Strekkmerker

Mamma2016

Andre møte med forumet
heisann! :)Er det noen av dere som har noen gode råd eller erfaringer med å forbygge strekkmerker? Og hvordan behandler man allerede kommende strekkmerker?
Evt. Anbefalinger av oljer/kremer:happy:
Har ennå ingen selv rundt mage partiet men brystene vokser i enorm fart så har fått noen der.. Hva med deg? :)

Er et stort strekkmerke fra topp til tå etter første svangerskap :P
Mener det er noen kremmer som er gode, men det er mer hormoner som styrer strekkmerker. Noen er generisk mer utsatt for strekkmerker enn andre.

Dersom du er en av dem som blir sittende med en del strekkmerker så er mitt råd følgende: se på de som krigsarr, hvert merke et symbol på hvor fantastisk kroppen din er som har skapt et liv ❤️
Jeg elsker hvert strekkmerke jeg har, de er symbolet på å ha bært frem to flotte tvillinggutter :) og snart en liten jente :D

Har ikke fått noen enda, men venter bare på det. Fikk det så lett i puberteten og det ligger i slekta :p .. men tar det ikke så tungt. Har ikke troa på slike kremer osv da strekkmerker som sagt over her, kommer av hormoner og gener, samt der er i underhuden. Ingen kremer som når inn dit. :-) Smører bare vanlig fuktighetskrem om jeg er tørr og har kløe. :-)

Jeg har noen på magen etter førstemann. De er ikke sånne typiske røde og store. De har bleknet og der der mer ut som skrukkete hud.
Har kjøpt Bio-oil nå da. Ikke at jeg tror det virker, men er verdt et forsøk

Jeg fikk ikke noen strekkmerker på magen forrige gang, smørte heller ingenting. Jeg tror også det er litt genetisk. På puppene fikk jeg flere etter fødselen, og disse er så og si borte nå :-)

Er et stort strekkmerke fra topp til tå etter første svangerskap :p
Mener det er noen kremmer som er gode, men det er mer hormoner som styrer strekkmerker. Noen er generisk mer utsatt for strekkmerker enn andre.

Dersom du er en av dem som blir sittende med en del strekkmerker så er mitt råd følgende: se på de som krigsarr, hvert merke et symbol på hvor fantastisk kroppen din er som har skapt et liv ❤️
Jeg elsker hvert strekkmerke jeg har, de er symbolet på å ha bært frem to flotte tvillinggutter :) og snart en liten jente :D

Liker måten du tenker på :D
Bra skrevet :)

Jeg pleier og si før jeg kler av meg ovenfor folk at jeg har hele verdenskartet på magen. Er redd de skal få sjokk om dem ikke er advart. Har opplevd sjokka blikk, og sårende ubetenksomme kommentarer om jeg plutselig en sommer har slengt av meg t-sjorta uten, og si noe om strekkmerkene på forhånd.
Jeg hadde ingen før jeg var 8 mnd på veg med nr 1. De strakk seg videre med nr 2...
Søstera mi er også dekket av dem. Mens min mor har ikke noen etter 4 svangerskap urettferdig

Jeg pleier og si før jeg kler av meg ovenfor folk at jeg har hele verdenskartet på magen. Er redd de skal få sjokk om dem ikke er advart. Har opplevd sjokka blikk, og sårende ubetenksomme kommentarer om jeg plutselig en sommer har slengt av meg t-sjorta uten, og si noe om strekkmerkene på forhånd.
Jeg hadde ingen før jeg var 8 mnd på veg med nr 1. De strakk seg videre med nr 2...
Søstera mi er også dekket av dem. Mens min mor har ikke noen etter 4 svangerskap urettferdig
Min søster har 1 strekkmerke etter å ha født 3 unger :P DET er urettferdig det!!
Jeg forstår hva du mener med å advare. Advarte sambo når vi skulle kle av oss for første gang :P men han synes de er fine på grunn av hva de representerer.
Når vi er på badeplassen om sommeren går jeg faktisk i bikini! Roper bare ut: vær klar for krigsarrene!! Får mange smil og fine kommentarer da :)
Slet veldig med det første tiden etter tvillingene kom, følte meg skikkelig usexy. Men da jeg plutselig hadde en hale (!! :o ) med menn etter meg fant jeg fort ut at de har liten betydning.
Har masse strekkmerker og overheng da jeg ble så stor, men føler meg veldig komfortabel i egen kropp fordet :) er hos oss, i vårt hode det sitter.

Litt mindre komfortabel nå når jeg går gravid igjen da :P hormoner som tar helt av. Men der er mannen flink å få meg til å føle meg fin :)

Min søster har 1 strekkmerke etter å ha født 3 unger :p DET er urettferdig det!!
Jeg forstår hva du mener med å advare. Advarte sambo når vi skulle kle av oss for første gang :p men han synes de er fine på grunn av hva de representerer.
Når vi er på badeplassen om sommeren går jeg faktisk i bikini! Roper bare ut: vær klar for krigsarrene!! Får mange smil og fine kommentarer da :)
Slet veldig med det første tiden etter tvillingene kom, følte meg skikkelig usexy. Men da jeg plutselig hadde en hale (!! :eek: ) med menn etter meg fant jeg fort ut at de har liten betydning.
Har masse strekkmerker og overheng da jeg ble så stor, men føler meg veldig komfortabel i egen kropp fordet :) er hos oss, i vårt hode det sitter.

Litt mindre komfortabel nå når jeg går gravid igjen da :p hormoner som tar helt av. Men der er mannen flink å få meg til å føle meg fin :)
Har også en mann som ikke bryr seg heldigvis :) Det hjelper masse! :D
Ja mine hormoner tuller også med hodet mitt nå. Føler jeg ser tykk ut foreløpig og ikke gravid Vet det sitter i hodet mitt men...føler folk tenker jeg har lagt på meg når de ser meg uten de aner at jeg er gravid

Har også en mann som ikke bryr seg heldigvis :) Det hjelper masse! :D
Ja mine hormoner tuller også med hodet mitt nå. Føler jeg ser tykk ut foreløpig og ikke gravid Vet det sitter i hodet mitt men...føler folk tenker jeg har lagt på meg når de ser meg uten de aner at jeg er gravid
Hehe. Du er ikke alene ;) :)

Er ikke det med strekkmerker under svangerskapet egentlig genetisk? Mamma fikk ingen med hverken meg eller brødrene mine, og jeg fikk ingen med første min. Så regner ikke med at jeg får noen særlig denne gangen heller :)
Men ellers vil vel ikke kremer eller oljer virke noe særlig da det er underhuden som sprekker?

Er ikke det med strekkmerker under svangerskapet egentlig genetisk? Mamma fikk ingen med hverken meg eller brødrene mine, og jeg fikk ingen med første min. Så regner ikke med at jeg får noen særlig denne gangen heller :)
Men ellers vil vel ikke kremer eller oljer virke noe særlig da det er underhuden som sprekker?
Er nok ikke til å unngå. Min mor har fikk masse strekkmerker med meg, jeg har to strekkmerker på innsiden av lårene fra før, og fått en på puppen til nå. Regner med at det blir en god del på magen etterhvert uansett om jeg smører meg eller ikke. Men er veldig tørr i huden for tiden så jeg smører meg som regel etter hver gang jeg dusjer.

Har smurt meg under hvert svangerskap, og fått noen strekkmerker like vel. Uansett fint å ta vare på huden med å smøre, kanskje set hadde blitt enda fler uten, hvem vet.
For min del hjelper det å tenke på strekkmerkene som mine barns aller første tegninger til meg. :Heartred

Back
Topp