strekkmerker

swisst

Blir kjent med forumet
hei=)
jeg er nå i uke 28 og har vokst en gooood del, men har ikke fått noen strekk merker=)
har smurt meg med nutritherapy (eller noe i den duren) fra loreal hele svangerskapet. den er virkelig til å anbefale! den er god for kløe å sånn, når du få det på magen=) Moren min fikk strekk merker som baaare det når hun gikk med meg...

[:)]

har ikke ett strekkmerke jeg heller...
har smurt meg med diverse kremer...
og bruker saltskrubb med olje i hver gang jeg dusjer..
blir god å myk[:D]

jeg er en eneste stor strekk mer jeg... uansett hva jeg har smurt meg med så har jeg fått på puppene, magen, innsiden av lårene, og på siden...
Kjempe artig[&:][>:]

ingen jeg heller :)
Har brukt svangerskapspleieolje fra weleda.. Men har egentlig hørt at det ikke har noe å si hvor mye man smører for det er hormonelt om man får strekkmerker eller ikke. Men, har smurt iallefall jeg [:D]

Jeg har alltid smurt meg med allslags oljer og kremer for og unngå strekkmerker, det har ikke hjulpet så har jeg traktormerker over magen hit og dit [:D]
Orker ikke smøre meg så innmari mye dette svangerskapet i og med at jeg allerede har strekkmerker,smører bare ved behov nå ..

Hva er saltskrubb med olje????

Jeg har født 3 barn og ikke fått et eneste strekkmerke,men jeg har smurt meg inn med fuktighetskrem med en gang magen begynnte å vekse,nå er jeg på vei m nr4 og smører meg morgen og kveld[:)]

Syns jeg leste et sted på babyverdens temasider eller spørsmål-og-svar-sider at det ikke hjelper noe særlig å smøre seg, ettersom det er underhuden som sprekker, mens kremen bare virker på overhuden. Det høres logisk ut. Samtidig er det jo deilig å smøre seg med krem. Skulle gjerne hatt tips om en som hjelper mot kløe.

Da jeg var 12 fikk jeg masse strekkmerker på hoftene fordi jeg vokste og utvikla meg så fort akkurat da. Så jeg regner med at jeg får strekkmerker nå når jeg er gravid også, selv om jeg ikke har fått noen ennå (uke 20+6).

Men det gjør ingenting med strekkmerker, syns jeg. For de blir nesten usynlige om ei stund. De jeg hadde fra da jeg var tolv, kan jeg nesten ikke se lenger nå.

Ikke et eneste merke på magen, men mange på pupper og lår!

har strekkmerker over allt! men lå mest merke til de helt på slutten og etter fødsel, da så eg litt mer av kroppen!![:(]

ORIGINAL: Bente 24

Jeg hørte nett i dag at det har vært forskning på slike ting med strekk merker..Og det vise seg at det ikke hjelpe å smøre seg..ja jeg er gledesdreper.[&o].det var noen på jobben som hadde lest dette en plass.[&o].At hvis du hadde veldig elastisk hud så fikk du ikke strek merker eller lite strekkmerker, hadde du veldig starm hud så får du strekkmerker..

Jeg smørre meg jeg også,men tvile faktisk at det hjelper..kanskje mot tørr hud..

[&o]Sorry

Jeg har også fått vite det samme..

ja det er ikke "huden" som sprekker, det er hud underlaget helt underst!!!
så uansett hvor mye det smøres så hjelper det bare mot evnt kløen.
det er heeelt sant ang stram hud og de, eg har stramhud derfor ser eg ikke ut + visst du eser opp med vann de siste eks 6uker som meg[:(] så er det self enda større risiko for strekkmerker

ORIGINAL: lillemumma

Hva er saltskrubb med olje????

ta havsalt eller annet grovt salt .kan også bruke havregryn eller ris.bland med olje.(f.eks babyolje) og bruk som skrubbekrem på våt hud.blir myk og go.

Ved første svangerskap fikk jeg ikke et eneste strekkmerke på kroppen.
Smurte meg ikke med noe.
Med nr. 2 fikk jeg MASSE strekkmerker på magen. [&o] Smurte og sto i dagen lang.
(Men under fødselen ble det oppdaget at jeg hadde 5 liter fostervann, sånn at
magen hadde nok fått gjennomgå da....)
Er spent på å se hvordan den krakelerte magen min nå blir.
Håper iallefall at den ikke blir verre enn etter svangerskap nr. 2

Back
Topp