Strekkmerker

Junibaby

Betatt av forumet
i dag, 22+3 kan jeg se antydning til et begynnende strekkmerke på siden av magen. Noen som har fått allerede? Synes det var tidlig. Har mange og store fra puberteten både på lår og på lovehandles, og regner med det bare blir å balle på seg nå som jeg er gravid. :(

Jeg er 22+1 og kjenner at huden begynner å være veldig stram. Jeg klør også veldig, så er litt redd for at jeg også får det snart :(

Jeg får strekkmerker med en gang det er hormonell ubalanse og litt vekst så jeg fikk strekkmerker i uke 6 :(

Her sprakk alt opp med storebror, så er et under om det finnes noe mer å sprekke nå :p men jeg starta veldig tidlig med storebror.. Typ uke 10...
Denne gangen har det ikke sprekt noe ennå..

19+3 og fikk strekkmerker for flere uker siden på mage, nedre sel av rygg, bakpå lår :/ så jeg er forberedt på å se ut som en tiger når går høygravid

Har litt små strekkmerker på sidene og innsiden av lårene fra før, men må studere de veldig nærme for å se de.

Har ikke fått noen flere enda, og håper at de holder seg borte:-)
Men er litt redd for at det er lettere at det kommer strekkmerker når jeg allerede har :-)

Jeg fikk strekkmerker bare av at puppene økte 1str da jeg startet på p-piller ;) Men i begge svangerskap har jeg smørt halve meg inn i olivenolje (smører alle 3 hudlag) hver kveld og har ikke fått noen! Har fra før også på lår pga vektoppgang utenom svangerskap... Så burde virkelig vært disponert for mage også ;)

Har ikke fått noen foreløpig i graviditeten, men har noen få stykk i fra typisk ungdomsårene. Men vi er en skikkelig strekkmerkefamilie, så regner med at de kommer etterhvert og at jeg får en hel haug ila svangerskapet. Ikke gøy med 1000 strekkmerker!

Fikk noen på høyre pupp på lørdag, så da kommer de helt sikkert overalt snart :) Men det går helt fint.

Hadde noen fra før som nesten var borte på puppene, fra tenårene.

Jeg fikk på lårene i ungdomsårene så Vsr sikker jeg skulle få. Fikk ikke et eneste merke med storesøster, og smurte kun med babyolje etter dusj fordi jeg var så tørr på kroppen. Ingen ting annet :-) men er nok både hormonellt og genetisk betinget! La også gjevnt på meg med storesøster, var ikke så veldig liten men heller ikke stor :-)

Fikk noen på høyre pupp på lørdag, så da kommer de helt sikkert overalt snart :) Men det går helt fint.

Hadde noen fra før som nesten var borte på puppene, fra tenårene.
Jeg fikk på puppene etter at første var født, da økte de voldsomt i strl. Fikk ingen på magen da, så betyr ikke nødvendigvis at det kommer der selv om du har fått på puppen. Håper du slipper mer :)

i dag, 22+3 kan jeg se antydning til et begynnende strekkmerke på siden av magen. Noen som har fått allerede? Synes det var tidlig. Har mange og store fra puberteten både på lår og på lovehandles, og regner med det bare blir å balle på seg nå som jeg er gravid. :(

Ja.. er virkelig mye som forandrer seg med kroppen nå! Føles ut som alt endrer seg jo.. har hatt frem og tilbake med strekkmerker på puppene men ikke fått på magen ennå. Det finnes jo kremer mot det.. prøvd det ennå..?

Jeg fikk på puppene etter at første var født, da økte de voldsomt i strl. Fikk ingen på magen da, så betyr ikke nødvendigvis at det kommer der selv om du har fått på puppen. Håper du slipper mer :)

Åja :) Trodde jeg garantert kom til å bli en tiger nå. Men uansett hvordan det går, så bryr jeg meg egentlig ikke. Trodde jeg kom til å gjøre det, men merker at andre ting har kommet i fokus. Kanskje jeg ser annerledes på det etter at jeg har født ;) Det viktigste for meg er at jeg kommer tilbake til startvekt.

Fikk mange stoore strekkmerker med Storesøster. Spesielt hvis man har hatt piercing i navelen. Ser at strekkmerkene på brystene begynner å komme frem igjen fra sist gang, men har heldigvis ikke fått noen nye strekkmerker enda. Men jeg er kun 19+1 idag :-)

Åja :) Trodde jeg garantert kom til å bli en tiger nå. Men uansett hvordan det går, så bryr jeg meg egentlig ikke. Trodde jeg kom til å gjøre det, men merker at andre ting har kommet i fokus. Kanskje jeg ser annerledes på det etter at jeg har født ;) Det viktigste for meg er at jeg kommer tilbake til startvekt.
Tenker egentlig på de strekkmerkene fra forrige svangerskaps som skjønnhetsmerker...det er merker som vitner om noe helt fantastisk og utrolig. Så tenker egentlig ikke så mye på det jeg heller :-)

Tenker egentlig på de strekkmerkene fra forrige svangerskaps som skjønnhetsmerker...det er merker som vitner om noe helt fantastisk og utrolig. Så tenker egentlig ikke så mye på det jeg heller :-)

Flott! Det er så mye man skal ha dårlig selvtillit for, godt å lese at du tar det sånn :)

Sniker fra februar :)

Har hørt det blir værre om man klør, flere som har hørt det?
Er i uke 39 nå og begynner å få et par flere siden sist gang. Men syntes ikke noe særlig godt nå. Men regner med at det blir mer synlig når hun kommer ut..

Har ikke fått noen foreløpig i graviditeten, men har noen få stykk i fra typisk ungdomsårene. Men vi er en skikkelig strekkmerkefamilie, så regner med at de kommer etterhvert og at jeg får en hel haug ila svangerskapet. Ikke gøy med 1000 strekkmerker!
jeg fikk noen ungdomsårene og min mor fikk helt vilt med strekkmerker da hun gikk gravid med meg og min søster.
Men begge oss to har sluppet unna, så jeg håper jeg slipper denne gangen også..

Er det ikke hormonelt det der?

jeg fikk noen ungdomsårene og min mor fikk helt vilt med strekkmerker da hun gikk gravid med meg og min søster.
Men begge oss to har sluppet unna, så jeg håper jeg slipper denne gangen også..

Er det ikke hormonelt det der?

Ja ok :) Da trenger det vel ikke nødvendigvis å bety at jeg får en hel haug :) Mamma fikk mange, men hun har jo født 4 unger også. Mi søster fikk også veldig mange. Jo, det er kanskje hormonelt?! Jeg trodde de kom fordi at huden strekker seg såpass mye på kort tid :)

Ja ok :) Da trenger det vel ikke nødvendigvis å bety at jeg får en hel haug :) Mamma fikk mange, men hun har jo født 4 unger også. Mi søster fikk også veldig mange. Jo, det er kanskje hormonelt?! Jeg trodde de kom fordi at huden strekker seg såpass mye på kort tid :)
Det er hormonelt har jeg hørt.
Jeg er plaget med tørr hud til vanlig, men nå er den jo helt fantastisk.
Og jeg ha som sagt ikke fått med de to andre, så fint om de ikke dukker opp denne gangen :-P
Noen sprekker jo opp allerede i uke 7-8..

Back
Topp