Strekkmerker...

JosefineK

Andre møte med forumet
Er det noen som bruker krem/olje for strekkmerker? Jeg har fått på låret og kommer sikkert til å få på magen etterhvert.. Har hørt så mye forskjellig om ting man kan smøre på, noen som har erfaring eller bruker noe nå?

Brukte hvetekimolje sist og det skal visstnok være bra. Denne gangen bruker jeg bodybutter fra en serie med mammaprodukter.
Har ingen strekkmerker fra forrige gang, men tror ikke egentlig det har noe å si hva man smører seg inn med.

Jeg har vært så heldig å ikke få strekkmerker i mine svangerskap. Jeg brukte en del fet fuktighetskrem på magen fordi det klødde litt når magen vokste og strekte på huden. Ellers brukte jeg Weleda sine produkter som kan forebygge strekkmerker, en olje tror jeg det var. Hvorvidt det var det som hjalp vet jeg ikke, for jordmødre mener at dette er hormonelt betinget dette med om man får/hvor mye strekmerker man får, så smøring en smart for den stekte huden, men det er ingen udelte meninger om hvorvidt det faktisk funker. Jeg og mamma har ikke hatt strekkmerker, men søstera min fikk på mage og lår. De blir heldigvis blasse og mindre synlige etter hvert.

Jeg har heldigvis aldri hatt det problemet men bruker av og til fuktighetskrem. Lårene er heldigvis ingen problem siden jeg rakk å ta fettfjerning på dem før svangerskapet så der finnes svært lite fettceller nå. Men plages en del med vann :(

Jeg bruker weleda sin. Gjorde det de andre gangene også. Har ingen strekkmerker. Men tror mer det har med hud og det genetiske

Back
Topp