strekkmerker!

Eflisabeth

Betatt av forumet
hva er bra å smøre på magen for å hindre strekkmerker? jeg brukte en krem som jeg kjøpte på apoteket som var for strekmerker når man er gravide... men den koster 229 kr synes det er litt dyrt. noen som har tips?[8D]

Kjøpte også dyr krem derfra forrige gang, men funket ikke..... sprakk..!!
Denne gangen så får det bære eller briste!

Tror ikke det nytter å smøre seg unna sånt jeg...Noen er bare så uheldige å sprekker!!

Det er visstnok ikke noe bevis for at noen kremer virker. Men drikk masse vann! Det er underhuden som sprekker, og den er det vel ikke så lett å smøre... [8D] har også lest at det er genetisk. Ikke vet jeg, jeg fikk i hvert fall strekkmerker, men det gjør meg faktisk ikke så mye.

Ingenting som funker.. Logisk nok at man ikke kan smøre ytterhuden, for å forhindre at underhuden sprekker.. Også er strekkmerker hormonelt og genetisk i tillegg.. Lykke til, får håpe du er av de heldige..

Tror ikke dyre kremer er løsningen dessverre.. Er nok gener og hormoner som bestemmer det meste der vil jeg tro..

Jeg har smurt meg med spenol og natusan babygel det meste av tiden, og har ingen strekkmerker.. Men har ikke vært så fryktelig nøye med smørninga, så jeg har nok hatt mest flaks [:)]

Hei!

Jeg smører meg med mandelolje som jeg har kjøpt på apoteket.

Må nok støtte de som sier at ingenting hjelper. Smørte meg godt i første svangerskap, men fikk masse strekkmerker forde. Og jeg brukte krem for mor og barn mot strekkmerker.
Klem

Halloen....
Ei vennine av meg kjøpte en krem på apoteket til ca 600 - 700 kroner, DET var dyrt....
Mora mi ga meg et råd om og skrubbe magen godt I dusjn med en orntlig ru skrubb, Og smøre den etterpå med babyolje eller baby olje gele, Gjerne smøre den ca 3 - 4 ganger per dsg.
Dette skulle visst hjelpe til med og forhindre at man får en slapp mage etter fødselen også..... [:D]

tror ikke det er selve kremen som hjelper.massasje av magen er bra for sirkulasjonen og dermed styrkende for huda.ta heller tilskudd som omega 3 og noe som inneholder q-10.det er underhuden som sprekker så kremer hjelper mest for mykheten i overhuden. det er ihvertfall det det jeg har fått vite!

Eg smurte meg med fuktighetskrem hverdag, ikke noe spesiell  krem, det du har i skapet, eller noe annet.
Ellers så "vasket" eg magen med olivenolje hverdag når eg dusjet, noe ekkelt altså, men....[:'(]
Eg har iallefall ikke et eneste strekkmerke.
Det var svigerinnen min som tipset meg om det med olivenolje, ho var syltynn før ho ble gravid og la på seg over 30 kilo, og ho har heller ikke et eneste strekkmerke.[;)]

fikk et tips fra legen min om å bruke rød apobase,den er kjempe feit,og har ikke fått noen flere merker etter den..
må altså sause inn maven med den flere ganger om dagen,og jeg vil faktisk si at det hjelper for min del[:)] 

Back
Topp