Strekkmerker

RickiLake

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Noen som har begynt å få dette? Og evt. når dukket de opp forrige svangerskap? Førstegangs her og i uke 34. Dukket opp et svakt strekkmerker i løpet av gårsdagen. Spennende!
 
Jeg har fått masse, bare i magen. Det var omtrent det samme forrige gang. Men denne gangen har jeg brukt fuktighetskrem regelmessig, så de forstyrrer meg ikke. :)
 
Fikk 2 små streker forrige svangerskap men husker ikke når:) ingenting foreløpig denne gangen, 30+3. Men fått litt åreknuter på leggene i starten av graviditeten:depressed:
 
Sniker; for i dette svangerskapet her har jeg allerede så mange fra før at jeg har ikke helt oversikt. (Men er bare 26 uker, og tror ikke jeg har fått noen nye enda).

Men første svangerskapet, så hadde jeg kanskje bare 1-2 jeg kunne se før fødsel. Så gikk jeg i fødsel i uke 35.. og etter fødsel, så hadde jeg plutselig mange flere. Om de ble til rundt/under fødsel, eller at de bare ikke synes før etterpå, vet jeg ikke. Men DA først så jeg merker. Så kan fort hende du ser flere etter fødsel altså :)
 
Jeg har så mye løshud fra tidligere overvekt og vektnedgang, så regner ikke med å få noen som helst. *krysser fingrene*.

Har allerede nok strekkmerker fra tidligere, men de er blitt så lyse og fine nå (etter 18ish år), så har ikke lyst på fler - noe godt må jo komme av all løshuden.

Åreknuter derimot, de har kommet. Jippi :(
 
Forje svangerskap så fukka det opp jevnt og trutt de to siste mnd, har strekkmerker over hele magen fra navelen og ned med 0,5-1 cm mellomrom, la på meg 30++ kg sist da. Håper jeg slipper fler strekkmerker
 
Fikk ingen forrige gang, har forsåvidt aldri fått det tidligere i livet noe sted på kroppen heller. Har en bindevevssykdom som gjør meg mer elastisk i blant annet huden, så satser på at det går bra uten strekkmerker denne gangen også:)
 
31+1 og ingen foreløpig. Har ett barn ifra før. Men var mye slankere i utgangspunktet, så mulig jeg får etterhvert. Har stor mage, skjønner egentlig ikke at jeg kan bli større. Hehe
 
Ingen strekkmerker forrige gang, og ingen enda denne gangen. Håper det holder seg sånn:shy:
 
Ingen strekkmerker her heller, 3 gangs. Og jeg er ganske «stor» nå. Mye genetikk som bestemmer dette altså.
 
Er førstegangs, 33+0 i dag. Ingen strekkmerker, og er ganske stor nå. Både mamma og min tante på pappas side har masse strekkmerker, så jeg må ha vært heldig. Selv om genetikk spiller en stor rolle, så har jeg skrubbet magen/lår/pupper ukentlig med en kaffeskrubb. Bruker Carbaderm fra apoteket både morgen og kveld.
 
Back
Topp