Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg tror det er helt bortkastet. Mener bestemt at stemmerett er hormonene betinget. Jeg brukte cocoa butter fra Body shop forrige gang og fikk ikke antydning til strekkmerker, men jeg tror ikke det hadde noe med den smøringen å gjøre. Men det lindret kløe på magen
Stemmerett er heldigvis ikke hormonelt betinget ellers enig med Snickers. Det er i all hovedsak hudens evne til elastisitet, og om ting vokser gradvis eller i rykk og napp, som avgjør. Mener å ha lest at det ikke er funnet noe forskningsmessig grunnlag for å si at noen kremer hjelper mot strekkmerker, men det er antakelig mange som sitter med anekdotiske bevis på det. Hvis det hjelper på psyken å føle at man har gjort en innsats, er jo ikke det å kimse av heller. Jeg brukte ingenting sist, ble Gigantisk, ingen betydelige strekkmerker. Det er kun genetikk, tror jeg. Så ingenkonkrete tips herfra
Enig med de andre! Har ikke fått et strekkmerke i de forrige svangerskapene. Har smurt med dr greve sin krem for gravide begge gangene, ikke fordi jeg tror det virker mot strekkmerker, men fordi det lindrer kløe...
Tror ikke smøring har noe særlig å si. Selv brukte jeg Elisabeth arden krem etter dusj og hvis det klødde på magen. Men ikke med tanke på strekkmerker. To barn uten merker til nå.
Uff, jeg håper ikke strekkmerker er genetisk.. jeg har allerede masse på lår/rompe og magen er eneste stedet uten merker.. Min mor fikk masse strekkmerker med sine graviditeter også..
Men selvfølgelig, heller en haug strekkmerker enn ingen barn!
Her prøvde jeg litt av hvert, hadde også ett håp om å at jeg hadde arva den gode huden til mor(født 4 barn å ikke ett strekkmerke) men den gang ei! Fikk til og med strekkmerker på baksiden av kneet, jordmor hadde aldri sett det så her har jeg gitt opp
Smurte mye mot kløe, hadde noen få strekkmerker når fødselen begynte men hele magen sprakk under fødsel på innsiden lårene fikk jeg masse også under fødsel. Med nummer to fikk jeg om mulig flere på mage, lår, legger og rumpa. Jeg er ganske tynn og lita i utgangspunktet, så kanskje ikke rart jeg 'sprakk'
Hadde noen ytterst få strekkmerker med eldste, litt fler med mellomste og nå med yngste har jeg fått ganske mange allerede...både på hoftene, brystene og magen Smører med krem pga kløe
Gjør meg ingenting med disse merkene, de er jo beviset på det fantastiske vi har satt til verden
Strekkmerker er nok genestisk og har noe med hudens elastitet å gjøre.
I midtøsten brukes det mandelolje.er jo verdt et forsøk..greit å holde huden myk om ikke annet..
Jeg smurte masse med locobase med nr 1, men jeg fikk en hel regnskog av strekkmerker fordi, så denne gangen smør jeg like mye som jeg har gjort hver gang de siste årene, altså etter hver dusj men huden min er så ferdigstrekt, at jeg håper jeg ikke får flere