Strekkmerker

isbjørn

Elsker forumet
Mange som prøver å forebygge det? Her er magen så full av dem etter tidligere svangerskap at jeg tror ikke det er plass til flere uansett....

Jeg har en del strekkmerker fra jeg var større (gikk ned ganske mange kilo og cm for to-tre år siden), men de har faktisk bleknet og blitt "usynlige" etter jeg ble gravid! :-P Forstå det den som kan :-P Ellers vet jeg at Oriflame har en god krem som hjelper på at de blekner :-)

Jeg smurte ikke med noe som helst de to andre gangene, null strekkmerker. Så blir sikkert ikke gjort denne gangen heller :)

Smører med kakao-butter fra The Body Shop. Ingen strekkmerker fra forrige svangerskap. Krysser fingre for at jeg ikke får det nå. Men får jeg det er det null krise.

Jeg gjorde ingenting for å unngå de sist sv.skap og fikk ikke noen på magen da. Så håper de ikke kommer denne gangen heller :-)

Fikk ikke noe forrige gang, og da gjorde jeg ingenting til tross for jeg var på størrelse med en høyball. Satser på at jeg ikke får noe denne gangen heller :)

Har mange på magen etter svangerskap nr to. Syns de begynner å bli mer strekt nå, men jeg kommer ikke til å gjøre noe spesielt og iherdig for å unngå det. De er jo ikke farlig, og helt ærlig plager de ikke meg, men alle er vi forskjellig :)

Jeg brukte bare baby olje sammen med doppleren sist og gjør nok det nå også hvis jeg får den til å fungere igjen. Fikk kun 2 små strek merker( en på hver hofte).

Har nesten ingenting. Men det er jo bevist at det ikke er noe som hjelper. Strekkmerkene ligger i underhuden, og er derfor vanskelig å smøre på noe som hjelper. Men jeg smører med fuktighetskrem, jeg synes alltid magen blir så tørr og klør når magen vokser.

Signerer Koneogmor! Er dessverre ingenting som hjelper, er dypere i huden enn kremer og oljer kommer til samt hormonellt og litt genetisk. Jeg er full av breie og stygge merker fra øverst til nederst så her er det ikke plass til flere :p Alt er fra førstemann, fikk ikke et eneste nytt med nr. 2.

Prøvde en olje med første, men fikk masse likevel. :-P Brukte ingenting med de to andre, og fikk like mye.... :-/ Så kommer nok ikke til å bruke noe annet enn fuktighetskrem som jeg bruker vanligvis. ;-)

Og man kan ikke forebygge dem med kremer eller olje

I de forrige svangerskapene har jeg smurt litt ettersom magen ble stor, med vanlig fuktighetskrem bare for velvære. Det er beviselig ikke noe vi smører på som forelbygger, og jeg fikk noen i hvert svangerskap, de er helt lyse nå. Det kommer nok noen denne gangen også, sånn er det bare

Hae så mykje strekkmerke frå før, at eg bryr meg ikkje :p
Ikkje hjelpe da å smøra heller, for da e ikkje da yttersta hudlaget så ryke, og å smøra seg går ikkje djupt nok ;) e dessuten genetisk og hormonelt.

Prøver å forebygge det ved å holde meg i form, spise sunt og drikke nok vann. Altså få i gang blodsirkulasjonen. Man ser jo ofte de som har dårlig blodsirkulasjon får ofte strekkmerker. Kremer har ingen nytte. Det er veldig genetisk og. :)

Prøver å forebygge det ved å holde meg i form, spise sunt og drikke nok vann. Altså få i gang blodsirkulasjonen. Man ser jo ofte de som har dårlig blodsirkulasjon får ofte strekkmerker. Kremer har ingen nytte. Det er veldig genetisk og. :)
Hvordan kan en vite om en har dårlig blodsirkulasjon?

Back
Topp