Strekkmerker!

Madel188

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
❤Januarlykke 2022❤
Dere som har barn fra før, har noen gode tips mot strekkmerker?

Puppene mine har alt vokst to størrelser og magen begynner å syntes. Hadde vært fint å begrense strekkmerkene så mye som mulig :)
 
Jeg tror at noen har anlegg for å få strekkmerker og andre ikke. Jeg har aldri hatt noen strekkmerker og fikk det ikke forrige svangerskap selv om magen ble veldig stor. Beste tips jeg kan gi er å smøre med en god fuktighetskrem.
 
Hudlegen min fortalte at det ikke finnes noen oljer/kremer mot strekkmerker og at mange ble lurt til å kjøpe dyre kremer.
Selv liker jeg å betale litt for kremene mine, men i følge hudlegen er det totalt bortkastet. Man betaler evt bare for en god duft sa han. Spenol er like bra[emoji4]
 
Jeg har ikke fått strekkmerker på magen i noen av mine to svangerskap, annet enn et lite merke på navlen der jeg hadde piercing. Har ikke vært flink å smøre meg i det hele tatt. Så tror det bare er flaks/genetisk.

Når jeg var tenåring fikk jeg masse strekkmerker oppe på lårene, og på rumpa, så jeg har ikke sluppet helt unna.
 
Jeg vil anbefale Mama mio tummy rub oil på det sterkeste:) Fikk ingen strekkmerker forrige svangerskap, og håper jeg er like heldig denne gang:rolleyes:
 
Smørte masse forje svangerskap med forskjellige oljer og kremer mot strekkmerker! Men endte opp som ein tiger på mage rumpe lår og legger. Så noen har vel bare anlegg for strekkmerker og noen er veldig heldige som slepper unna! Men ville aldri vært uten guten min [emoji4] så begynner å bli glad i strekene !
 
Jeg har strekkmerker på lår, rupme og pupper fra puberteten (siden jeg så ut som en gutt leeeenge, også BANG som kom alt) I forje graviditet fikk jeg ikke strekkmerker på magen, men på siden (vis dere skjønner hva jeg mener)
For 2 år siden fikk jeg en stor tatovering på siden også, nå er jeg spent på hvordan den blir etter dette svangerskapet.
 
Takk for svar :) jeg får prøve meg med litt fuktighetskrem så har jeg hvertfall prøvd. Har masse strekkmerker fra puberteten så jeg regner med jeg får en hel del :p
 
Med første smurte jeg mye med svindyre oljer og kremer, full av strekkmerker! Andremann gadd jeg ikke smøre annet enn engang iblant med vanlig fuktighetskrem og fikk ingen nye strekkmerker. Så tror det er veldig tilfeldig, har med gener og hormoner å gjøre. Var ung med 1 (17 år) og jordmor da sa at pga hormonene da så får man oftere strekkmerker når man er ung..[emoji85]
 
Back
Topp