Strekkmerker

Miooo

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei, er det noen av dere som har fått strekkmerker?

Jeg er kommet til uke 33 i morgen og har ennå ikke fått noen. Håper på at jeg slipper å få det, men det er vel ikke så mye å gjøre med.
Var nok heldig med det i forhold til sist gang, da fikk jeg verken strekkmerker eller slapp hud, magen ble som før. Tror ikke det blir slik nå, har lagt på meg mye mer enn sist :)
 
Jeg er lita og tynn i fra før og fikk noen lyse striper sist, de har kommet denne gangen også. Magen gikk kjapt tilbake igjen forrige gang, så krysser fingrene for at jeg kommer kjapt inn i de gamle klæra igjen denne gangen også, men allikevel ingen hast☺️
 
Hei, er det noen av dere som har fått strekkmerker?

Jeg er kommet til uke 33 i morgen og har ennå ikke fått noen. Håper på at jeg slipper å få det, men det er vel ikke så mye å gjøre med.
Var nok heldig med det i forhold til sist gang, da fikk jeg verken strekkmerker eller slapp hud, magen ble som før. Tror ikke det blir slik nå, har lagt på meg mye mer enn sist :)
Ingen strekkmerker her heller, uke 32:happy:
En venninne av meg fortalte at hun ikke fikk strekkmerker før siste uken, så jeg holder tilbake jubelen en liten stund til:hilarious:
 
Så heldige dere er! Her har jeg fått masse :hilarious:. Magen, ryggen (!!!), lår. Har ikke gått opp så mye synes jeg selv da. Merker at jeg synes det ser skikkelig groteskt ut. Det irriterer meg at jeg tenker slik, er jo naturlig. Men får vel bare venne meg til dem, men føler meg ikke så fin akkurat :D.
 
Eg har fått ein del på nedre mage, under navlen. Fekk ein del ved første graviditet, er nok dei så kjeme igjen no. dei er fortsatt lyse. Men eg har ein del strekkmerker på kroppen frå før, så kom ikkje så noko bomba at eg fekk på magen under graviditet. Det er jo genetisk også med strekkmerker, så er ikkje alltid om ein er tynn el større så avgjer det. Eg syns det er kjipt med strekkmerker, men det er ikkje noko å gjera med det, og at magen utvida seg så masse uten strekkmerke er jo nesten utrulig ;) Men me er forskjellige :)
 
Fikk masse vonde strekkmerker på magen i første graviditet, litt på lårene og brystene. De på magen kom siste 2-3 ukene. Det er så mye at jeg kan ikke se om det har kommet flere denne gangen ;)
Hadde litt ekstra hud på magen etter den graviditeten (gikk opp mer enn 30 kg), selv da jeg kom under startvekt. Tok meg en del år før jeg godtok min egen kropp. Til slutt innså jeg at det var viktigere ting i livet og startet faktisk å føle meg ok i bikini :dance008
 
Har en del strekkmerker fra jeg vokste i tenårene. Det ene ble en cm lenger noen dager på overtid sist. Det har blitt en cm lenger nå og :) Brystene derimot ble helt dekt sist
 
Har en del strekkmerker fra jeg vokste i tenårene. Det ene ble en cm lenger noen dager på overtid sist. Det har blitt en cm lenger nå og :) Brystene derimot ble helt dekt sist
 
Har en del strekkmerker fra jeg vokste i tenårene. Det ene ble en cm lenger noen dager på overtid sist. Det har blitt en cm lenger nå og :) Brystene derimot ble helt dekt sist
 
Jeg har så mye strekkmerker fra før at jeg har ingen sjans å se om det kommer mer denne gang.. da jeg fikk sist var jeg 18 år, 170 høy og knappe 50 kilo når jeg blei gravid, og la på meg ca 13 kilo så sier seg selv at ting blei ganske strukket :hilarious: Så har alltid levd med de, på mage, bryster, korsrygg, utsiden lår, bak kne, og ikkje minst masse dype på innsiden lår i lysken og de har klødd någe så intenst denne gang så kanskje der kommer noen flere der :rolleyes:
Men sånn er det ;)
 
Har noen på lårene, men de har ikke kommet som følge av svangerskap. Sist fikk jeg ikke noen, verken på mage eller pupper. Har ikke fått noen enda, men kan fortsatt komme, magen nærmer seg like stor som ved fødsel sist
 
