Strekkmerker?

Jeg har ikke smurt og ikke fått strekkmerker i løpet av mine svangerskap. Jeg har fått noen få strekkmerker på låra og hoftene tidligere når jeg ikke har vært gravid. Jeg tror på det flere hudleger hevder om at strekkmerker oppstår i så dype hudlag at kremer ikke har noe å si.
 
Jeg smurte biooil i forrige svangerskap og fikk null strekkmerker. Hørt at det bare er tull og at det kun er genetisk, men det tar jeg ikke sjansen på så skal begynne å smøre igjen snart :)
 
Smurte meg med vanlig fuktighetskrem, fikk ingen strekkmerker :) er nok mer genetikk enn smøring som bestemmer om man får strekkmerker,men det skader hvertfall ikke å smøre
 
Takk for mange gode innspill! :happy:
Det er vel mildt sagt usikkert om det har noen effekt å smøre seg eller ikke, men tenker jeg kommer til å prøve allikevel ;)
Prøver jeg ikke, og får strekkmerker, kommer jeg bare til å tenke det er min egen latskap sin skyld :rolleyes:
Smører jeg, og får allikevel strekkmerker, da tenker jeg at jeg har gjort det jeg kan for å forebygge, men at det var uunngåelig :)

Kom gjerne med flere tips om kremer/oljer, da det fortsatt er noen uker til jeg skal kjøpe inn og begynne å smøre :p
 
Jeg smørte meg ikke en eneste gang under forrige svangerskap, og fikk ingen strekkmerker. Det samme gjelder mine søstre og mor, så tror dette er genetisk bestemt. Har hørt at strekkmerker skjer på «innsiden» og at ingen fuktighetskrem virker så dypt. Men det er sikkert koselig å smøre magen og tilføre fuktighet nå på vinterstid, bare jeg som ikke gidder sånt ;)
 
Back
Topp