Strekkmerker

• Trådstarter Trådstarter En ny verden <3
  • Opprettet Opprettet
E

En ny verden <3

Guest
Var på Barnas Hus i dag, 25 % på alt jo :happy: Jeg kjøpte blant annet en olje for å forhindre strekkmerker, og det står på den at en kan bruke den fra begynnelsen av graviditeten.
Noen som har erfaringer?
......det varierer jo fra person til person. Men er det noen som har tips til hva som faktisk fungerer for å unngå å få strekkmerker? Altså gode produkter.

Vedlegg

• upload_2015-9-23_15-31-54.png
    upload_2015-9-23_15-31-54.png
    131,2 KB · Visninger: 36
Jeg var bare veldig flink å smurte meg med krem sist gang. Fikk ingen strekk merker.

Men det var en som sa til meg at det hjelper egentlig ikke så mye å smøre seg, da strekkmerkene sitter dypere ned i huden. Har også mye med gener å gjøre. Sa hun iallefall til meg. Om det stemmer, veit jeg ikke.

Fikk strekkmerker i uke 39 sist gang. Fikk ikke mye, og nå vises de ikke lengre, kun i enkelte lys. Tror ikke det hjelper å smøre mot strekkmerker. Jeg smurte magen med feit krem sist gang fra uke 25 kanskje. Var mer fordi det var godt å bli smurt inn av kjæresten, og en måte han fikk kose litt med magen :)

Det er dessverre ingenting å gjøre for å forhindre strekkmerker. Det handler om hudtypen man har, og en krem vil ikke kunne hjelpe da det er underhuden som sprekker, og ikke det ytterste hudlaget hvor kremer virker.

Jeg var forberedt på at jeg kom til å få strekkmerker, for da puppene kom var de dekket av strekkmerker, og jeg hadde også fra før på hoftene og i korsryggen etter å ha lagt på meg. Så det var ingen overraskelse at jeg fikk strekkmerker fra øverst på leggene til helt under puppene. :p Men ærlig talt så driter jeg litt i det. Kjipt at huden henger litt løsere, men akkurat de strekene plager meg ikke i det hele tatt.

Når det er sagt så skader det jo ikke i det hele tatt å bruke litt tid på egenpleie og smøre seg med gode kremer. Men jeg syns det er prinsippielt feil at folk betaler massevis av ekstra penger på ting som liksom skal hjelpe. Bruk heller en krem man syns er verdt pengene når man tenker at det bare er en normalt god fuktighetskrem/olje/body butter. :)

Var på Barnas Hus i dag, 25 % på alt jo :happy: Jeg kjøpte blant annet en olje for å forhindre strekkmerker, og det står på den at en kan bruke den fra begynnelsen av graviditeten.
Noen som har erfaringer?
......det varierer jo fra person til person. Men er det noen som har tips til hva som faktisk fungerer for å unngå å få strekkmerker? Altså gode produkter.
Jeg brukte denne i forrige svangerskap og fikk ingen strekkmerker. Men jeg tror det handler mer om at når man gir huden jevnlig fuktighet så vil den bli litt mykere og mer tøyelig. Så da skal jo hvilken som helst tykk krem virke i utgangspunktet :)

Jeg er overbevist at hvis man masserer magen hver dag med gode produkter så vil dette hjelpe på. Jeg masserer magen med Clarins Huile Oil (på parfymerier) hver gang jeg dusjer og masserer inn et tjukt lag med Locobase fettkrem (finnes i krukker på apotek) hver kveld. Dette gjør jeg fra sånn ca 15 uker. Jeg tør ikke lavær! Jeg fikk litt strekkmerker på hoftene da jeg ble tenåring. Så genene ligger der. Men etter å ha fulgt "oppskriften" over så har jeg gjennom to svangerskap fått 2 cm til sammen med strekkmerker, dette rundt piercing hullet i navlen og i et arr pga en føflekk jeg fjernet nedenfor navlen. Jeg kommer til å gjøre det samme denne gangen. Massasje er nøkkelen, ikke bare smøre på.

Noen som har erfaringer?

Jeg brukte denne typen fra tidlig av sist svangerskap, i uke 28-30 kom strekkmerkene snikende. Ble ikke så mange, så hjalp ikke her :-) tror nok det har litt med gener å gjøre også.

Fikk ikke sist og smurte veldig lite. Mest på slutten men det var fordi det klødde så ille når magen ble stram!

Jeg har fått litt og litt strekkmerker for hvert sv.skap,og jeg er stolt av dem for de er tegn på tre nydelige mirakler,så håper jeg får noen nye denne gangen også!:)

Smurte og styrte på under første svangerskap, men magen ser ut som ett verdenskart, tror nok det går på gener :) fikk ingen nye sist gang, så håper jeg ikke får noen nå heller. Men er strengt tatt ikke plass til fler heller :-D

Back
Topp