Strekkmerker!!!

Mammisen

Februarlykke 2015
Jeg har allerede fått strekkmerker! Jeg er kun i uke 14 og har begynt å få røde striper på magen..:wtf: Jeg fikk utrolig mange i forrige svangerskap, men da starta jeg i uke 32.. Lurer på hvordan jeg kommer til å se ut etter dette..:nailbiting:

Er det flere som har begynt?o_O
 
Jeg har allerede fått strekkmerker! Jeg er kun i uke 14 og har begynt å få røde striper på magen..:wtf: Jeg fikk utrolig mange i forrige svangerskap, men da starta jeg i uke 32.. Lurer på hvordan jeg kommer til å se ut etter dette..:nailbiting:

Er det flere som har begynt?o_O
Jaa! Dette er min første, og jeg har aldri hatt strekkmerker før. Men nå har jeg altså så mange på hver rumpeball, lilla og fæle! Ja, det er et tegn på at man har båret frem et barn osv., men det er jammen ikke gøy med lilla rumpeballer :(
 
Ikke fått noe, men får jo ikke gjort så mye med disse hormonene dessverre [emoji85]
 
Sniker fra desember.

Jeg fikk litt strekkmerker veldig tidlig men så stoppet det helt opp og jeg har foreløpig ikke fått noen flere.
 
Jeg har ingen strekkmerker som følge av graviditeten enda... men vet jeg har grunnlag for å få det, da jeg har masse strekkmerker på rompe og lår, som begynte å komme rundt 16 års alderen og frem til nå nesten...
skal ikke mye til før de dukker opp... men alle mine strekkmerker har vært hvite fra dag 1, bortsett fra de som er på innsiden av lårene, de var litt røde til å begynne med.
Det sies jo at det ligger i arv og gener, og da har jeg vært veldig uheldig, for ingen av søstrene mine eller mamma har et eneste strekkmerke, og alle har hatt alt fra 2-4 babyer, og har gått opp i vekt.... uten å få et eneste merke... så jeg har fått alt :( fryktelig urettferdig... har store komplekser med disse merkene...
 
Er av de heldige som ikke får strekkmerker.. Ikke fått det med de to første i hvertfall, så satser på at jeg står over det den gangen her også!
 
Bio-oil som man får kjøpt på apoteket har kjempe god effekt,sier flere. Har selv brukt på arr og ser tydelig forskjell:):)
Selv fikk jeg ingen strekkmerke forrige svangerskap og enda ikke fått noen nå heller:/

(Bare sånn vis du ville forebygge dem:p)
 
Bio-oil som man får kjøpt på apoteket har kjempe god effekt,sier flere. Har selv brukt på arr og ser tydelig forskjell:):)
Selv fikk jeg ingen strekkmerke forrige svangerskap og enda ikke fått noen nå heller:/

(Bare sånn vis du ville forebygge dem:p)
Tusen takk for svar. Jeg tror egentlig ikke noe på at det har noen effekt.. Jeg lrysser bare fingrene for at jeg ikke blir like ille som bestemora mi var. Ho fikk så store og dype at de sprakk!!! :o Bare meg og ho som har dem. Lover ikke godt!:laughing001
 
Tusen takk for svar. Jeg tror egentlig ikke noe på at det har noen effekt.. Jeg lrysser bare fingrene for at jeg ikke blir like ille som bestemora mi var. Ho fikk så store og dype at de sprakk!!! :o Bare meg og ho som har dem. Lover ikke godt!:laughing001

Jeg har heller ikke helt troen på at sånt fungerer, men jeg smurte meg allikevel med oljer og div kremer til den store gullmedaljen sist [emoji85] offer for reklamebransjens påvirkning.
Fikk ingen strekkmerker, og magen min ble svææær. Men det tror jeg har mer med å gjøre at mamma heller aldri har hatt et eneste strekkmerke etter hverken graviditeter eller annet :)
Når det er sagt så skader det aldri å i hvert fall tilføre fuktighet da, det er det jeg tenker om det i hvert fall :) at en fuktet hud har bedre sjanser for å stå imot strekkmerker enn en tørr hud liksom? Hvis det gir noen mening :)
 
Bio-oil som man får kjøpt på apoteket har kjempe god effekt,sier flere. Har selv brukt på arr og ser tydelig forskjell:):)
Selv fikk jeg ingen strekkmerke forrige svangerskap og enda ikke fått noen nå heller:/

(Bare sånn vis du ville forebygge dem:p)

Skal ikke brukes i første trimester, og anbefales ikke å brukes under svangerskapet pga avitamin :-)
 
Forebygge ja, men jeg vet noen har brukt det etter svangerskap, operasjoner etc og ser tydelig forskjell etter noen uker:) Selv har jeg brukt på arr som var noen år gamle og etter 2 mnd tror jeg det var så viser de betydelig mindre:)
 
Smurte med olje sist, men kommer nok til å holde meg til vanlig fuktighetskrem denne gangen [emoji4] Fikk ingen strekkmerker på magen sist, bare på hofter/rumpe der jeg ikke smurte [emoji85]
 
Hehe ja,jeg trodde jeg skulle være det. Men magen blei pløsete og hengete i tillegg og da blei det ikke så lett som jeg trodde..:happy:

Er nå 5 mnd siden vårs lille kom til verden å mine strekk merker har mistet nesten allt av farge, jeg er blitt ganske vant til de nå.. var ikke det i starten, det verste er jo om de lager komplekser.. men ALLE som har gått gravid har strekkmerker, de forsvinner ikke men de blir mindre synlige. :)
 
Back
Topp