Strekkmerker

Jeg smører meg mye med fuktighetskrem og ber til høyere makter.. tror begge deler er like vitenskapelig bevist, da det er vell mest genetikk og slikt;)
gjør det samme :p samt at jeg bruker slike skrubb hansker i dusjen for blodsirkulasjon. Både for huden / strekkmerker og for beina / hevelser :) veldig deilig!

Jeg fikk strekkmerker i begynnelsen av tenårene, da huden er veldig smidig. Så jeg har ikke tro på at det har noe å si med smøring. Strekkmerkene kan komme etter fødsel og, så.. (unnskyld for å være partypooper, haha)

Men er godt å smøre seg uansett da=)

Ikkje endå... Men hadde tenkt å smøre med olje! Sist svangerskap fekk eg ein del strekkmerker på slutten.. Dei er fortsatt synlege (16 mnd sida fødsel)

Jeg fikk strekkmerker i begynnelsen av tenårene, da huden er veldig smidig. Så jeg har ikke tro på at det har noe å si med smøring. Strekkmerkene kan komme etter fødsel og, så.. (unnskyld for å være partypooper, haha)

Men er godt å smøre seg uansett da=)
Veldig deilig å smøre seg! :) jeg klør ihvertfall en del i huden, så det blir egentlig mere «hjemmespa» :p

Jeg har ikke gjort noen ting for å forhindre de, for de kommer uansett. Sist jeg var gravid leste jeg mange steder at det skulle hjelpe å smøre seg inn med olje, men det finnes ennå ingen god dokumentasjon på at det faktisk funker.

Ingenting man smører på huden trekker inn til der strekkmerkene dannes dessverre :)

Jeg hadde angst for strekkmerker sist, og smurte masse. Fikk dem likevel, helt på slutten av svangerskapet. Så dem ikke før etter fødselen for de var nederst på magen og den så jeg jo ikke når magen var stor :P

Men til min overraskelse var jeg bare glad og stolt da jeg så dem :) tigermerker som vitnet om de 40 vondeste og vanskeligste timene i mitt liv som resulterte i den fantastiske babyen min ❤️

Så denne gangen smører jeg ingneting. Strekkmerkene fra sist har jeg fortsatt :)

Embrace them, er mitt tips. Når babyen er ute får man et helt annet (og bedre!) syn på kroppen sin, er min erfaring. Hadde diverse komplekser før jeg ble mor. Nå er jeg glad i og stolt av kroppen min :)

Smørte masse med første og fikk noen under navlen. Smørte svært lite med andre og fikk ingen nye.. har gener for strekkmerker, men håper jeg ikke får flere denne gangen..

Nei jeg gjør ingenting. Fikk ikke et sist, kommer de så kommer de. Vet ikke om det har med gener å gjøre..mora mi har ingen.:wideyed:

Jeg smører med BioOil morgen og kveld på mage,bryst, korsrygg og lår[emoji1]

Nei, og jeg har strekkmerker fra før av pga overvekt så gidder ikke styre noe ekstra når løpet allerede er kjørt der. :p

Som førstegangs gravid gjorde jeg alle mulige triks men dem kom likevel, denne gangen driter jeg i det kjenner jeg og tenker at det gjør ingenting :)

Jeg har kroppen full av strekkmerker fordi jeg vokste så mye i puberteten. Vet at jeg lett får strekkmerker, så gjør ikke annet enn å smøre huden med fuktighetskrem for at den ikke skal bli tørr. Fikk nye strekkmerker i uke 6 fordi jeg var så oppblåst :hilarious: Nå har magen forsvunnet helt, så jeg regner med at de kommer med en gang den dukker opp :)

Back
Topp