Strekkmerker

E009

Blir kjent med forumet
Februarhjertene 2025
Hva smører dere magen med for å unngå strekkmerker? Vet at dette er genetisk, men ønsker likevel å prøve☺️
 
Hva smører dere magen med for å unngå strekkmerker? Vet at dette er genetisk, men ønsker likevel å prøve☺️
Ingenting. Har noen få strekkmerker fra puberteten. Ingen fra to tidligere svangerskap. Jeg får stor mage. Ei heller min mor fikk strekkmerker. Ville virkelig ikke kasta bort penger på det. Enten får du det, eller ikke. Gjør ingenting. Og du kommer gjerne til å bry deg mindre om egen kropp etter fødsel (gjelder ikke alle). Kjenner hvert fall selv at jeg har mer respekt for hva livet gjør med kroppen, enn hvordan den ser ut.
 
Sniker fra september :love2

Alle har ulike genetiske utgangspunkt. Noen får lett strekkmerker, andre får aldri. Du kan forhindre å få flere strekkmerker enn nødvendig derimot, med å jevnlig tilføre godt med fukt mens huden strekker. Dessuten føles det godt å smøre, det er bra for baby og kan være en fin ting om man har en partner som kan hjelpe.

Det mest effektive for å unngå strekkmerker er hyaluronsyre. Ta på noen dråper med det rett etter en dusj, eller klapp litt vann på magen før du tar det på. Etter det kan du bruke en lotion du liker, og om du virkelig vil fuktes så tar du olje til slutt. Da har du tre gode lag som jobber sammen for at huden skal være godt fuktet, og som kan minske risikoen for ekstra strekkmerker. Det kan godt være du også får strekkmerker etter fødsel mens kiloene forsvinner, og det er helt normalt. Hormoner spiller også inn, i tillegg til gener
 
Alt for dårlig på å smøre meg dessverre, men bruker bare det jeg har av fuktighetskrem de gangene jeg kommer på det. Alt er bedre enn ingenting :)
 
Er bare i uke 13 , men begynt med body bitter fra Body shop ( mango) og Weleda strekk merke olje for mamma. Min egen mor har heftige strekkmerker etter fødsel så krysser fingrene for at jeg ikke har arvet akkurat de genenen ( hun gikk også opp fra 45 kg til 80 kg som sikkert har litt med saken å gjøre)
 
Back
Topp