Strekkmerker

3blir4idesember

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Når vil strekkmerkene eventuelt dukke opp? Hvis man er uheldig og få det, noe jeg desverre føler jeg kommer til å bli :-/

Jeg fikk strekkmerker med førstemann ila de siste 4 ukene før fødsel. Det er så individuelt, altså ingen fasitsvar dessverre. Eksperter mener at det ikke hjelper å smøre, men at det er genetisk betinget. Det er likevel noe beroligende ved å smøre magen og ha et rolig øyeblikk med mageboeren :)

Jeg hadde så og si ingen strekkmerker ved termin med forrige men i løpet av tiden jeg gikk over (11 dager) så kom de. Som alana84 skriver det er veldig individuelt. Noen får mye og andre ingen strekkmerker. Jeg smører magen, har liten tro på at det forebygger strekkmerker. Men det er beroligende og godt for huden :-)

Jeg har ikke fått noen i mine 3 tidligere svangerskap og håper de holder seg borte denne gangen også :P

Har sett de som har fått veldig tidlig, men er nok mest vanlig å få mot slutten. Er jo forskjell på hvordan de ser ut. Jeg fikk maaaassevis, men de var aldri rød,lilla eller særlig dype. Andre får få, men dype rødlilla merker (som blir lyse etter en viss tid). Mine kom rett før fødsel med nr 1. Syns det var helt jævli, men man får jo ikke gjort noe med det, må bare leve med det. Jeg smurte meg i bøtter og spann og :(

Jeg fikk ingen forrige gang, men hadde planlagt KS to uker før tiden. Smørte meg morgen og kveld med olje fra Elemis. Vet det er genetisk, men jeg har strekkmerker f.eks på lårene fra puberteten, så jeg liker å tro at det hjalp å smøre magen! Veldig spent på hvordan det går denne gangen.

Jeg fikk strekkmerker under og etter fødsel sist :eek: Hadde ingen helt frem til fødsel, tydelig at hormonene da var i sving og satte sine spor.

Jeg fikk strekkmerker under og etter fødsel sist :eek: Hadde ingen helt frem til fødsel, tydelig at hormonene da var i sving og satte sine spor.
Har hørt flere som har fått det under fødsel, og rett etterpå! Typisk! Kanskje derfor jeg slapp unna forrige gang med KS før tiden.

Har hørt flere som har fått det under fødsel, og rett etterpå! Typisk! Kanskje derfor jeg slapp unna forrige gang med KS før tiden.
Det kan godt hende. Skal du ha ks denne gangen også?

Det kan godt hende. Skal du ha ks denne gangen også?
Vet ikke enda, skal til samtale om det igjen. Førstemann var ganske stor og jeg har smalt bekken.

jeg trodde jeg skulle være såååå heldig å ikke få noe, men siste mnd kom det litt etter litt. og litt ble til mye :( etter det har magen min fått kalle navn, tiger striper fra mannen og jeg selv kaldte magen for en seig sviske. må gjøre litt morro ut av det :P men idag er de mye mye finere, og håper jeg ikke får mer denne graviditeten, håper jeg har fått kvoten min :P

Forge gang ble magen opp til navlen dekt i uke 15. Resten av strekkmerkene følgte etter i uke 34 ca :) Sluppet unda hittil. Er 14+9.

Jeg sprakk over hele magen fra bukselinninga til under brystene. Ca 1 1/2 cm breie alle sammen.
Svangerskap nr 2, kom det ikke flere da det ikke var fysisk mulig å få til flere :p

Fikk noen få på sidene siste ukene før fødselen med første. Med andre rundt samme tiden, og bare en liten forlengelse av de som var der fra før + noen få nye :) håper jeg er like heldig nå :)

Med første kom dei på magen rundt veke 32 trur eg. Begynte bittelitt ved navlen, og så spredde det seg utover det heile. Etter fødsel kom det nokre skikkelig raude på hoftene. Lekkert! Dei bleiknar heldigvis med tida. Fekk ingen nye andre gong. Bryr meg ikkje denne gongen.

Back
Topp