Strekkmerker?

Lavendella

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Førstegangsfødende her :greet025 Det er jo vanlig å få strekkmerker etterhvert som magen vokser, har jeg skjønt. Det er vel lite man kan gjøre for å forhindre det, men noen mener det kan hjelpe å smøre magen daglig(?) med noe fuktighetskrem e.l.?
Når skal man i så fall begynne med det, og hvor ofte? Noen tips til hvilket produkt? :)

Sist svangerskap smurte jeg meg med dr. Greve sin strekkmerkekrem. Om den hadde effekt er usikkert, men fikk ingen strekkmerker værtfall;)
Begynte å smøre rundt uke 12 sist mener jeg. Blir nok å begynne litt tidligere denne gangen.

Smørte med sånn strekkmerke olje sist, og fikk kun en bitteliten strekkmerke prikk EN plass på magen :p
Og den er usynlig. Så var heldig den gang :) håper på det samme nå!

Denne har jeg fått tips om fra flere, og brukte den hele forrige svangerskap :happy: slapp unna strekkmerker da - det jeg har nå kom når jeg begynte å jobbe igjen og ikke hadde samme orken til å holde fasongen :p
Jeg smurte to ganger per dag :) den koster litt da. Det ble brukt to stk i løpet av svangerskapet sist. Begynte vel ikke å smøre før magen vokste.
Clarins huile «tonic»:
https://www.ulta.com/tonic-body-treatment-oil?productId=xlsImpprod11591313

Tror dere at det har mye å si hva man smører med? Flere sier at det er viktig å smøre, men vet ikke om det har så mye å si om det er noe billig eller dyrt man smører med. Har kjøpt bio oil som eksempelvis kjøpes på Vita, hørt mye bra om den mtp forebygging av strekkmerker. Men aner ikke om det vil hjelpe eller om jeg heller burde kjøpe noe annet. :happy:

Jeg skal smøre med en olje fra apoteket, jojoba olje eller jordnøttolje. En olje som er rik på e-vitamin.
Og jeg tror at den behøver ikke å være dyr. Men hva den inneholder er viktig. Jeg tror det er viktg med rene oljer, så man ikke bruker noe som tørrer ut huden, det er mye lureri i lurium-produkter ;)

Strekkmerker er jo genetisk, og vi kan nok ikke gjøre noe med det, desverre.
Og jeg får lett strekkmerker.
Men jeg vil gjøre mitt for å forebygge, kanskje lindre. Så jeg liker å tro at jeg gjør noe, så får det bli som det blir.
Trening for å holde huden smidig er jo også forebyggende, i den grad det kan hjelpe.

Men hvis man får, så får man strekkmerker uansett. Det er hva hudleger og eksperter sier.

Jeg smurte magen dagelig (gjør det dagelig til vanlig) men da brukte jeg olje og fuktighetskrem. Fikk ingen strekkmerker. :p Får bruke samme produktene denne gang å håpe på at di holder seg vekke nå og!

Skal finne ei e-vitaminolje å smøre med. E-vitamin er det beste for arr. Jeg har vært operert for kreft for mange år siden, men det er vanskelig å legge merke til, dersom man ikke vet. Jeg smurte med e-vitaminolje der i et års tid. Nå ser man nesten ikke arret. Beste som finnes!

Jeg tror innerst inne at det ikke har så mye å si :hilarious: men betaler likevel gledelig hvis det er en liten sjanse for at det kan hjelpe. Så føler jeg ihvertfall at jeg har gjort en liten innsats :) ikke det at strekkmerker skremmer meg så mye, for det er jo noe (omtrent) alle får en eller annen gang. Men så lever man jo i denne lille boblen når man er gravid, og da blir man kanskje litt opptatt av sånt likevel :happy:

Skal finne ei e-vitaminolje å smøre med. E-vitamin er det beste for arr. Jeg har vært operert for kreft for mange år siden, men det er vanskelig å legge merke til, dersom man ikke vet. Jeg smurte med e-vitaminolje der i et års tid. Nå ser man nesten ikke arret. Beste som finnes!

Noen tips?

Har ikke smurt meg med noe de 2 tidligere svangerskap og kommer ikke til å gjøre det nå heller :happy: vet at jeg får mye strekkmerker likevel, er dømt til det. Fikk mye under pubiterten, overalt :hilarious: så nå er magen min dekt av strekkmerker av mine begge gutter, som jeg kaller mine barn første tegning til meg :love017

Har fått masse strekkmerker selvom jeg smurte meg med fet krem hver dag i sist svangerskap, pluss olje mot strekkmerker. Angrer på at jeg la så mye energi i det, kunne jo tydeligvis ikke forhindres uansett :hungover:

Det dumme er jo at man ikke får vite om det funker. For smører du deg og ikke får noen, kan det jo like godt hende du aldri kom til å få noen uansett :p

Jeg smurte meg hver dag, inntil ei uke før termin. Da ble jeg fri for krem og posten var så treg. Jeg fikk strekkmerker med en gang. Det var litt kjipt. Smurte lår, mage og pupper. Fikk strekkmerker på lår, mage og pupper.

Jeg hadde strekkmerker fra før, så gadd ikke bry meg. Gjør det ikke denne gangen heller :) men jeg smurte magen mot slutten av svangerskapet sist fordi det klødde så vanvittig, det hjalp :D

Brukte vanlig babyolje fra natusan på magen/hoftene/rumpe å lår:-) Fikk ett par på hoftene bare :-) Huden strekte seg helt tilbake også :-)

Jeg hadde strekkmerker fra før, så gadd ikke bry meg. Gjør det ikke denne gangen heller :) men jeg smurte magen mot slutten av svangerskapet sist fordi det klødde så vanvittig, det hjalp :D

Samme her. Fikk masse strekkmerker i puberteten, og brydde meg fint lite om det skulle komme flere under svangerskapet :p Fikk bare noen få på hoftene noen dager ETTER fødsel og på puppene.

Samme her. Fikk masse strekkmerker i puberteten, og brydde meg fint lite om det skulle komme flere under svangerskapet :p Fikk bare noen få på hoftene noen dager ETTER fødsel og på puppene.

etter fødsel faktisk :P

Back
Topp