Strekkmerker

Bukett

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei:-)

Er det vanlig å gjøre noe for å forebygge strekkmerker allerede nå? Helt blank på dette men mener jeg har lest at noen gjør det.
Tips til fks kremer?

Bruker Bio Oil[emoji4] det anbefales å bruke fra 2 trimester[emoji4]

Ikke brukt noe enda, men forrige gang brukte jeg dr greve sin krem for gravide. Fikk ingen strekkmerker der jeg brukte den. Men strekkmerker tror jeg er mer genetisk.

Ikke brukt noe enda, men forrige gang brukte jeg dr greve sin krem for gravide. Fikk ingen strekkmerker der jeg brukte den. Men strekkmerker tror jeg er mer genetisk.

Ja det har jeg og hørt. Greit å forebygge litt sånn i tilfelle da:-)

Sniker.

Jeg brukte Bio-Oil fra slutten av 1. trimester og ut svangerskapet. Om det hjalp er ikke godt å si, jeg fikk litt strekkmerker men det er jo mulig at jeg hadde fått mer uten. Uansett så blir magen veldig tørr etter hvert så det er greit å bruke for å holde den myk og unngå kløe :)

Det er uansett meir genetisk. Men ekstra fuktighet er jo bare bra, samme kva for krem du bruker. Eg brukte litt forskjellige fuktighetskremer forrige gang, fekk ingen strekkmerker. Men klart, legger du mye på deg, vil jo sjansen for strekkmerker øke. Eg har ikkje gode gener ang strekkmerker (fekk på brystene), men la på meg ca 10 kg, og ingen strekkmerker på magen.

Tror det er begrenset hvor mye man kan forebygge med kremer, men litt ekstra fuktighet er aldri feil [emoji4] Smurte meg sjeldent/nesten aldri forrige svangerskap og eneste strekkmerket jeg fikk var en liten "X" over navlen [emoji5]️

Ekstra fuktighet har huden alltid godt av, men mye genetikk i dette.

Hvor anbefaler dere å kjøpe slike kremer som er greie å bruke?:)

Hei:)

Er det vanlig å gjøre noe for å forebygge strekkmerker allerede nå? Helt blank på dette men mener jeg har lest at noen gjør det.
Tips til fks kremer?
De kommer om de kommer. Forebygge går ikke. Men om du smører tilfører du fuktighet og kan slippe unna litt kløe :)

Back
Topp