Jeg har kun en liten strek på hver side som man kun ser fra en vinkel, og det var det eneste som kom i de to andre svangerskapene. Så satser på at det ikke kommer noe særlig denne gangen heller, men man vet jo aldri. Jeg oppdaget etter fødsel første gangen at jeg var full i strekkmerker på rumpa, men de bleknet helt og er ikke synlige nå.
Min mamma har omtrent ingenting etter å ha født 7 barn, og det er vel litt genetisk?
Har litt på hofter/lår etter puberteten da, men de er også helt lyse og vanskelige å se.
 
Har ikke fått noen så vidt jeg kan se. Fikk ikke noen forrige gang heller, så håper i det lengste på at det blir slik denne gangen også:p
 
Jeg fikk ingen strekkmerker på mage, hofte eller lår sist graviditet. Men våknet opp en morgen med puppene helt lilla av strekkmerker på undersiden :wideyed: Ikke fått noen nye i denne graviditeten.

Men husk at strekkmerker i hovedsak kommer pga hormonelle forandringer da dere, ikke nødvendigvis hvor mange kilo dere går opp. Så jeg ville ikke bekymret meg så mye, de kommer om de kommer :)

Men jeg skal ikke påstå at det ikke har vært deilig å slippe de så langt.. :hilarious:
 
Jeg fikk alle mine i første svangerskapet. Vil nesten tro at de som slipper unna i første svangerskap ikke nødvendigvis får i andre og tredje heller. Fikk ingenting med andremann, og har ikke noen nye til nå heller. Skal kanskje noe til å få flere når magen er full fra før :hilarious: Gjør meg ingenting, vel og merke :) Femåringen her så på magen min en dag og sa "wow, så fin mage du har mamma som er full av lilla striper" :hilarious::mad:
 
Jeg fikk alle mine i første svangerskapet. Vil nesten tro at de som slipper unna i første svangerskap ikke nødvendigvis får i andre og tredje heller. Fikk ingenting med andremann, og har ikke noen nye til nå heller. Skal kanskje noe til å få flere når magen er full fra før :hilarious: Gjør meg ingenting, vel og merke :) Femåringen her så på magen min en dag og sa "wow, så fin mage du har mamma som er full av lilla striper" :hilarious::mad:

Her pleide gutten min å si at jeg har tiger-striper :hilarious:
 
Sist svangerskap fikk jeg noen lyse rundt navlen helt på slutten, oppdaget de egentlig ikke før etter fødsel. Usikker nå på om det har kommet mer, eller om det er de gamle. Det er jo genetisk, og min mor fikk ikke et eneste strekkmerke i sine svangerskap. Mitt tidligere svangerskap var magen veldig stor med tvillinger, så var nok ikke rart at det kom litt på slutten :rolleyes:
 
Jeg har noen på innsiden av lårene, men de er fra ungdomstiden. Fikk ikke noen i forrige svangerskap og har hittil ikke fått noen nye nå. Enda noen uker igjen.
 
Fikk et strekkmerke i navlen da jeg passerte terminen sist. Ellers har jeg vært heldig å slippe unna. Får derimot mye problemer med uren hud i graviditeten, og vet ikke om det er så mye bedre i grunn... Så ikke så heldig med genene likevel :dead:
 
Fikk et strekkmerke i navlen da jeg passerte terminen sist. Ellers har jeg vært heldig å slippe unna. Får derimot mye problemer med uren hud i graviditeten, og vet ikke om det er så mye bedre i grunn... Så ikke så heldig med genene likevel :dead:
Haha, i sist svangerskap så jeg ut som en gravid tenåring :hilarious:.. til og med ryggen fikk kviser.
Denne gangen fikk jeg litt kviser i starten bare..
 
Fikk et strekkmerke i navlen da jeg passerte terminen sist. Ellers har jeg vært heldig å slippe unna. Får derimot mye problemer med uren hud i graviditeten, og vet ikke om det er så mye bedre i grunn... Så ikke så heldig med genene likevel :dead:

det hadde jeg i forrige svangerskap. På ryggen og bringa. Denne gangen har jeg hatt mindre enn normalt. Samme kjønn på bebissen.
 
Back
Topp