner desverre ikke[:(]
 
Takk for svarene!
Ja,jeg har også lårene og hoftene tilogmed bakpå kneet.. Noen er blid lysere. Jeg er helt klar over at de ikke går bort å må nok leve med det[:'(]
 
Back
Topp