Strekkmerker

bejbi

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Noen som har fått allerede? I går oppdaget jeg de første små røde strekene rett under navlen. Har tre-fire streker fra forrige svangerskap over navlen, og de var litt røde i kantene så de blir vel utvidet :-p Blæh...hater strekkmerker... :-(

Ikke fått noen enda, men har vel ikke plass igjen på den stakkars magen min, sist fikk jeg strekkmerker allerede i uke 10:(

Ingen som jeg har funnet enda. Men nå er huden så stram at jeg blir ikke overrasket om det kommer snart. :P

Ikke enda... Redd det kommet snart, huden begynner å bli riiimelig stram!:p

Har hatt strekk merker på store deler av kroppen siden tenårene. Så om jeg får noen nye nå så bryr det meg fint lite, men tror sjansen er liten. Da jeg slanka meg endel før jeg ble gravid og det er enda mye løs hud, så ikke noe sprengt trommeskinn her enda :)

Strekk merkene blir jo bleke og nesten usynlige når det har gått litt tid. Så er bare du som ser dem selv uansett. Andre mennesker går ikke å studerer deg så nøye, somregel hvertfall ;)

Jeg kjenner et par, men de er ikke synlige.
Sist fikk jeg ett i etterkant. Det vises heller ikke

Ikke ennå, men tipper de kommer denne gangen. Fikk overraskende ingen på magen sist, fikk på boobsa, de gikk tross alt fra dobbel A til F elns over natta, så ikke noe sjokk. Har fra før strekkmerker på ryggen og låre atter vekst, såeh, har anlegg for det:)

Veldig mye mellom lårene og rumpeballene (av alle steder) og litt på hoftene. Heldigvis ingenting på magen ennå. Men føler meg som et stappa pølseskinn om dagen så kommer vel snart der også :P

Har ikke fått noen og håper jeg slipper unna. Men merker at huden begynner å bli ganske stram nå. Også har jeg hørt at strekkmerker er genetisk? :p

Veldig mye mellom lårene og rumpeballene (av alle steder) og litt på hoftene. Heldigvis ingenting på magen ennå. Men føler meg som et stappa pølseskinn om dagen så kommer vel snart der også :P

Fikk mellom lårene og rumpeballene sist jeg også :-p

Har ikke fått noen og håper jeg slipper unna. Men merker at huden begynner å bli ganske stram nå. Også har jeg hørt at strekkmerker er genetisk? :p

Det har jeg også hørt, men vet ikke om det er noe noen tror eller om det er forsket på :-p Men jeg tenker at hudkvalitet er arvelig, tenker på eksemhud feks.. Så er kanskje ikke usannsynlig at det kan være genetisk betinget :-) Jeg smurte meg med olje på utsatte deler av kroppen hele svangerskapet sist. Denne gangen har jeg ikke gjort det, angrer litt da :-p Den lukta deilig den oljen, husker jeg <3

Har to barn fra før så de æresmerkene har jeg maaaange av ;)

Det har jeg også hørt, men vet ikke om det er noe noen tror eller om det er forsket på :-p Men jeg tenker at hudkvalitet er arvelig, tenker på eksemhud feks.. Så er kanskje ikke usannsynlig at det kan være genetisk betinget :-) Jeg smurte meg med olje på utsatte deler av kroppen hele svangerskapet sist. Denne gangen har jeg ikke gjort det, angrer litt da :-p Den lukta deilig den oljen, husker jeg <3

Jeg smører også huden hver dag med bodybutter fra the bodyshop. Vet ikke om det hjelper, men det skader værtfall ikke å prøve :p Har også hørt at man får fortere strekkmerker hvis man har tørr hud :)

Fikk ingen sist så håper jeg slipper unna denne gangen også. Men jeg har litt fet hud og får aldri tørr hud verken på kroppen eller ansiktet. Huden på magen er fortsatt helt glatt og fuktrik. Jeg tror det er en sammenheng der at de som har tørr hud får fortere strekkmerker? Men jeg får kviser både her og der da :/

Ingen enda, men har jo ikke gått opp noe særlig i vekt heller. Alt annet enn magen og puppene har faktisk blitt litt mindre, mens magen nå endelig begynner å bli stor :)

Jeg har fått på rumpa og utside innside lår :/ har ikke lagt på meg noe der så tror det er hormonelt. Smører for det ;-)

Strekkmerker skyldes hormoner og genetikk, og strekkmerkene oppstår i underhuden. Man kan få strekkmerker etter fødsel også, pga hormonene. Gode oljer/fete kremer hjelper mot kløe pga stram hud, ikke til å forhindre strekkmerker. Jeg hadde gigamage sist (har flat/stram mage egentlig), og fikk ingen strekkmerker. Håper jeg er like heldig nå :-) Smører med bio oil, den er veldig god (og skal visst bleke strekkmerker også).

Back
Topp